Term Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Uzņēmuma tēla veidošanas stratēģija SIA "Ksavers"-
Uzņēmuma tēla veidošanas stratēģija SIA "Ksavers"
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
ATTĒLU SARAKSTS | 3 | |
ANOTĀCIJA | 6 | |
АННОТАЦИЯ | 7 | |
IEVADS | 8 | |
1. | UZŅĒMUMA TĒLA VEIDOŠANA JEB REPUTĀCIJAS MENEDŽMENTS | 10 |
1.1. | Uzņēmuma tēls un logotips | 10 |
1.2. | Gudvila vērtības novērtējums un zīmola aizsardzība | 11 |
1.3. | Zīmola kontrole un uzraudzība | 12 |
1.1.1. | Likums „Par preču zīmēm un ģeogrāfiskām norādēm” | 12 |
1.1.2. | ISO 10668:2010 | 13 |
1.4. | Zīmola aizsardzība | 15 |
1.5. | Firmas stils | 17 |
1.6. | Uzņēmuma reputācijas stratēģijas | 19 |
1.7. | Notikumu mārketings – reputācijas nostiprināšanai | 20 |
2. | APTAUJAS UN SIA „KSAVERS” UZŅĒMUMA TĒLA ANALĪZE | 26 |
2.1. | SIA „Ksavers” darbības apraksts | 26 |
2.2. | Uzņēmuma Logotips | 28 |
2.3. | SIA „KSAVERS” ATPAZĪSTAMĪBA | 29 |
3. | SIA „KSAVERS” LOGOTIPA IZVEIDE | 33 |
3.1. | Idejas rašanās | 33 |
3.2. | Logotipa izstrādes pamatprincipi | 33 |
3.3. | Logotipa varianti | 34 |
3.4. | Piemērotākā logotipa izvēle | 39 |
3.5. | Ekspertu vērtējums | 42 |
3.6. | Jaunizveidotā logotipa pielietojums | 43 |
SECINĀJUMI | 45 | |
PRIEKŠLIKUMI | 47 | |
DARBĀ IZMANTOTO TERMINU SARAKSTS | 3 | |
IZMANTOTO INFORMĀCIJAS AVOTU SARAKSTS | 48 | |
PIELIKUMI | 50 |
SECINĀJUMI
1. Uzņēmuma tēla sastāvdaļas ir: vadības tēls, personāla imidžs, sociālais tēls, produkta tēls, korporatīvā kultūra, firmas stils un bizness kā organizācijas tēla sastāvdaļa.
2. Firmas stils ir kombinējamo elementu komplekss, kas kalpo, lai identificētu vai izveidotu noteiktu imidžu, vai korporatīvās kultūras sistēmu. Tas var iekļaut sevī preču zīmi, šriftu, firmas krāsu gammu, saukli.
3. Kopš 2010. gada 13.augustā pieņemts Zīmola vērtības novērtēšanas standarts ISO 10668:2010, kurā minēts, ka zīmola vērtību drīkstēs noteikt tikai sertificēti uzņēmumi.
4. Zīmola novērtēšana pēc Gudvila metodes ir viena no populārākajām pasaulē, ko izvēlas tieši lielās kompānijas. To vērtību nosaka 2 veidos: no liekās peļņas pozīcijas un pēc pārdošanas apjoma.
5. Ir piecas pamatlietas, ko izdala zīmola aizsardzībai: tirdzniecības zīme, ražošanas paraugs, izgudrojums, autortiesības un konkurences godīgums.
6. Uztveres ātrumam ir liela nozīme izstrādājot logotipu, lai potenciālais klients paskatoties dažas sekundes spētu uztvert vajadzīgo informāciju.
7. SIA „Ksavers” izmanto uzņēmuma reputācijas stratēģiju „Produkts – mūsu lepnums”, kur svarīgākais uzņēmumā ir tas ko uzņēmums piedāvā.
8. Uzņēmums neveido sakarus ar sabiedrību kā sponsorēšana, labdarība, reklāmas, atlaides, dāvanas utt., kas neveicina tā tēla jeb prestiža celšanos.
9. SIA „KSAVERS” ir nozīmīgs konkurents ne tikai Jēkabpils apkārtnē, bet arī starp A6 un A12 šosejas sabiedriskās ēdināšanas iestādēm un moteļiem 60 km rādiusā.
10. Uzņēmuma SIA „Ksavers” logotips izveidots 2003. gadā, kad uzņēmums paplašinājās, uzbūvējot jaunu ēku un piedāvāja jaunu pakalpojumu – cilvēku izmitināšanu.
11. No autora veiktās aptaujas:
11.1. Uzņēmumu atpazīst 65% respondentu, no kuriem 48% ir apmeklējuši uzņēmumu.
11.2. Izvēloties sabiedriskās ēdināšanas iestādi 34% gadījumos noteicošais faktors ir garša.
11.3. Vienā pirkuma reizē klienti atstāj no 1.50 Ls līdz pat vairāk kā 5 latu. Vidējā vienā reizē atstātā summa sabiedriskās ēdināšanas iestādē ir 3.32Ls. Tātad tas ir vairāk par 1.06Ls nekā uzņēmumā SIA „Ksavers” vidējā pirkuma vērtība.
11.4. Esošais logotips, neasociējas ar sabiedriskās ēdināšanas iestādi vai moteli, bet ar intīmpakalpojumu sniedzēju.
12. Pasaulē ir ļoti maz pārdodamo logotipu, taču ļoti veiksmīgi izstrādāts pārdodamais logotips spēj sevi virzīt tirgū, bez lielu līdzekļu iegūldīšanas produkta virzīšanai tirgū.
13. Konkrētajā gadījumā logotipa nomaiņa vairāk saistīta ar tēla nostiprināšanos kopējā tirgū un vēlāk ar pārdošanas apjomu palielināšanos;
14. No ekspertu intervijām autors secina, ka izvērtējot logotipu svarīgi ir:
14.1. Izvēlēties tādu logotipu, kas būtu viegli nolasāms gan mazā, gan lielā formātā, gan krāsains, gan melnbalts, tad arī būs iespēja iespiest tipogrāfijā.
14.2. Lai tas radītu pareizas asociācijas un nemaldinātu pircējus par uzņēmuma darbību un piedāvāto produktu.
14.3. No aptaujātiem tālbraucējiem, motociklistiem un autobusu šoferiem parasti neviens nepievērš uzmanību uzņēmuma nosaukumam un viņu logotipam, tiem svarīgākais ir cena, garša un porcijas lielums.
…
Kvalifikācijas darbs: Uzņēmuma tēla veidošanas stratēģija SIA "Ksavers" Mūsdienu konkurencē katrs uzņēmums cenšas būt atpazīstams un populārs, kas paaugstina uzņēmuma kopējo vērtību. nevis to vērtību, kas ir bilancē, bet cenu, par ko var, pārdod pašu uzņēmumu. Jo atpazīstamāks ir uzņēmums un klienti pārliecināti par viņa produkcijas kvalitāti, jo augstāka ir uzņēmuma vērtība. Tā arī rodas uzņēmuma tēls. Lai veidotu uzņēmuma tēlu ir nepieciešams veikt ļoti daudz dažādu pasākumu, kas sekmē arī lielus finanšu līdzekļu ieguldījumus. Uzņēmuma tēla sastāvdaļa ir zīmols, ko uzņēmums veiksmīgi pārdod, kas ir unikāls un acīs iekrītošs, un atpazīstams logotips, tirdzniecības marka, ļoti skaļš sauklis, vīzija. Ir nepieciešams arī aizsargāt zīmolu, lai konkurents nevarētu izmantot zīmolu ļaunprātīgos nolūkos vai sev par labu. Šie visi faktori mijiedarbībā arī stiprina un paaugstina uzņēmuma tēlu. Dažreiz uzņēmuma tēla veidošanā uzņēmums iegulda vairāk līdzekļu nekā mārketingā. Arī nedrīkst aizmirst, ka pasaules populāri zīmoli tirgū ir jau vairākus desmitus gadu, dažiem ir pat gadsimta vēsture. Tie attīstīja savu zīmolu pakāpeniski un ne tik ar unikālu saukli vai logotipu, bet ar laiku un lielu finansiālu ieguldījumu samērā pasīvā konkurencē. Bet, lai šodien jauns zīmols īsā laikā izaugtu līdz pasaules mēroga populāram zīmolam, ir jāizstrādā unikāls, neatkārtojams, atmiņā paliekošs logotips; skaļš, ar savu nostāju un lielu burtu sauklis var teikt jāizveido nevis vienkārši attēls – bet superzīmols. Šodien, pastāv uzņēmumi, kas nodarbojas ar uzņēmuma tēla veidošanu. Tie izveido gan logo, gan saukli, gan nosaukumu utt. Šodien jāatrod tādu tirdzniecības zīmi, lai tā būtu pārdodamā, kā piemēram Maseratti, Ferrari, Mercedes Benz, Zippo, RollingStone, Australia u.c., jo tikai tā gūs popularitāti un labu efektu samērā īsā laikā. Nepārdodamu, piemēram, Coca-Cola, Nokia, XEROX u.c., izveidot ir vieglāk, taču mūsdienās tā vairs nav tik aktuāla un prasīs kosmiskas naudas summas, kas būs jāiegulda mārketingā, šo produktu virzot. Pārsvarā pārdodamo logo, veiksmīgi izveido lielākie automobiļa ražotāji. Pirmā nodaļā aprakstīta uzņēmuma tēla būtība un zīmola nepieciešamība, kā arī uzņēmuma logotipa lietošanas specifika. Otrajā nodaļā ir īsi raksturots uzņēmums SIA „KSAVERS” un tā infrastruktūra. Ir aprakstīts uzņēmuma logotips, tā rašanās vēsture un analizēta tā efektivitāte. Veikts pētījums par SIA „Ksavers” atpazīstamību. Trešajā nodaļā ir aprakstīta logotipa izveidošana un arī izveidoti logotipu paraugi. Un izvēlēts konkrētajam uzņēmumam piemērotākais logotips, balstoties uz aptaujas datiem un ekspertu viedokļa, un tā izmantošanas iespējām ikdienā.
- Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
- Uzņēmuma tēla veidošanas stratēģija SIA "Ksavers"
- Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
Term Papers for university54
-
Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
Term Papers for university25
-
Uzņēmuma darbība konkurences apstākļos
Term Papers for university65
-
Personālvadības optimizācijas iespējas uzņēmumā "Nelda"
Term Papers for university70
-
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Term Papers for university66