-
Sociālpedagoģiskais darbs mācību disciplīnas veicināšanā pusaudžiem
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācijas | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Teorētiskais apskats par sociālpedagoģisko darbu pusaudžu mācību disciplīnas veicināšanā | 7 |
1.1. | Pusaudžu vecumposma raksturojums | 7 |
1.2. | Aktuālākie disciplīnas jautājumi mācību procesā | 12 |
1.2.1. | Disciplīnas teorētiskie aspekti | 12 |
1.2.2. | Disciplīna mācību procesā | 14 |
1.2.3. | Dažādas pieejas disciplīnas nodrošināšanai klasē | 18 |
1.3. | Sociālpedagoģiskā darbība mācību disciplīnas uzlabošanai | 24 |
1.3.1. | Sociālā pedagoga darba apraksts | 24 |
1.3.2. | Sociālā pedagoga darbs ar pusaudžiem mācību disciplīnas veicināšanā | 27 |
2. | Pētījums par pusaudžu disciplīnas jautājumiem Rugāju novada vidusskolā | 30 |
2.1. | Pētījuma organizācija | 30 |
2.2. | Pusaudžu anketēšanas rezultātu analīze | 32 |
2.3. | Skolotāju intervēšanas rezultātu apkopojums | 42 |
2.4. | Novērošanas rezultātu apraksts | 42 |
2.5. | Secinājumi | 43 |
3. | Sociālā pedagoga darbības plāns pusaudžu mācību disciplīnas veicināšanā | 45 |
3.1. | Programma pusaudžu disciplīnas problēmas uzlabošanai | 45 |
3.2. | Izglītojošs seminārs skolotājiem | 54 |
Nobeigums | 57 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 59 |
NOBEIGUMS
Darba autore pētot pusaudžu mācību disciplīnas jautājumus skolā, konstatēja, vēl joprojām ir aktuāla problēma skolā un skolotāji strādā ar sekām, lai gan vajadzētu pievērst uzmanību cēloņiem. Skolēni bieži cenšas pievērst sev uzmanību, izrādīt varu, atriebties un izskatīties bezpalīdzīgs, neadekvāts un dara to ar asociāliem paņēmieniem, tā sasniedzot mērķi.. Cilvēka uzvedība, pozitīva vai negatīva, bet pārsvarā ir mērķtiecīga, jo ar to viņš kaut ko vēlas panākt. Katrai uzvedībai ir savi iemesli. Ja netiek apmierinātas skolēna pamatvajadzības vai ja viņš ir pārpratis sava mērķa sasniegšanas veidu, pusaudzis uzvedīsies nepiemēroti.
Skolēni neapzinās arī savas personības stiprās un vājās puses, bieži vien ir nepārliecināti par sevi. Pētījumā atklājās, ka viņi ir ļoti neorganizēti un uz skolu iet lielākā daļa nevis tāpēc, lai iemācītos, bet gan, lai satiktu savus draugus. Tāpēc nav nekāds brīnums, ka tā vietā, lai aktīvi klausītos skolotāja stāstījumā, viņi labāk jautri sarunājas pēdējā skolā.
Diplomdarb pirmajā daļā tika analizēta pedagoģiska un psiholoģiska rakstura literatūra par pusaudžu vecumposmu, kurā aktuāla ir pašnoteikšanās un iekļaušanās sabiedrībā, savas personības un identifikācijas apzināšanās. Apskatīti disciplīnas teorētiskie aspekti, disciplīna būtībā ir normu un likumu ievērošana skolā un sabiedrībā. Tas, kā skolā tiks nodrošināta disciplīna izriet no skolotāja vadības stila un pieejas – humānistiskās, demokrātiskās vai beheivioristikās. Aprakstīts sociālā pedagoga darbs pusaudžu mācību disciplīnas nodrošināšanai gan komandas darbs, gan preventīvais darbs, arī metodes un funkcijas kādas ir sociālā pedagoga darba pamatā.
Diplomdarba otrajā daļā tika pētīta un analizēta pusaudžu mācību disciplīna, kā arī intervēti skolotāji par to, kā viņi tiek galā ar pusaudžu disciplīnas problēmām, paralēli tika veikta arī novērošana. Skolotāji savā darbībā vairāk izmanto biheivioristisko pieeju, viņi strādā ar sekām nevis ar negatīvās uzvedības cēloņiem.
Trešajā daļā tika izstrādā preventīvā programma pusaudžu mācību disciplīnas veicināšanai, attīstot tādas prasmes kā – sadarbības, pašregulācijas, savas personības stipro un vājo pušu apzināšanos un dziļāku izpratni, prasmi sevi prezentēt, aktīvi diskutēt, analizēt un izteikt savu viedokli. Preventīvajā programmā ir ietverta komandas darbība un tajā strādā sociālais pedagogs, klašu audzinātāji, psihologs un sporta skolotājs.
…
Pirmajā daļā tiek apskatīti pusaudžu vecumposma, mācību disciplīna, kā tā ietekmē mācību procesu un sociālā pedagoga darba teorētiskie aspekti. Tas kā pusaudžu vecumposma īpatnības ietekmē mācību disciplīnu, kādas pieejas tiek izmantotas, lai nodrošinātu kārtību klasē un kādas efektīvākās metodes izmantojamas darbā ar pusaudžiem. Otrajā daļā tika pētīta pusaudžu mācību disciplīna skolā, kā tā ietekmē mācību procesu un kā skolotāji cenšas to mazināt. Pētījumā tika izmantotas anketēšanas, intervēšanas un novērošanas metodes. Trešajā daļā tiek piedāvā preventīvā programma, lai mazinātu pusaudžu mācību disciplīnas neievērošanu un veicinātu savas personības apzināšanos un prasmju pilnveidošanu. Preventīvajā programmā tiek veicinātas sadarbības prasmes, savas personības stipro un vājo pušu apzināšanās, pašregulācijas un laika menedžmenta prasmju attīstīšana, kā arī prasme sevi prezentēt, diskutēt, izteikt viedokli
Pielikumu nav. Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- Alternatīvas brīvības atņemšanai nepilngadīgiem likumpārkāpējiem un profilaktiskais sociālais darbs
- Mācību motivācija
- Sociālpedagoģiskais darbs mācību disciplīnas veicināšanā pusaudžiem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mācību motivācija
Term Papers for university63
-
Alternatīvas brīvības atņemšanai nepilngadīgiem likumpārkāpējiem un profilaktiskais sociālais darbs
Term Papers for university45
Evaluated! -
Audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšana ķīmijā
Term Papers for university95
Evaluated! -
Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
Term Papers for university83
Evaluated! -
Sociālpedagoģiskais darbs pusaudžu saskarsmes prasmju veidošanā
Term Papers for university95
Evaluated!