Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:265332
 
Evaluation:
Published: 29.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 34 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija   
  Annotation   
  Ievads   
1.  MĀRKETINGA LOMA UN TĀS ATTĪSTĪBA   
1.1.  Mārketinga koncepcijas   
1.2.  Mārketinga ārējās un iekšējās vides ietekme uz uzņēmumu   
1.3.  Produkcijas realizācija un virzīšana tirgū   
2.  SIA „X” DARBĪBAS ANALĪZE   
2.1.  SIA „X” raksturojums   
2.2.  SIA „X” ārējās vides analīze   
2.3.  SIA „X” iekšējās vides analīze   
3.  PRODUKCIJAS REALIZĀCIJAS IESPĒJU PAPLAŠINĀŠANA AR DIFERENCĒTĀS MĀRKETINGA STRATĒĢIJAS PALĪDZĪBU   
3.1.  Pircēja koncepcijas izstrādāšana   
3.2.  Cenu politika un tās realizācija   
3.3.  Reklāmas pasākumi un reklāmas veidi   
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI   
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI   
  Pielikumi   
1.pielikums  Pircēju aptaujas anketa Nr.1   
2.pielikums  Pircēju aptaujas anketa Nr.2   
3.pielikums  SIA "X" bilances vertikālā analīze   
Extract

Ievads
Pēdējos gados lauksaimniecības attīstībā ir notikušas straujas pārmaiņas. Ar iestāšanos ES lauksaimniecībā nodarbinātiem tiek piedāvāti dažāda veida subsīdiju maksājumi un finansiālais atbalsts (strukturālie fondi) saimniecību attīstībai. Sakarā ar papildus līdzekļu ieguvi lauksaimniekiem ir iespējas attīstīt un pilnveidot savu tehnisko nodrošinājumu. Šos maksājumus no ES varētu nosaukt par nosacīti brīviem līdzekļiem, kuri tiek iegūti nevis par saražoto produkciju, bet tikai par to, ka viņi nodarbojas ar šo nozari. Sakarā ar ko lauksaimniecības produkcijas tirdzniecības uzņēmumiem strauji pieaug pieprasījums, no šīs nozares pārstāvjiem, pēc lauksaimniecības tehnikas, inventāra un rezerves daļām.
Tirgus ekonomika nosaka attīstības nepieciešamību saimniecības subjektiem, pirmkārt, mikrolīmenī – t.i. atsevišķu uzņēmumu līmenī, tapēc, ka tieši uzņēmumi sastāda tirgus ekonomikas pamatus. Analīze un pētījumi mikrolīmenī piepildās ar izteiktu konkrētu saturu, kas saistīts ar ikdienas uzņēmumu darbību.
Lai nodrošinātu uzņēmuma izdzīvošanu un sekmīgu funkcionēšanu mūsdienu apstākļos, ir jāprot reāli novērtēt gan pašu uzņēmuma, gan konkurējošo firmu finansiālos stāvokļus, jo finansiālais stāvoklis ir uzņēmuma saimnieciskās darbības svarīgākais raksturojums un tā novērtēšana ir nepieciešama vadības lēmumu pieņemšanai.
Pieaugot ārējās vides faktoru izmaiņu ātrumam, ko mūsdienās tieši ietekmē pasaules ekonomiskās sistēmas globalizācijas procesi un palielinoties konkurencei, uzņēmumu efektīvu darbību, strauju pārmaiņu apstākļos, ir grūti nodrošināt ar tradicionālajām vadīšanas metodēm, organizatorisko struktūru un tradicionālajiem resursiem. Globalizācijas ietekmē ir jāmeklē metodes, lai darbu organizētu un uzņēmumu vadītu ātrāk, lētāk, efektīvāk, apsteidzot konkurentus un taupot resursus gala rezultāta sasniegšanai [15,112]. Latvijas apstākļos šie procesi noris jūtami daudz smagāk, jo joprojām ir “Lielo pārmaiņu laiks”. Mainās sabiedrības uzskati un attieksme pret darbu, t.i. sabiedriskie procesi, un uzņēmēji mācās uzņēmējdarbību pēc kļūdu - izmēģinājumu metodes.
Zināšanas – tas ir pamats, uz kura tiek būvēta uzņēmēja profesionalitāte. Kā preču vai pakalpojuma sniedzējam ir nepieciešams zināt pēc iespējas visu par:
­ piedāvātām precēm vai pakalpojumu,
­ klientu vēlmēm un vajadzībām,
­ konkurentiem,
­ savu nozari [26,5].
Arvien pieaugošāku lomu uzņēmumu darbības stabilitātes nodrošināšanā ieņem efektīva uzņēmuma vadīšana, plānošana, organizēšana, motivēšana, kontrole, pareiza budžeta plānošana, finansu vadīšana un regulāra šo rādītāju analīze, kā arī atbilstoša ražošanas (pakalpojumu sniegšanas) procesa organizēšana. Saasinoties konkurencei, priekšrocības iegūst uzņēmumi, kas savā darbībā stingri vadās no kvalitātes prasībām – ne tikai produktu (pakalpojumu) jomā, bet arī pašas uzņēmuma darbības jomā. Iepriekšminētais aktualizējas brīžos, kad uzņēmuma attīstība palēninās vai arī sākas uzņēmuma lejupslīde.
Darbojoties daudz atvērtākā, sarežģītākā vidē, uzņēmējiem jābūt kompetentiem izvēlētajā darbības sfērā – jāprot organizēt mārketinga un menedžmenta darbība, nodibināt stabilas partnerattiecības ar klientiem, piegādātājiem un sadarbības partneriem, no kuru darbības ir atkarīga ne tikai materiālu piegāde, bet arī to kvalitāte un termiņi – gala rezultātā, uzņēmuma darbība kopumā.
Pieaugot ārējās vides faktoru izmaiņu ātrumam un palielinoties konkurencei, arvien lielāku lomu uzņēmumu darbībā ieņem stratēģiskā vadīšana.[5,3]
Tirdzniecības uzņēmumi sacenšas cits ar citu, lai iegūtu pircējus, bet ne visi uzņēmumi konkurē izmantojot visus pieejamos līdzekļus un ne visi gūst panākumus šajā konkurences cīņā. Katrs uzņēmums realizē savu stratēģiju, cīnoties ar konkurentiem, apkalpojot savus klientus un reaģējot uz izmaiņām, kas varētu ietekmēt uzņēmuma eksistenci un darbību.
Pēdējos gados lauksaimniecības preču veikalu jomā, ļoti ir palielinājusies konkurence, ir mainījusies pircēju uzvedība, ir mainījušās prasības, tas viss ir skāris arī mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA “X” kas atrodas Cēsu pilsētā.
Bakalaura darba mērķis ir analizēt mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA “X” pašreizējo stāvokli un izstrādāt uzņēmuma mārketinga stratēģiju produkcijas realizācijas iespēju paplašināšanai.
Darbā pielietotās pētījumu metodes:
- teorētisko atziņu apkopošana par mārketingu un tā ietekmi uz uzņēmumu;
- SIA „X” novērošana un analīze;
- tirgus izpēte ar anketēšanas metodi (anketas atspoguļotas 1. un 2.pielikumā) ;
Kā galvenie informācijas avoti bija:
- zinātniskā literatūra,
- intervijas ar SIA „X” īpašnieku un darbiniekiem,
- dokumenti - bilances, peļņas-zaudējumu aprēķini un cita rakstiska informācija.
Darba autora uzdevums ir palīdzēt uzņēmumam sasniegt un izmantot savas konkurētspējas priekšrocības, priekšrocības ar ko uzņēmums ir pārāks par saviem konkurentiem, t.i. priekšrocības, kas ļautu uzņēmumam ilgstoši un pastāvīgi gūt panākumus. SIA „X” stratēģisko mērķu izstrādē būtu jāiesaista visu līmeņu vadītāji, t.sk. darbinieki. Šāda rīcība būtu vērsta uz uzņēmuma kopēju, vienotu mērķu izstrādāšanu un izvirzīto mērķu sasniegšanu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register