Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:856454
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.06.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 68 units
References: Used
Extract

Reklāma ir ar uzņēmējdarbību vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem. [23, 5.lpp.]
Reklāma ir īpašs komunikācijas veids, ko personas vai firmas izmanto informācijas izplatīšanai ar maksas līdzekļu palīdzību.

1.1. Ieskats reklāmas vēsturē

Vēstures gaita reklāma radās kā dabiska nepieciešamība, lai kādai cilvēku grupai būtu iespēja pavēstīt citiem tās vai citas komerciāla rakstura ziņas.
Reklāma ir izveidojusies vienlaicīgi ar tirdzniecību. Vārds reklāma ir latīņu cilmes vārds, kas darināts no vārda reclamare – kliegt pretim. Ar vārdu reklāma saprot pasākumus, kuru mērķis ir padarīt kaut ko plaši pazīstamu, izraisīt patērētāju, pircēju interesi.
Kairas Arheoloģijas muzejā atrodams 2500 gadu vecs akmens, uz kura lasāms uzraksts: ”Es, Rinoss no Krētas salas, skaidroju sapņus”. Tas ir viens no vissenākajiem reklāmas veida tekstiem pasaulē.
Savukārt Londonā glabājas kāds Ēģiptes papiruss, kura hieroglifi vēsta, ka tiek pārdots vergs. Arī Mezopatāmijā vīna, labības un lopu tirgotajiem jau sirmā senatnē bija akmeni vai kokā iecirsti spiedogi jeb “preču zīmes”.
Afišu pirmsākumi ir atrasti Senās Grieķijas teritorija Senajā Romā reklāmas rakstura sludinājumus rakstīja uz nobalsinātas sienas, kas bija sadalīta taisnstūra laukumos, kuros katrs varēja ierakstīt savu sludinājumu.[51.,4.-5. lpp.]
Tā kā agrajos viduslaikos pamatā pastāvēja naturālā saimniecība, tirdzniecība bija ļoti vāji attīstīta, valdīja vispārējs analfebetisms, tad arī reklāmas attīstība praktiski nenotika. Reklāmas vēsturē to sauc par “tukšo” periodu.
Līdz ar Renesanses laikmeta sakumu un kapitālistisko attiecību veidošanas radās vajadzība ne tikai pēc mutvārdu sludinājumiem, bet arī pēc rakstveida sludinājumiem.
Laikam, viens no svarīgākiem notikumiem, kas iegāja mūsdienu reklāmas vēsturē ir noņemamo burtu izgudrojums ar Johannu Guttenbergu 1440. gadā. Viņa izgudrojums kļuva par jauno masu nozīmes reklāmas nesēja sakumu, to skaitā bija drukātas afišēs, skrejlapas un avīžu sludinājumu. [48., 33.-35. lpp.]
Pirmo iespiesto sludinājumu ir izdevis angļu tipogrāfs Viljams Kokstons 1473. gadā. Tajā tika pavēstīts par Bībeles izdošanu. Tas bija svarīgs solis reklāmas attīstībā, jo šīs reklāmas lapiņas varēja nogādāt uz jebkuru pilsētu, vai valsti.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register