Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:484047
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 32 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Sociālpedagoģiskais darbs ar bērniem    12
1.1.  Sociālā pedagoga darba teorētiskais raksturojums    12
1.2.  Sociālā pedagoga sadarbība ar ģimeni    19
1.3.  Normatīvie akti, kuru pielieto sociālpedagoģiskajā darbā    23
2.  Vides pedagoģiskā potenciāla izmantošana sociālpedagoģiskajā darbā ar bērniem    29
2.1.  Vides pedagoģiskā potenciāla definējums    29
2.2.  Vides pedagoģiskā potenciāla veidi    31
2.2.1.  Ģimene, kā vides pedagoģiskais potenciāls    35
2.2.2.  Izglītības iestādes, kā vides pedagoģiskais potenciāls    37
2.2.3.  Kultūrvide, kā vides pedagoģiskais potenciāls    45
2.3.  Kritēriji vides pedagoģiskā potenciāla izmantošanā sociālpedagoģiskajā darbā ar bērniem    49
3.  Gulbenes rajona sociālpedagoģiskās vides apraksts    53
3.1.  Vispārizglītojošas skolas kā vides pedagoģiskais potenciāls Gulbenes rajonā    53
3.2.  Profesionālās ievirzes izglītības iestādes kā vides pedagoģiskais potenciāls Gulbenes rajonā    58
3.3.  Kultūrvide kā vides pedagoģiskais potenciāls Gulbenes rajonā    63
4.  Anketēšanas un interviju apkopojums    67
4.1.  Anketēšanas rezultātu atspoguļojums    67
4.2.  Interviju apkopojums    79
5.  Vides sociālpedagoģiskā potenciāla pielietošanas iespējas Gulbenes rajonā    83
5.1.  Vides pedagoģiskā potenciāla pielietošana pozitīvais un tā trūkumi Gulbenes rajonā    83
5.2.  Sociālā pedagoga darbības modelis Gulbenes novadā mezo līmenī    86
  Nobeigums    88
  Izmantotā literatūra    89
  Anotācija    91
Extract

Katrs pats ir savas laimes kalējs. Kurš gan nezin šo latviešu tautas sakāmvārdu un pirmajā mirklī tā arī šķiet, mēs katrs varam tikai to, ko varam un sasniedzam to, pēc kā tiecamies. Bet kā ir ar bērniem, vai viņi arī ir savas laimes kalēji, sava likteņa lēmēji? Kurš spēj pateikt, kad sākas šis „pats”? Viss savā starpā ir saistīts, pakārtots un sakārtots. No visa apkārtējā: no vietas un laika, kad piedzimstam, no tā, kādi ir tavi tuvākie cilvēki, kāda ir skola un skolotāji no visa, kas ikdienas ir līdzās ir atkarīgs šis „pats savas laimes kalējs”.
Tēmas aktualitāte.
Kopš 20. gs. 90-jiem gadiem līdz pat 21.gs. sākumam lauku skola darbojas lielo pārmaiņu laikā, kad valsts ir atguvusi savu valstisko neatkarību un sabiedrība uzsāka darbu pie demokrātiskas, tiesiskas valsts izveides. Sākās pārmaiņas visās cilvēkdarbības jomās, kā arī pāreja uz tirgus ekonomiku. Pārmaiņas ir sākušās un arvien vēl turpinās arī izglītībā, kur pārmaiņu procesiem tiek piesaistīts sociālpedagoģiskais darbs. Pārmaiņas lauku izglītības vidē ietekmē globalizācijas un integrācijas procesi pasaulē, kas tiešā veidā ir skāruši Latviju.
Apkārtējā vide, esošie un potenciālie resursi kopienā spēj nodrošināt cilvēka vajadzības, veicināt viņa izaugsmi. Ir svarīgi šos vietējos resursus izmantot pēc iespējas pilnīgāk. Taču, lai šos resursus lietderīgi izmantotu, ir jābūt labiem speciālistiem, kuri spēj plānot, pamatot un pārliecināt sabiedrību par vietējās vides resursu nozīmīgumu, tās svarīgumu sabiedrības attīstībā. Šiem speciālistiem pirmkārt ir jābūt pedagogiem, kuriem jāspēj vienoti ar vecākiem audzināt jauno paaudzi.
Bērnu tiesību deklarācijā ir teikts „Bērnam ar likumu un citiem līdzekļiem jānodrošina īpaša aizsardzība, kā arī jārada iespējas un labvēlīgi apstākļi veselīgai un normālai fiziskai, intelektuālai, tikumiskai, garīgai un sociālai attīstībai brīvības un cieņas apstākļos. Pieņemot šai nolūkā likumus, galvenajam jābūt bērna interešu vislabākās nodrošināšanas apsvērumam.” Pieaugušie ir atbildīgi par bērna attīstību, par apkārtējo apstākļu un iespēju nodrošinājumu, kas vislabāk atbilst bērna vecumam un vajadzībām. Visā pasaulē liela uzmanība tiek veltīta bērnu aizsardzībai, kas sevī ietver bērnu vajadzību nodrošinājumu. Par bērniem rūpējas, audzina un aizstāv ne tikai ģimene un skola, bet arī palīdzošo profesiju pārstāvji. Liela loma bērnu aizsardzībā, audzināšanā un spēju pilnveidošanā ir sociālajiem darbiniekiem. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register