Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:248549
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.03.2006.
Language: Latvian
Level: Academic
Literature: 40 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    8
1.  Analitiska apskata daļa    11
  Tirdzniecības pamatprincipi un pilnveidošana iespējas    11
1.1.1.  Tirdzniecības būtība un funkcijas    12
1.1.2.  Tirdzniecības darbības paņēmieni    31
  Optikas pamatuzdevums un attīstības vēsture    38
1.1.  Stratēģisko lēmumu pieņemšana    41
2.  Pētījumu un aprēķinu daļa    45
2.1.  Latvijas optikas preču tirgus    45
2.1.1.  Optikas preču patērētāji    45
2.1.2.  Mazumtirgotāji un starpnieki    52
2.1.3.  Citi tirgus dalībnieki    58
2.2.  Nozares attīstības iespējas    60
  Nobeigums    72
  Bibliogrāfiskais saraksts    76
Extract

Optisko preču tirdzniecības pamatuzdevums ir veikt veselības aprūpi redzes jautājumos. Par optikas precēm tiek sauktas galvenokārt optiskās brilles, acu kontaktlēcas, saulesbrilles un to aksesuāri. Normatīvajos aktos ir noteikts, ka medicīnas preces ir tikai optiskās brilles un kontaktlēcas. Katram uzņēmumam ir tiesības izvēlēties savu specializāciju vai uz brillēm, vai uz kontaktlēcām. Kvalitatīvai šo preču tirdzniecībai līdztekus tiek piedāvāti nepieciešamie pakalpojumi - redzes pārbaude un cita veida konsultācijas, briļļu izgatavošana un to serviss.
Šīs nozares uzņēmumos no optikas specialitātēm tiek nodarbināti optometristi, oftolmologi, optiķi un arī darbinieki bez speciālas izglītības.
Tagadējās Latvijas teritorijā optikas tirdzniecība notika Padomju Savienības laikā. Šo funkciju veica valsts uzņēmums “Latvijas optika” kā monopolists, kurš darbojas vēl lidz šim, gan negūstot redzamus panākumus. Pēc neatkarības atgūšanas optikas preču tirgū sāka darboties vairāki privātie uzņēmumi. Viens no pirmiem nevalstiskiem uzņēmumiem bija Lielbritānijā reģistrētais uzņēmums “Vision Express”. Vēlāk 1993. gadā tika dibināti uzņēmumi “Cobergs” un “LU Optometrijas centrs”.
Bakalaura darbā plašāk tiks apskatīts uzņēmums “Cobergs”, kā arī “Vision Express” un “LU Optometrijas centrs” no optikas preču mazumtirdzniecības viedokļa, vairāki šo preču piegādātāji un vairumtirgotāji, un optikas tirgus kopumā ar pārējiem tā dalībniekiem – patērētājiem un ražotājiem gan Latvijā, gan citās valstīs.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt atsevišķu uzņēmumu un optikas preču tirgus uzņēmējdarbību, tā rezultātā atklāt pozitīvos momentus un trūkumus, kā arī izstrādāt priekšlikumus darbības pilnveidošanai.
Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi nepieciešams veikt šādus uzdevumus:
1)izpētīt speciālo ekonomikas un optikas literatūru un likumdošanu;
2)aplūkot optikas būtību un tās attīstību pasaules vēsturē;
3)izpētīt pastāvošos apstākļus Latvijas optikas tirgū;
4)noteikt optikas tirgus mērķus, pamatojoties uz uzņēmumu darbības principiem un veselības aprūpes praksi redzes jomā;
5)izvērtēt nozares attīstības iespējas;
6)noteikt mārketinga un menedžmenta darbības nepieciešamību;
7)noteikt normatīvo aktu atbilstību un piemērotību iekšējam tirgum un Eiropas Savienības prasībām.
Pirmajā nodaļā tiks apskatīti tirdzniecības pamatprincipi, kuri ietekmē uzņēmumu darbību noteiktā nozarē, un iespējas to pilnveidot. Tirgzinība un vadīšana lielākoties saistās ar uzņēmuma darbības regulēšanu, taču nozares attīstība ir atkarīga tieši no katra uzņēmuma pieņemtiem lēmumiem. Vispirms apskatama tirgzinības būtība, elementi, no kuriem tas sastāv, kā arī dažādi faktori, kuri to ietekmē. Tirgzinības darbības tiks sadalītas trijās grupās: mērķpircēja noteikšana, tirgzinības mikss un tirgzinības funkcijas. Tirgzinības mikss ir elementi, uz kuriem uzņēmumam jāvērš sava uzmanība, ražojot un piedāvājot preces vai pakalpojumus. Tajos ietilpst produkts, cena, sadale un izvietojums un virzīšana. Kā trešā grupa tiek izcelta tirgzinības funkcijas; analīze, plānošana, izpilde un kontrole, kurā nosaka darbību secību jebkurā tirgzinības elementā, piemēram: produkts – piedāvājuma analīze tirgū, jauna produkta plānošana, tā ražošana un virzīšana tirgū, kvantitātes pārbaude un ražošanas kontrole. Šajā pašā nodaļā apskatīs vadīšanas darbības principus. Tas tiek iedalīts četrās darbību grupās: plānošanā, organizēšanā, motivēšanā un kontrolē. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1193795
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register