-
Uzņēmējdarbības attīstības problēmas tirdzniecībā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 8 | |
1. | Analitiska apskata daļa | 11 |
Tirdzniecības pamatprincipi un pilnveidošana iespējas | 11 | |
1.1.1. | Tirdzniecības būtība un funkcijas | 12 |
1.1.2. | Tirdzniecības darbības paņēmieni | 31 |
Optikas pamatuzdevums un attīstības vēsture | 38 | |
1.1. | Stratēģisko lēmumu pieņemšana | 41 |
2. | Pētījumu un aprēķinu daļa | 45 |
2.1. | Latvijas optikas preču tirgus | 45 |
2.1.1. | Optikas preču patērētāji | 45 |
2.1.2. | Mazumtirgotāji un starpnieki | 52 |
2.1.3. | Citi tirgus dalībnieki | 58 |
2.2. | Nozares attīstības iespējas | 60 |
Nobeigums | 72 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 76 |
Optisko preču tirdzniecības pamatuzdevums ir veikt veselības aprūpi redzes jautājumos. Par optikas precēm tiek sauktas galvenokārt optiskās brilles, acu kontaktlēcas, saulesbrilles un to aksesuāri. Normatīvajos aktos ir noteikts, ka medicīnas preces ir tikai optiskās brilles un kontaktlēcas. Katram uzņēmumam ir tiesības izvēlēties savu specializāciju vai uz brillēm, vai uz kontaktlēcām. Kvalitatīvai šo preču tirdzniecībai līdztekus tiek piedāvāti nepieciešamie pakalpojumi - redzes pārbaude un cita veida konsultācijas, briļļu izgatavošana un to serviss.
Šīs nozares uzņēmumos no optikas specialitātēm tiek nodarbināti optometristi, oftolmologi, optiķi un arī darbinieki bez speciālas izglītības.
Tagadējās Latvijas teritorijā optikas tirdzniecība notika Padomju Savienības laikā. Šo funkciju veica valsts uzņēmums “Latvijas optika” kā monopolists, kurš darbojas vēl lidz šim, gan negūstot redzamus panākumus. Pēc neatkarības atgūšanas optikas preču tirgū sāka darboties vairāki privātie uzņēmumi. Viens no pirmiem nevalstiskiem uzņēmumiem bija Lielbritānijā reģistrētais uzņēmums “Vision Express”. Vēlāk 1993. gadā tika dibināti uzņēmumi “Cobergs” un “LU Optometrijas centrs”.
Bakalaura darbā plašāk tiks apskatīts uzņēmums “Cobergs”, kā arī “Vision Express” un “LU Optometrijas centrs” no optikas preču mazumtirdzniecības viedokļa, vairāki šo preču piegādātāji un vairumtirgotāji, un optikas tirgus kopumā ar pārējiem tā dalībniekiem – patērētājiem un ražotājiem gan Latvijā, gan citās valstīs.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt atsevišķu uzņēmumu un optikas preču tirgus uzņēmējdarbību, tā rezultātā atklāt pozitīvos momentus un trūkumus, kā arī izstrādāt priekšlikumus darbības pilnveidošanai.
Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi nepieciešams veikt šādus uzdevumus:
1)izpētīt speciālo ekonomikas un optikas literatūru un likumdošanu;
2)aplūkot optikas būtību un tās attīstību pasaules vēsturē;
3)izpētīt pastāvošos apstākļus Latvijas optikas tirgū;
4)noteikt optikas tirgus mērķus, pamatojoties uz uzņēmumu darbības principiem un veselības aprūpes praksi redzes jomā;
5)izvērtēt nozares attīstības iespējas;
6)noteikt mārketinga un menedžmenta darbības nepieciešamību;
7)noteikt normatīvo aktu atbilstību un piemērotību iekšējam tirgum un Eiropas Savienības prasībām.
Pirmajā nodaļā tiks apskatīti tirdzniecības pamatprincipi, kuri ietekmē uzņēmumu darbību noteiktā nozarē, un iespējas to pilnveidot. Tirgzinība un vadīšana lielākoties saistās ar uzņēmuma darbības regulēšanu, taču nozares attīstība ir atkarīga tieši no katra uzņēmuma pieņemtiem lēmumiem. Vispirms apskatama tirgzinības būtība, elementi, no kuriem tas sastāv, kā arī dažādi faktori, kuri to ietekmē. Tirgzinības darbības tiks sadalītas trijās grupās: mērķpircēja noteikšana, tirgzinības mikss un tirgzinības funkcijas. Tirgzinības mikss ir elementi, uz kuriem uzņēmumam jāvērš sava uzmanība, ražojot un piedāvājot preces vai pakalpojumus. Tajos ietilpst produkts, cena, sadale un izvietojums un virzīšana. Kā trešā grupa tiek izcelta tirgzinības funkcijas; analīze, plānošana, izpilde un kontrole, kurā nosaka darbību secību jebkurā tirgzinības elementā, piemēram: produkts – piedāvājuma analīze tirgū, jauna produkta plānošana, tā ražošana un virzīšana tirgū, kvantitātes pārbaude un ražošanas kontrole. Šajā pašā nodaļā apskatīs vadīšanas darbības principus. Tas tiek iedalīts četrās darbību grupās: plānošanā, organizēšanā, motivēšanā un kontrolē. …
Gatavs diplomdarbs. Recendents uzskatīja ka var ielikt 9.
- Dzīvokļu tirgus attīstība Vidzemē 2000.-2005.g.
- Uzņēmējdarbības attīstības problēmas tirdzniecībā
- Zemes tirgus Jegavas rajona Cenu pagastā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Firmas produkta pieprasītā daudzuma un pieprasījuma izmaiņu vadīšana
Term Papers, academic75
Evaluated! -
Rīgas Fondu biržas darbības analīze
Term Papers, academic64
-
Inovācijas
Term Papers, academic72
-
Dzīvokļu tirgus attīstība Vidzemē 2000.-2005.g.
Term Papers, academic78
Evaluated! -
A/S "Preses nams" gada pārskata sastādīšana un tā novērtēšana
Term Papers, academic52
Evaluated!