Term Papers
Humanities
Social Work
Sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ...-
Sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Garīga attīstības traucējumi | 7 |
1.1. | Garīgā atpalicība | 8 |
1.2. | Garīgās attīstības traucējumu līmeņi | 11 |
1.3. | Garīgās attīstības traucējumu formas | 14 |
2. | Sociālā darbinieka loma, cilvēku ar garīga rakstura traucējumiem, dzīves kvalitātes uzlabošanā | 20 |
2.1. | Dzīves kvalitāte | 20 |
2.2. | Sociālā darbinieka resursi un metodes | 23 |
2.3. | Sociālā darbiniek uzdevumi, darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem | 26 |
3.1. | Cilvēku ar garīga rakstura traucējumiem sociālā aprūpe | 29 |
3.2. | Ilgstošās aprūpes iestādes kā aprūpes veids dzīves kvalitātes uzlabošanā | 30 |
3.3. | Dienas centri kā aprūpes veids dzīves kvalitātes uzlabošanā | 33 |
3.4. | Grupu dzīvokļi kā aprūpes veids, dzīves kvalitātes uzlabošanā | 34 |
4. | Aprūpes iestādēs strādājošo sociālo darbinieku resursu un metožu pielietojuma, ”dzīves kvalitātes” uzlabošanā, novērtējums | 35 |
4.1. | Pansionāta „Ķīši”, dienas centra „Saime” un grupu dzīvokļa "Dzīves skola” raksturojumi | 35 |
4.2. | Pētījuma metodes izvēles pamatojums un pētījuma rezultāti | 36 |
4.3. | Sociālā darbinieka metožu un resursu, “dzīves kvalitātes” uzlabošanā cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem, novērtējums | 38 |
Secinājumi | 47 | |
Nobeigums | 49 | |
Izmantojamās literatūras saraksts | 53 |
Diplomdarba tēma - sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem.
Ir cilvēki ar dažādām invaliditātēm, ar sensoriem jeb redzes traucējumiem, dzirdes un valodas traucējumiem, kustību traucējumiem un garīgās attīstības traucējumiem. Tie ir cilvēki ar speciālām vajadzībām, Kuriem vajadzīgi sociālie pakalpojumiem, kas novērstu diskrimināciju viņu statusa dēļ un uzlabotu šo cilvēku “dzīves kvalitāti”.
“Dzīves kvalitāte” ietver sevī iespēju veidot savu dzīvi saskaņā ar saviem sapņiem, dzīvot bez negatīvām ietekmēm, būt pārtikušam, lai būtu labas attiecības ar citiem, lai būtu iespēja mācīties un pilnveidot sevi.
Šo tēmu autore izvēlējās tāpēc, ka cilvēki ar garīga rakstura traucējumiem ir viena no mazaiszsargātākajām grupām un šiem cilvēkiem ir īpaši grūti aizstāvēt savas tiesības un intereses. Mūsdienās aiz vien vairāk tiek domāts un runāts par to kā pēc iespējas labāk uzlabot, cilvēku ar garīga rakstura traucējumiem, dzīves kvalitāti. Ir svarīgi, lai šiem cilvēkiem būtu pēc iespējas lielākas iespējas dzīvot pilnvērtīgu dzīvi un pilnvērtīgi sociāli funkcionēt.
Autore diplomdarbā apskata, kāds ir jēdziena, garīgās attīstības traucējumi, skaidrojums. Autore apskata kādos līmeņos tiek iedalīta garīgā atpalicība un kādas ir garīgās atpalicības formas (oligofrēnija, demence).
Diplomdarbā tiek apskatīts, kas dzīves kvalitāte un kādi ir sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem.
Tiek apskatītas pastāvošās aprūpes formas (ilgstošās aprūpes iestādes (pansionāti), grupu mājas jeb grupu dzīvokļi un dienas centri cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem) darbā ar šiem cilvēkiem, kādi ir sociālā darbinieka resursi un metodes katrā no šīm aprūpes formām un kā tās uzlabo cilvēku ar garīga rakstura traucējumiem dzīves kvalitāti.…
Darba nosaukums ir sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem. Darba mērķis ir pētī kādi ir sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem, lai gūtu izpratni kā pieejamie resursi un izmantotās metodes ietekmē šo cilvēku ‘dzīves kvalitāti”. Darbs sastāv no četrām nodaļām: Pirmajā nodaļā, autore, aplūko, kas ir garīgās attīstības traucējumi. Otrajā nodaļā, autore, apskata, kas ir jēdziens “dzīves kvalitāte” un kādas ir sociālo darbinieku metodes un pieejamie resursi. Trešajā nodaļā, autore, apskata kādas aprūpes iestādes ir pieejamas cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem. Ceturtajā nodaļā tiek pētīts, kādi ir sociālo darbinieku resursi un metodes, darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem, dažādās aprūpes iestādēs.
- 25-40 gadīgu vadītāju un darbinieku rakstura akcentuāciju atšķirības
- 3-4 gadīgu bērnu atmiņas attīstības īpatnības
- Sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pusaudžu grūtniecība kā sociāla problēma
Term Papers for university48
Evaluated! -
Sieviešu noziedzības struktūra, dinamika, iemesli un preventīvās metodes
Term Papers for university55
Evaluated! -
Sociālā pedagoga darbība pusaudžu konfliktrisināšanas prasmju attīstīšanā skolā
Term Papers for university105
Evaluated! -
Sociālpedagoģiskā darba iespējas, strādājot ar ielu bērniem
Term Papers for university59
Evaluated! -
Sociālās vides ietekme uz jaunāko pusaudžu vecuma agresivitātes veidošanos
Term Papers for university80
Evaluated!