Secinājumi
Izpētot psihologu un pedagogu atziņas par saskarsmi, var secināt, ka jebkura mijiedarbība starp cilvēkiem vai cilvēku grupu ir saskarsme. Saskarsmei ir dažādi veidi un funkcijas, taču tās visas ir vērstas uz cilvēka, kā sociālas būtnes vajadzību apmierināšanu. Saskarsmes process sākas bērnam tikko piedzimstot, savukārt, bērnam atnākot uz pirmsskolas izglītības iestādi, bērna saskarsmes prasmju līmeni nosaka gan ģimene saņemtais saskarsmes stils, gan ģimenes tipa ietekme.
Vidējā pirmsskolas vecuma bērniem strauji attīstās gan fiziskās spējas – kas ir liela kustību aktivitāte, strauja augšana, gan arī koordinācijas spējas. Bērnam vēl var būt grūtības griezt, pareizi noturēt zīmuli, taču, stimulējot šīs darbības, tās veiksmīgi attīstīsies. Tā pat bērniem attīstās dažādas kognitīvās spējas – izziņas procesi – uztvere, atmiņa, domāšana, runa, uzmanība.
Tā kā vidējā vecumposmā bērni sāk apvienoties mazākos vai lielākos kolektīvos, aizsākas savstarpējās saskarsmes prasmju veidošanās. Bērni, lai darbotos kopīgās rotaļās, runa par rotaļu noteikumiem, pamana mācās novērst netaisnības, veido prasmi novērtēt cita bērna paveikto. Bērni atrod sev draugus, sarunu un rotaļu biedrus.
Analizējot zinātnieku darbus par rotaļu, var secināt, ka bērniem aizvien nozīmīgāka kļūst rotaļa, gan rotaļas pēc paša iniciatīvas – sižeta – lomu rotaļas, konstrukcijas – celtniecības rotaļas, pašu izdomātas kustību rotaļas, gan pieaugušā ierosinātas rotaļas – dramatizācijas, kustību rotaļas ar noteikumiem u. c.
Rotaļu darbība notiek pilnīga bērnu attīstības attīstīšana. Rotaļā attīsta bērna fiziskās attīstības jomas – lielās un mazās muskuļu grupas, roku un acu saskaņotu darbību, tā pat bērnam tiek attīstīta runa, domāšana, uzmanība, koncentrēšanās spējas, raisītas bērnu emocijas. bērns rotaļa izbauda bērnību, bērns rotaļā var būt kur vien vēlas un kas vien vēlas.
Tā pat, rotaļas darbība, tiek veicinātas bērna saskarsmes prasmes. …