Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:126909
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 48 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS   
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA   
1.1.  Psiholoģiskā gatavība skolai dažādu autoru pētījumos   
1.1.1.  psihologu izvirzītās psiholoģiskās gatavības skolai galvenie struktūrelementi   
1.2.  6-7g. vecu bērnu attīstības īpatnības   
1.2.1.  Vispārējs raksturojum   
1.2.2.  Vecākais pirmsskolas vecums mācīšanās kontekstā dažādu psiholoģijas teoriju skatījumā   
1.2.3.  Septiņu gadu krīze, kā viens no nozīmīgākajiem vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības posmiem   
1.3.  Izvirzītās hipotēzes pamatojums   
2.  PRAKTISKĀ DAĻA   
2.1.  Pētījuma datu ievākšanas metožu izvēles pamatojums un apraksts   
2.2.  Rezultātu analīze   
  NOBEIGUMS   
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS   
Extract

Strādājot pirmsskolā un sākumskolā, var novērot, ka šī vecuma bērnu psiholoģiskā gatavība skolai ir ļoti dažāda. Tā ir atkarīga ne tikai no bērna lasīt un rakstīt prasmes. Bērnu psiholoģisko gatavību skolai ietekmē gan bērna fiziskās, garīgās, kognitīvās attīstības līmenis, gan arī sociālā un psiholoģiskā vide, kurā viņš uzturas t.i. ģimene, bērnudārzs un daudzi citi faktori. Ir bērni, kuriem skolas gaitu uzsākšana nerada nekādas grūtības, taču tajā pat klasē var būt skolēni, kuri psiholoģiski nav gatavi mācībām. Tas var būtiski ietekmēt bērna sekmes, kā pirmās klases mācību procesā, tā arī turpmākajās klasēs.
Daudzi šī vecuma bērni uzsāk skolas gaitas pāragri, pienācīgi nenobrieduši. Protams, ir iespējams 1. klasi uzsākt arī vēlāk, taču ne visi vecāki vēršas pie psihologa pēc padoma, vai viņu bērns ir pietiekami psiholoģiski nobriedis, var būt vēl būtu viens gads jāpagaida (sevišķi gadījumos, kad bērna gadu maiņa notiek tekošā gada beigās). Novērojumi liecina, ka arī jaunākajā sākumskolas vecumā ( 7 – 8 g. ) nebūt ne visi bērni ir gatavi pavadīt pusi dienas skolas solā.
Domas dalās, kā būtu labāk sagatavot bērnus skolai – bērnudārzā, pilnas dienas grupā, kur bērns pavada visu dienu, vai nepilnas dienas grupā, kurā bērni ir tikai 3,5 h un pārsvarā gadījumu atrodas skolu telpās, bērni paralēli savām mācībām redz notiekošo skolā, pierod pie skolas vides. Protams, pagaidām, vecākiem nav iespēju izvēlēties, kurā no šīm grupām savu bērnu laist, jo pastāv zināmas grūtības ar grupu nokomplektēšanu laukos un, savukārt, Rīgā tās ir pārpildītas. Vecāki ir spiesti pieņemt to variantu, kas tiek piedāvāts.
Šajā darbā centīšos noskaidrot, vai pastāv statistiski nozīmīga atšķirība psiholoģiskās gatavības skolai līmeņos starp 6 – 7 gadu veciem bērniem, kuri apmeklē pilnas un nepilnas dienas pirmsskolas grupas. Tas sniegs atbildi uz jautājumu: kura no šīm apmācības sistēmām veiksmīgāk pilda savu uzdevumu – bērnu sagatavošanu skolai.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1122988
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register