-
Sociālo zinību apgūšanas specifika korekcijas klasēs
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | PUSAUDŽU VECUMS DAŽĀDU TEORIJU SKATĪJUMĀ, PUSAUDŽI KOREKCIJAS KLASĒS | 8 |
1.1. | Freida psihoseksuālās attīstības teorija | 8 |
1.2. | H.S.Salivana starpposmu teorija | 11 |
1.3. | Eriksona identitātes teorija | 13 |
1.4. | Ž.Piaže kognitīvā teorija | 15 |
2. | KOREKCIJAS KLAŠU PUSAUDŽU ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS | 19 |
2.1. | Fiziskās un fizioloģiskās attīstības īpatnības | 23 |
2.2. | Psihiskās attīstības īpatnības | 25 |
2.2.1. | Emocijas, jūtas un griba | 27 |
2.2.2. | Uzmanība, priekšstati un atmiņa | 31 |
2.2.3. | Sajūtas un uztvere | 34 |
2.2.4. | Iztēle un domāšana | 35 |
3. | PRASMJU UN IEMAŅU ATTĪSTĪŠANA CAUR AKTĪVU DARBĪBU | 38 |
3.1. | Prasmju un iemaņu izaugsmes vērtēšana | 42 |
3.2. | Prasmju un iemaņu izaugsmes vērtēšana | 43 |
4. | MĀCĪBU PROGRAMMAS ANALĪZE | 45 |
5. | PĒTĪJUMA REZULTĀTU APKOPOJUMS | 48 |
5.1. | Pedagogu viedoklis par korekcijas klašu efektivitāti | 48 |
5.2. | Skolēnu viedoklis par korekcijas klašu darbību | 54 |
SECINĀJUMI | 61 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 63 | |
PIELIKUMI | 66 |
SECINĀJUMI
Pusaudža vecumposms katra cilvēka dzīvē ir nozīmīgs posms. Tas ir tāpēc, ka šajā laikā tiek ielikts pamats tālākajai dzīvei un kļūst skaidri dzīves mērķi. Šajā attīstības posmā galvenā vēlme ir pašapliecināties. Viens no veidiem, kur pusaudzis šo nepieciešamību var realizēt ir sociālolzinību stundas. Bērni ar īpašām vajadzībām aktīvi darbojoties attīsta un pilnveido savas iemaņas un prasmes dažādās dzīves jomās. Skolotājam ir jābūt radošai personībai, lai spētu piesaistīt pusaudžu uzmanību. Sociālo zinību stundas ir vienas no interesantākajām - šeit var izmantot dažādas mācību metodes un darba formas.
Maģistra darbā izvirzītais mērķi – atklāt mācību motivācijas veidošanas iespējas bērniem ar speciālām vajadzībām sociālo zinību apguves procesā, ir sasniegts. Lai mācību motivācijas veidošanas process noritētu veiksmīgāk, būtu nepieciešams nodrošināt adekvātu materiālo bāzi materiālu papildināšanai un skolotāju sagatavošanai. Pēc iegūtajiem datiem varam secināt, ka izvirzītā hipotēze – ja veiksmīgi tiek izvēlētas mācību darba formas un metodes, tad iegūtās dzīves prasmes var pielietot sadzīvē, ir apstiprinājusies.
1. Tika apzināta pedagoģiskā literatūra par bērniem ar īpašām vajadzībām, darba specifiku korekcijas klašu ietvaros. Diemžēl, ir ļoti maz pieejamu avotu, kur varētu iegūt padziļinātu informāciju par korekcijas klašu darbības specifiku un problēmām.
2. Pētījuma gaitā tika veikts ieskats Z.Freida psihoseksuālās attīstības teorijā, H.S.Salivana starpposmu teorijā, Ē.Eriksona identitātes teorijā un Ž.Piaže kognitīvajā teorijā, kā rezultātā darbā tika atspoguļotas korekcijas klašu pusaudžu attīstības īpatnības un ieteiktas efektīvākās darba formas mācību motivācijas veidošanai, prasmju un iemaņu attīstīšanai. Pētījuma gaitā tika izstrādāti motivācijas veidošanas kritēriji bērniem ar īpašām vajadzībām, kas var noderēt arī jebkuram citam cilvēkam, kas vēlas kaut ko sasniegt. Tos izmantojot praksē pusaudži var optimāli pilnveidot savas prasmes un iemaņas caur aktīvu darbību. Materiāls aprobēts praksē un sevi attaisnojis. To apliecina pētījuma rezultāti.
…
Šodien skolēniem jāapgūst pamatīgas zināšanas, attieksmes un prasmes, jāiegūst gatavība dzīves darbībai, kāda nepieciešama 21.gadsimta cilvēkam. Gatavības komponenti ir patstāvība, atbildība, darbības pieredze un sociālā pieredze. Izglītības uzdevumos kā vitāli nozīmīga uzsvērta sabiedriskajai un personīgajai dzīvei nepieciešamo prasmju jeb dzīves prasmju apguve. Dzīves prasmes kļūst par būtisku šodienas izglītības sastāvdaļu. Sociālo zinību pasniegšanā jāsaskata īpaša vajadzība – praktiski īstenot sabiedrībā modernā laikmeta humānismu. Šeit ievērojami jāpaplašina zināšanas par sabiedrību un tās uzbūvi, uzdevumiem. Bērniem ar īpašām vajadzībām efektīvāk iegūt izglītību ir korekcijas klasēs, jo šeit tiek ņemtas vērā katra bērna individuālās īpatnības, kas raksturīgas bērniem ar uzvedības, mācību traucējumiem un citām novirzēm no normas. Šiem bērniem nav izteiktas intereses par kultūrvēsturiskiem un vēsturiskiem jautājumiem, jo bērni ir centrēti uz sevi un savu vajadzību apmierināšanu. Pedagoga uzdevums ir radīt reālu priekšstatu par sabiedrībā notiekošajiem procesiem un katra indivīda lomu sabiedrībā, to var paveikt ar speciāli izstrādātām mācību programmām, kas nav pieejamas parastajās skolās. Uz informācijas tehnoloģijām balstītu mācību līdzekļu izmantošanas priekšrocība ir iespējas klases apstākļos realizēt kvalitatīvu individuālo darbu bērniem ar speciālajām vajadzībām. Izmantojot informācijas tehnoloģijas speciālajā izglītībā paver plašas iespējas izvirzīt jaunus didaktiskos uzdevumus, kurus nav iespējams veikt ar tradicionālajiem mācību līdzekļiem. Uz informācijas tehnoloģijām balstītie mācību līdzekļi ir spējīgi nodrošināt korekcijas klašu skolniekus ar pietiekami kvalitatīvu mācību organizāciju un informāciju.
Nav pievienoti visi pielikumi. Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sociālpedagoģiskā darbība sociālo risku mazināšanai Madonas vakara un neklātienes vidusskolā
Term Papers for university54
Evaluated! -
Bērnu sociālo prasmju sekmēšana pirmsskolā (6-7 gadi)
Term Papers for university82
Evaluated! -
Sadarbības modeļi starp sociālo dienestu un pašvaldības policiju
Term Papers for university69
Evaluated! -
Mācību metožu un paņēmienu izvēle, īstenojot integrēto pieeju sociālo zinību stundās
Term Papers for university56
-
Sociālo prasmju attīstība 1.-4.klasēs
Term Papers for university37