Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Tūrisma uzņēmējdarbības vide ir ļoti mainīga un to īpaši izmaina straujais iedzīvotāju skaita un tirgus pieaugums.
2. Tūrisma uzņēmējdarbība Mārupes novadā ir iepriekš maz pētīta.
3. Uzņēmējdarbības vietai un pieejamībai ir liela nozīme.
4. Urbānās vietās ir lielāka ienākumu līmeņa atšķirība starp komersantiem nekā ārpus tās.
5. Plaši izplatīts vienas dienas tūrisms, kuru ir sarežģīti uzskaitīt.
6. Pierīgas reģions, kurā ietilpst arī Mārupes novads ir otrais populārākais tūristu galamērķis Latvijā aiz Rīgas.
7. Perspektīvākie tūrisma attīstības virzieni Mārupes novadā, ko uzņēmējiem izmantot ir: kultūras tūrisms, aktīvais tūrisms, aviācijas tūrisms un dabas tūrisms.
8. Mārupes novadā un visā Latvijā pieprasījums pēc tūrisma pakalpojumiem pieaug.
9. Neskatoties uz pakalpojuma sniegšanas stratēģiski izdevīgu vietu, tas ne vienmēr nodrošina veiksmīgu uzņēmējdarbību, bet tas veicina stabilāku darba apjomu un ienākumus.
10. Uzņēmējdarbību ietekmē noteiktie ierobežojumi, nodokļi, sezonalitāte, mainīgās klientu vēlmes.
11. Novada teritorijā ir daudz līdzīgs un universāls pakalpojumu klāsts.
12. Interviju rezultāti ar Mārupes novada uzņēmējiem un specialistiem liecina par lielu konkurenci, kā arī par daudz neizmantotām iespējām un nišām.
13. Ilgtspējīgas vides nodrošinājums uzņēmējiem ir ļoti nepieciešams, bet atsevišķās vietās pārāk striktie ierobežojumi neveicina tūrisma uzņēmējdarbību.
14. Pieprasījums Mārupes novadā ir vērtējams kā stabils, kā arī mazāk atkarīgs no sezonas un laikapstākļu ietekmes nekā attālākas pašvaldības.
15. Novada uzņēmēju un iedzīvotāju apmierinātība ar tūrisma vidi, infrastruktūru un iespējām gadu no gada palielinās.
16. Tūrisma uzņēmējdarbība bieži netiek veikta kā vienīgā un daudziem uzņēmējiem ir papildus uzņēmējdarbība blakus ienākumu gūšanai.
…