Term Papers
Business and Law
Management
Uzņēmuma X reālā un ideālā organizācijas kultūras novērtē...-
Uzņēmuma X reālā un ideālā organizācijas kultūras novērtējuma raksturojums
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
Teorētiska daļa | 8 | |
I | Organizācijas kultūra | 8 |
1. | organizācijas kultūras jēdziens | 8 |
2. | organizācijas kultūras tipi | 10 |
2.1 | Hierarhiska kultūra | 11 |
2.2 | Tirgus kultūra | 12 |
2.3 | Klanu kultūra | 13 |
2.4 | Adhokratiskā kultūra | 15 |
Kopsavilkums | 17 | |
II. | Organizācijas kultūras noteicošie faktori | 18 |
1. | dominējošas raksturīgas iezīmes | 18 |
2. | organizācijas vadība | 20 |
3. | darbinieku vadīšana | 22 |
4. | organizācijas vienotība | 24 |
5. | stratēģiskie mērķi | 26 |
6. | panākumu kritēriji | 28 |
Kopsavilkums | 29 | |
III. | Problēma par uzņēmuma organizācijas kultūras reālo un ideālo tēlu atšķirībām | 30 |
1. | Atšķirības starp organizācijas kultūras reālo un ideālo tēlu | 30 |
2. | Organizācijas kultūras analīze | 30 |
3. | Organizācijas kultūras izmaiņas nepieciešamība | 31 |
Kopsavilkums | 33 | |
Praktiska daļa | 34 | |
I. | Pētāmas grupas apraksts | 34 |
1. | Dzimums | 34 |
2. | Vecums | 34 |
3. | Izglītība | 35 |
4. | Alga | 35 |
5. | Darba stāžs | 36 |
II. | Empīriskā pētījuma datu ievākšanas metožu izvēles pamatojums un apraksts | 37 |
1. | Empīriskā pētījuma datu ievākšanas metožu izvēles pamatojums | 37 |
2. | OCAI testa instrukcija | 37 |
3. | Testa apraksts un atslēga | 38 |
4. | Testa ticamība un validitāte | 39 |
5. | Pētījuma norises apraksts | 40 |
III. | Rezultātu kvalitatīva un kvantitatīva analīze un interpretācija | 41 |
1. | Uzņēmuma X reāla un ideāla organizācijas kultūras novērtējuma atšķirību rezultātu kvantitatīva analīze | 41 |
2. | Rezultātu kvalitatīva analīze un interpretācija | 44 |
2.1. | Organizācijas kultūras noteicošo faktoru analīze un interpretācija | 46 |
2.1.1. | Dominējošo raksturīgu iezīmju novērtējuma analīze un interpretācija | 46 |
2.1.2. | Organizācijas vadības novērtējuma analīze un interpretācija | 49 |
2.1.3. | Darbinieku vadīšanas novērtējuma analīze un interpretācija | 51 |
2.1.4. | Organizācijas vienotības novērtējuma analīze un interpretācija | 54 |
2.1.5. | Organizācijas stratēģisko mērķu novērtējuma analīze un interpretācija | 57 |
2.1.6. | Organizācijas panākumu kritēriju ideālā un reālā novērtējuma analīze un interpretācija | 59 |
2.2. | Uzņēmuma X organizācijas kultūras reālā un ideālā tēla atšķirības | 62 |
Secinājumi | 66 | |
Literatūras saraksts | 68 | |
Anotācija | 70 | |
Terminu vārdnīca | 72 | |
Pielikumi | 74 |
ORGANIZĀCIJU KULTŪRA.
Šī darbā es centīšos atbildēt uz problēmjautājumu: kurš no organizācijas kultūras tipiem ir dominējošais uzņēmumā X? Bet lai varētu atbildēt uz šo problēmjautājumu, sākumā ir jānoskaidro, kas ir organizācijas kultūra un ar ko tā raksturojās, un kādi ir organizācijas kultūras tipi. Un tāpēc šajā nodaļā mēs izskatīsim problēmu par organizācijas kultūras jēdzienu un noskaidrosim, kādi ir organizācijas kultūras tipi pēc K.Kamerona un R.Kvina klasifikācijas. Jo OCAI testā, kuru es izmantoju savā darbā, autori K.Kamerons un R.Kvins apraksta četrus organizācijas kultūras tipus, balstoties uz klasiskām teorijām par organizācijas kultūru. Un es piedāvāju apskatīt šajā nodaļā tās klasiskās teorijas, lai būtu labāk saprotama Kamerona un Kvina organizācijas kultūras tipoloģija.
1. Organizācijas kultūras jēdziens.
Mūsdienās organizācijas psiholoģijas problēmām (un tajā skaitā organizācijas kultūras jautājumiem) tiek veltīts arvien vairāk uzmanības, un sabiedrības interese šajā jomā pieaug ar katru gadu. Par tādām problēmām Eiropas tirgū, ka konkurences saasināšana, internacionalizācija un globalizācija, kas izvirza pavisam jaunas, daudz augstākas prasības un uzdevumus arī personāla vadīšanai uzņēmumos, tika runāts arī starptautiskā konferencē vēl 1996.gadā [2]. Arī pie mums, Latvijā, tās problēmas ir ļoti aktuālās. Bet tas, kā uzņēmums tiek galā ar tām sarežģījumiem lielā mērā ir atkarīgs no organizācijas iekšējas kultūras, jo tā nosaka organizācijas dzīves veidu un to, kā tiek risinātas visas problēmas.
Ka jēdzienam “organizācija’’, tā arī jēdzienam “organizācijas kultūra” ir daži definējumi, un nosaukt tos visus šajā darbā būtu sarežģīti. Tāpēc pieņemsim, ka ar vārdu “organizācija” mēs saprotam izveidotu sistēmu (jeb citos avotos – cilvēku grupu), kuru darbība apzināti tiek koordinēta kopēja mērķa sasniegšanai. [1],[15] Bet runājot par organizācijas kultūras jēdzienu ir jāatzīmē, ka salīdzinājumā ar organizācijas klimata jēdzienu (kā cilvēki uztver un pārdzīvo organizācijā notiekošo), organizācijas kultūras jēdziens (kādu jēgu cilvēki piešķir organizācijā notiekošajam) ir plašāks un paši pētījumi dziļāki. [9]
…
Bakalaura darbs: teorija un prakse ar rezultatiem pielikumos + literatūras saraksts. Darba pamatā ir Tomasa un Kilmana metode organizācijas kulturas novertešanai. Darbs aiztāvets uz 9
- Organizāciju kultūra un to ietekmējošie faktori uzņēmumā
- Uzņēmuma X reālā un ideālā organizācijas kultūras novērtējuma raksturojums
- Vadītāja demokrātiskā vadības stila un organizācijas klana kultūras tipa rādītāja sakarība organizācijā “X”
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
Term Papers for university54
-
Vadītāja demokrātiskā vadības stila un organizācijas klana kultūras tipa rādītāja sakarība organizācijā “X”
Term Papers for university56
Evaluated! -
Sporta preču vairumtirdzniecības uzņēmuma "Aqua Pro" vadīšanas analīze
Term Papers for university49
Evaluated! -
Uzņēmuma darbība konkurences apstākļos
Term Papers for university65
-
Organizācijas kultūras izpēte SIA "Likra"
Term Papers for university52
Evaluated!