Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:162704
 
Evaluation:
Published: 08.01.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 48 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Saskarsmes, rotaļas raksturojums pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņās    5
1.1.  Saskarsmes raksturojums, tās veidi un funkcijas    5
1.2.  Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarību raksturojums    10
1.3.  Rotaļas raksturojums    17
1.4.  Rotaļa – saskarsmes prasmju veicinātāja    26
2.  Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju izpēte rotaļu procesā    31
2.1.  Pētījuma metodoloģijas raksturojums    31
2.2.  Bērnu raksturojums    32
2.3.  Praktiskais darbs ar bērniem    39
2.4.  Pētījuma rezultātu analīze    47
  Secinājumi    55
  Literatūras avoti    57
  Pielikumi    59
  Ieteikumi    68
Extract

Secinājumi
Izpētot psihologu un pedagogu atziņas par saskarsmi, var secināt, ka jebkura mijiedarbība starp cilvēkiem vai cilvēku grupu ir saskarsme. Saskarsmei ir dažādi veidi un funkcijas, taču tās visas ir vērstas uz cilvēka, kā sociālas būtnes vajadzību apmierināšanu. Saskarsmes process sākas bērnam tikko piedzimstot, savukārt, bērnam atnākot uz pirmsskolas izglītības iestādi, bērna saskarsmes prasmju līmeni nosaka gan ģimene saņemtais saskarsmes stils, gan ģimenes tipa ietekme.
Vidējā pirmsskolas vecuma bērniem strauji attīstās gan fiziskās spējas – kas ir liela kustību aktivitāte, strauja augšana, gan arī koordinācijas spējas. Bērnam vēl var būt grūtības griezt, pareizi noturēt zīmuli, taču, stimulējot šīs darbības, tās veiksmīgi attīstīsies. Tā pat bērniem attīstās dažādas kognitīvās spējas – izziņas procesi – uztvere, atmiņa, domāšana, runa, uzmanība.
Tā kā vidējā vecumposmā bērni sāk apvienoties mazākos vai lielākos kolektīvos, aizsākas savstarpējās saskarsmes prasmju veidošanās. Bērni, lai darbotos kopīgās rotaļās, runa par rotaļu noteikumiem, pamana mācās novērst netaisnības, veido prasmi novērtēt cita bērna paveikto. Bērni atrod sev draugus, sarunu un rotaļu biedrus.
Analizējot zinātnieku darbus par rotaļu, var secināt, ka bērniem aizvien nozīmīgāka kļūst rotaļa, gan rotaļas pēc paša iniciatīvas – sižeta – lomu rotaļas, konstrukcijas – celtniecības rotaļas, pašu izdomātas kustību rotaļas, gan pieaugušā ierosinātas rotaļas – dramatizācijas, kustību rotaļas ar noteikumiem u. c.
Rotaļu darbība notiek pilnīga bērnu attīstības attīstīšana. Rotaļā attīsta bērna fiziskās attīstības jomas – lielās un mazās muskuļu grupas, roku un acu saskaņotu darbību, tā pat bērnam tiek attīstīta runa, domāšana, uzmanība, koncentrēšanās spējas, raisītas bērnu emocijas. bērns rotaļa izbauda bērnību, bērns rotaļā var būt kur vien vēlas un kas vien vēlas.
Tā pat, rotaļas darbība, tiek veicinātas bērna saskarsmes prasmes. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register