Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:666547
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 54 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    7
I.  TEORĒTISKĀ DAĻA    10
1.1.  Mūzika - emociju izraisītāja    10
1.2.  Bērna emocionālā attīstība    17
1.3.  Emocijas, to veidi    20
1.3.1.  Emocijas    20
1.3.2.  Galvenās emociju klasifikācijas    21
1.3.3.  Personības emocionālā dzīve    23
1.3.4.  Emociju vērtība    24
1.3.5.  Emocionālās dzīves individuālās atšķirības    25
1.3.6.  Emocionālo stāvokļu veidi    25
1.3.7.  Emocionālās attīstības kritēriji    26
1.4.  Pusaudzis, tā vecuma īpatnības    30
1.4.1.  Pusaudža saskarsme ar vienaudžiem    32
1.4.2.  Pusaudža attiecības ar vecākiem un citiem pieaugušajiem    33
1.5.  Populārā mūzika pusaudžu vidū    35
II.  Praktiskā daļa    38
2.1.  Emocionālās attīstības līmeņa noteikšanas metodika    38
2.2.  Populārās mūzikas ietekme uz pusaudža emocionālo attīstību    43
2.3.  Pedagoģiskā pētījuma organizācijas analīze un pētījuma rezultāti    46
  Nobeigums    57
  Literatūras saraksts    60
Extract

Mūsu dzīvei gadsimtu mijā gan Latvijā, gan pasaulē raksturīgs emocionālās spriedzes pieaugums. Par to vai ik dienas liecina jaunākās ziņas plašsaziņas līdzekļos – sabiedrībai nepieņemami vecāku, jauniešu, pusaudžu un reizēm pat bērnu neapvaldītu dusmu izvirdumi, vardarbība, plaši izplatītās neirozes un depresijas slimnieku pieaugums. Iespējams, tas ir rezultāts cilvēku dzīves daļējai vienpusībai.
Jau no 20. gadsimta sākuma izglītībā aktuāls ir jautājums par racionālās un emocionālās jomas līdzsvaru. Mākslas pedagoģijas zinātnieki atzīst, ka mūzika, visemocionālākā no visām mākslām, palīdz izkopt cilvēka jūtu sfēru, dod iespēju mūzikas, sevis paša un pasaules emocionālajam pārdzīvojumam. Emocionālā pārdzīvojumā atklājas dzīves nozīmīguma un pasaules jēgas izjūta, vērtību saturs, kas var palīdzēt izkļūt no mūsu kopīgā emocionālā strupceļa
Tomēr L. Kriumanes un M. Marnauzas vērojumi liecina, ka pārsvarā skolās uzmanības centrā atrodas zināšanas un prasmes, galvenā vērtība tiek veltīta kognitīvam aspektam, intelektuālai attīstībai. Mūzikas apguves un muzicēšanas procesā jautājumam par mākslas tēlu mijiedarbību skolotāji un mūziķi pievērš lielu uzmanību, bet maz pētītas ir cilvēku emociju attīstības iespējas dažādu mūzikas tēlu iespaidā.
Nepietiekami novērtēta un kopta ir personības emocionālā attīstība, attieksmes un vērtību pilnveidošanās, emocionālās jomas līdzsvarošana.
Mūzika tiek uzskatīta par emocionālāko no visām mākslām, tā ir „jūtu valoda”, tāpēc svarīgi pētījumi par mūzikas nozīmi cilvēka emociju attīstībā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register