Term Papers
Business and Law
Finance, Banking
Personāla mainību ietekmējošie faktori uzņēmuma X zvanu c...-
Personāla mainību ietekmējošie faktori uzņēmuma X zvanu centrā
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Zvanu centru darbinieku mainības loma zvanu centru darbībā | 7 |
1.1. | Darbinieku augstās mainības iemesli | 7 |
1.2. | Starptautiskā prakse zvanu centru darbinieku atlasē | 10 |
1.3. | Izdegšanas sindroms zvanu centros | 18 |
1.4. | Darba vides faktoru ietekme uz darbinieku veselību | 20 |
2. | A/S BIGBANK Zvanu centra analīze | 25 |
2.1. | Bigbank zvanu centra personāla raksturojums un tā novērtēšana | 25 |
2.2. | Darbinieku motivācijas sistēma zvanu centrā | 29 |
2.3. | Zvanu centra darbinieku atlases process | 32 |
2.4. | Darba vides riska faktoru raksturojums un to samazināšanas veidi | 34 |
3 | Personāla mainību ietekmējošo faktoru analīze Bigbank zvanu centrā | 37 |
Secinājumi un priekšlikumi | 49 | |
Bibliogrāfisko norāžu sarakstsBIGBANK | 52 | |
Pielikums | 54 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
1. Salīdzinot visas definīcijas autors secina, ka personāla mainība ir rādītājs, kas atspoguļo no uzņēmuma aizgājušo darbinieku skaitu pret strādājošo darbinieku skaita attiecību uzņēmumā.
2. Galvenie darbinieku mainības iemesli zvanu centros ir- ierobežotās izaugsmes iespējas uzņēmumā, monotonās un atkārtojošās darbības, kuras ietilpst pienākumos, veselības problēmas un augstais stresa līmenis.
3. Darbinieki, kuriem ir raksturīgs augsts stresa līmenis ir mazāka ieinteresētība palikt strādāt uzņēmumā.
4. Darbinieku labsajūtu strādājot uzņēmumā visvairāk negatīvā veidā ietekmē- lielā darba slodze, neskaidrība par sava darba lomu organizācijā, nespēja pilnībā izmantot savu potenciālu, darba monotonitāte, kā arī vadības kritiskā attieksme pret darbiniekiem.
5. Uzņēmums ir izstrādājis kvalitatīvu atlases procesu, bet to ir iespējams vēl uzlabot.
6. Veselības jomā uzņēmums sedz tikai darbinieku obligāto veselības pārbaužu izmaksas.
7. 67 % respondentu nav apmierināti ar medicīnas un rehabilitācijas izdevumu kompensāciju no uzņēmuma puses.
8. Zvanu centra darbinieku aiziešanas iemesli laika posmā no 2009-2012. gadam ir bijuši monotonais darbs un veselības problēmas, savukārt dažas darbinieces ir aizgājušas bērnu kopšanas atvaļinājumā, bet 3 ir aizgājušas dēļ augstā stresa līmeņa.
9. Uzņēmumam ir izstrādāta kvalitatīva darbinieku motivēšanas sistēma, kas ietver sevī ne tikai materiālos labumus, bet arī nemateriālus labumus, ar kuru palīdzību uzņēmums panāk darbinieku lojalitātes izrādīšanu uzņēmumam.
10. Uzņēmuma zvanu centrā visas sienas ir baltā krāsā. Balta krāsa simbolizē prieku, tā rada ilūziju, ka telpa ir lielāka nekā viņa ir patiesībā un līdz ar to rada brīvākas gaisotnes sajūtu. Savukārt pievienojot baltai krāsai citus gaišos toņus var padarīt darbinieku noskaņojumu vēl gaišāku un enerģiskāku.
11. Zvanu centra telpās darbiniekiem nav pieejams svaiga ūdens resurss. Svaigs ūdens resurss ir tiešā veidā saistīts ar pretestību pret stresu, jo organisms ir vairāk dehidrēts, jo tas spēs mazāk pretoties pret stresu.
12. Zvanu centra darbam piemīt augsts stresa līmenis, kas tiešā veidā veicina darbinieku izdegšanu.
Priekšlikumi
1. Katru darbinieku nodrošināt ar veselības apdrošināšanas polisi 70 latu vērtībā, kuru darbinieki var izlietot, iegādājoties ārstniecisko masāžas abonementu 10 reizēm vai fizioterapijas pakalpojumiem, tas palielinās darbinieku lojalitāti uzņēmumam, kā arī samazinās veselības problēmu rašanās iespējamību, tādā veidā samazinot darbinieku mainību.
…
Laika posmā no 2012. gada septembra līdz 2013. gada maijam tika izstrādāts bakalaura darbs. Bakalaura darba tēma ir personāla mainību ietekmējošie faktori uzņēmuma x zvanu centrā. Tajā tiek apskatīts kādi faktori var novest pie augstas zvanu centru darbinieku mainības. Kā problēma tika izvirzīta augstā darbinieku mainība zvanu centros. Bakalaura darba mērķis bija izanalizēt kādi faktori, un kādā mērā tie ietekmē zvanu centru darbinieku mainību, un sniegt priekšlikumus, kā samazināt darbinieku mainību. Bakalaura darbā tika izvirzīta hipotēze, ka uzņēmuma x zvanu centra darbinieku mainību visvairāk ietekmē 3 galvenie faktori - monotonais darbs, veselības problēmas un ierobežotās izaugsmes iespējas. Pētījums ir aktuāls, jo ņemot vērā zvanu centra ikdienas specifiskos darba apstākļus (nervoza vide, liels darba apjoms, monotonitāte un ierobežotās izaugsmes iespējas) zvanu centru darbinieku vidū ir raksturīga augsta mainība no 35 % līdz pat 50 % gadā. Līdz ar to uzņēmumiem ir jāiegulda lieli laika un finansu resursi jaunu darbinieku meklēšanā un apmācībā. Lai palielinātu zvanu centra darbības efektivitāti uzņēmumiem ir nepieciešams identificēt galvenos darbinieku mainību ietekmējošos faktorus.
- Biznesa vadība vidēji mazā uzņēmumā
- Personāla mainību ietekmējošie faktori uzņēmuma X zvanu centrā
- Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
Term Papers for university72
-
Biznesa vadība vidēji mazā uzņēmumā
Term Papers for university59
Evaluated! -
Personālvadības optimizācijas iespējas uzņēmumā "Nelda"
Term Papers for university70
-
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Term Papers for university66
-
Uzņēmuma ienākuma nodoklis Latvijas Republikas nodokļu sistēmā
Term Papers for university66