Term Papers
Business and Law
Business
Personāla vadības sistēmas izveidošana uzņēmuma konkurēts...-
Personāla vadības sistēmas izveidošana uzņēmuma konkurētspējīgas priekšrocības radīšanai
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija latviešu valodā | 3 | |
Anotācija angļu valodā | 4 | |
Anotācija krievu valodā | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Personāla vadības loma uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanā | 9 |
Konkurētspēja | 9 | |
Stratēģiskā vadība | 12 | |
Personāla vadība | 19 | |
Personāla plānošana | 22 | |
Personāla izvēle un atlase | 23 | |
Personāla iesaistīšana darbā un apmācību organizēšana | 27 | |
2. | Uzņēmuma A/S „LM” darbības raksturojums | 36 |
Uzņēmuma darbība, vieta nozarē | 36 | |
Uzņēmuma stratēģiskā vadība, vides analīze un konkurētspēja | 40 | |
Uzņēmuma darbības vides analīze | 44 | |
Uzņēmuma konkurētspēja | 52 | |
Personāla vadības etapi uzņēmumā „LM” | 54 | |
Cilvēku resursu plānošana un atlase | 55 | |
Personāla iesaistīšana darbā | 58 | |
Personāla uzturēšana un saglabāšana – motivācija un apmācības | 59 | |
3. | Pētījums – uzņēmuma „LM” darbinieku apmierinātība ar darbu | 65 |
4. | Personāla vadības sistēma konkurētspējīgās priekšrocības radīšanai | 77 |
Personāla piesaiste – atlase un integrācija | 78 | |
Personāla attīstība | 79 | |
Personāla noturēšana | 83 | |
Informācijas nodrošināšana un uzticības veidošana | 85 | |
Personāla vadības funkciju sadale | 87 | |
Secinājumi un priekšlikumi | 89 | |
Saīsinājumi | 92 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 93 | |
Pielikumi | 96 |
Pamatojoties uz zinātnisko literatūru, darba 1. nodaļā tika izanalizēti uzņēmuma stratēģiskās vadības, konkurētspējas un personāla vadības procesu teorētiskie aspekti.
Maģistra darba 2.nodaļā, pamatojoties uz uzņēmuma „LM” dokumentiem un autora novērojumiem, tika izanalizēti stratēģiskās vadības un personāla vadības procesi uzņēmumā. Darba gaitā tika izpētīta uzņēmuma stratēģija, misija, struktūra un darbības vide, tika analizēta personāla plānošana un darbinieku piesaistīšanas iespējas. Tika veikta personāla atlases, darbinieku attīstības, motivēšanas, novērtēšanas un apmācības jautājumu izpēte.
3.nodaļā ir apkopoti autora veiktā pētījuma – personāla apmierinātība ar darbu – rezultāti.
Darba 4. nodaļā tika izstrādāta personāla vadības sistēma konkurētspējīgās priekšrocības radīšanai.
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt personāla vadības sistēmu uzņēmuma „ LM” konkurētspējīgas priekšrocības radīšanai.
Maģistra darba uzdevumi:
Raksturot uzņēmuma darbību;
Izpētīt teorētiskos aspektus par konkurētspēju, stratēģisko vadīšanu un personāla vadību;
Analizēt personāla vadības etapus uzņēmumā;
Veikt pētījumu – personāla apmierinātība ar darbu;
Izstrādāt personāla vadības sistēmu uzņēmuma konkurētspējīgās priekšrocības radīšanai.
Jebkura veida uzņēmējdarbības sekmīgai attīstīšanai nepieciešami triju veidu resursi: finanšu resursi informatīvo tehnoloģiju resursi un cilvēku resursi. Tieši cilvēku resursu atlase, novērtēšana, motivēšana un apmācība ir izaicinājums ikvienam vadītājam, jebkuram uzņēmējam [4.,5].
Vadībzinātnē vēl joprojām noris lielas pārmaiņas – mainās gan attieksme, gan izpratne. Ja vēl nesenā pagātnē runāja par kadriem, nākamais solis bija personāls un tā vadība, tad šobrīd, lai uzņēmums veiksmīgi darbotos un attīstītos, ir jārunā par cilvēkresursu vadību. Un šajā gadījumā runa nav par terminiem vien – ir jābūt arī īpašai attieksmei. Ja uzņēmums vēlas lojālus darbiniekus, tad kaut kas ir jādod arī pretī – jāpadara cilvēku dzīve tik aizraujoša, ka neatliek laika ievērot citus darba piedāvājumus.
Kopš pagājušā gadsimta 90.gadu vidus, runājot par uzņēmuma izaugsmi, par svarīgāko tiek uzskatīts darbinieks – labs darbinieks mūsdienu pasaulē ir kļuvis par svarīgāko sekmīgas konkurences atbalsta punktu: slikts darbaspēks var sagraut biznesu, viduvēji darbinieki var padarīt uzņēmumu par nepamanāmu viduvējību, savukārt, labi darbinieki var pat viduvēju biznesu pacelt spārnos. Tātad, cilvēkresursu vadība tieši attiecās uz uzņēmuma stratēģiju, tā rada uzņēmuma pievienoto vērtību un ir ilgtermiņa investīcija uzņēmuma attīstībā. Ja strauji mainīgajā vidē uzņēmums vēlas saglabāt konkurētspēju, ļoti skaidri jāsaprot, kādi ir tā stratēģiskie mērķi, un vadītājiem jāzina, kā tos sasniegt, kādā veidā attīstīt sev pakļautos cilvēkus. Savukārt, zinātniski sakot, cilvēku resursu vadība ir darbinieku vadības jautājumu un problēmu risināšanas integrēšana uzņēmuma biznesa attīstībā, t.i., personāla attīstības, motivācijas un lojalitātes veicināšana, kas nodrošinātu uzņēmuma biznesa attīstību.
Turklāt, kā saka J. Šuškeviča, BDO Invest Riga Korporatīvo finanšu nodaļas vadītāja, nedrīkst aizmirst, ka, laikam ejot, ir mainījusies arī darbinieku attieksme pret darba devēju. Agrāk darbiniekus varēju pielīdzināt suņiem – viņi bija: uzticami, lojāli, viegli motivējami, viegli prognozējami un viņu vadītājs bija īstais un vienīgais. Taču laika gaitā darbinieki sāka arvien vairāk līdzināties kaķiem – viņi ir: neatkarīgi, mainīgi, izvēlīgi, neparedzami un viņi paši ir sev vadītāji. Un šādā situācijā, kad, pēc ekspertu novērtējumiem, uzņēmuma nemateriālo aktīvu – cilvēku kapitāla (prasmes, pieredzes un zināšanas) un nemateriālā īpašuma (informācija, reputācija, pārdevēja un patērētāja attiecības) īpatsvars uzņēmuma vērtībā sasniedz pat 70%, katra „kaķa” lomu nedrīkst novērtēt par zemu, jo tas var izraisīt augstus draudus uzņēmuma nākotnes attīstībai. Nepievēršot pietiekamu uzmanību nemateriālajiem aktīviem to vadīšanai, uzņēmums var ievērojami pasliktināt savu stāvokli tirgū un tam būs nepieciešami lieli laika un finanšu līdzekļu ieguldījumi situācijas uzlabošanai. Tikpat svarīga loma uzņēmuma attīstības nodrošināšanā ir uzņēmuma darbiniekiem [36].
Mazajos un vidējos uzņēmumos visbiežāk nav izveidotas atsevišķas personāla daļas, kā tas ir arī A/S „LM”. Ar personāla vadības funkcijām nodarbojas pats uzņēmuma vadītājs, kurš ir kompetents uzņēmuma darbības jomā, taču trūkst zināšanu personāla politikas jomā. Līdz ar to personāla problēmām, sevišķi darbinieku motivēšanai un apmierinātības ar darbu novērtēšanai uzņēmumā „LM” vēl joprojām netiek pievērsta vajadzīgā uzmanība, lai arī tieši šī atšķirīgā prasme – kvalificēts un pieredzējis personāls – ir uzņēmuma konkurētspējas pamatā. Uzņēmums reāli darbojās Latvijas tirgū, taču tā nosaukums tekstā ir mainīts. A/S “LM” ir selektīvās kosmētikas un parfimērijas preču vairumtirgotājs un mazumtirgotājs Latvijas un Baltijas tirgū. Šis uzņēmums ir dibināts 1993.gadā, kad skaistumkopšanas un selektīvās kosmētikas un parfimērijas tirgus vēl tikai sāka formēties kā Latvijā, tā arī visās Baltijas valstīs. Pateicoties jau uzņēmuma darbības sākumā cieši nodibinātajiem sakariem ar vadošajiem Francijas un Itālijas preču ražotājiem un piegādātājiem, darbs tika organizēts pēc visaugstākajiem tirgus standartiem. Pa šo laiku uzņēmums Latvijas tirgū ir ievirzījis tādus, visiem plaši pazīstamus tirdzniecības zīmolus kā LANCOME, GIORGIO ARMANI, PALOMA PICASSO, BIOTHERM, CLARINS, SISLEY, THALGO, GIVENCHY.…
Maģistra darbs
- Daudzu ieeju - daudzu izeju sakaru sistēmas
- Personāla vadības sistēmas izveidošana uzņēmuma konkurētspējīgas priekšrocības radīšanai
- Sakaru līnija
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
Term Papers for university49
-
Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
Term Papers for university86
-
Personālvadības optimizācijas iespējas uzņēmumā "Nelda"
Term Papers for university70
-
Darba aizsardzības sistēmas izveidošana vidējam būvniecības uzņēmumam
Term Papers for university87
-
SIA “Abonēšanas centrs Diena” vadības organizācija un tās darbības efektivitātes noteikšana
Term Papers for university61
Evaluated!