Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:676833
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.01.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 30 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Ievads    4
1.  Valsts atbalsts institūta jēdziens    6
2.  Valsts atbalsta aizliegums    13
2.1.  Vispārējā valsts atbalsta aizlieguma izņēmumi    17
2.2.  Privātā investora princips    22
3.  Valsts atbalsta pieļaujamība    28
3.1.  Valsts atbalsti noteiktu darbību veicināšanai    31
3.2.  Reģionālais valsts atbalsts    35
3.3.  Sektoriem paredzētie valsts atbalsti    37
4.  De minimis valsts atbalsts    38
5.  Valsts atbalsta piešķiršanas process un uzraudzība    42
5.1.  Atbalsts, par ko ir jāpaziņo    45
5.2.  Prettiesisks atbalsts vai prettiesiski izmantots valsts atbalsts    47
5.3.  Procedūra attiecībā uz esošo atbalsta sistēmu    50
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    55
  Izmantoto saīsinājumu saraksts    58
  Pielikums    59
Extract

Secinājumi un priekšlikumi

Eiropas Savienības konkurences politikas mērķis ir nodrošināt iekšējā tirgus veiksmīgu funkcionēšanu, kā arī patērētāju un nelielu uzņēmumu aizsardzību. Visiem uzņēmumiem iekšējā tirgū ir jākonkurē vienādos apstākļos. ES likumdošanā konkurences tiesības ir viena no nozīmīgākajām un plašāk regulētajām jomām.
ES konkurences tiesības aptver divas jomas: konkurences noteikumus un valsts atbalsta noteikumus.
Valsts atbalsta noteikumi regulē valsts atbalsta sniegšanas iespējas. Saskaņā ar ES likumdošanu, jebkāda veida valsts atbalsts var radīt negodīgas konkurences apstākļus un nelabvēlīgi ietekmēt iekšējo tirgu. Tas rada diskrimināciju starp uzņēmumiem, kas saņem un kas nesaņem palīdzību. Tomēr princips par valsts atbalsta nesaderību ar iekšējo tirgu nenozīmē pilnīgu valsts atbalsta aizliegumu. Atsevišķos gadījumos ir pieļaujami izņēmumi. Piemēram, ir pieļaujams valsts atbalsts, lai sniegtu sociāla rakstura atbalstu indivīdiem, lai likvidētu dabas stihiju un katastrofu sekas, lai veicinātu atsevišķu reģionu ekonomisko attīstību.
Valsts atbalsta piešķiršana nenozīmē tikai un vienīgi naudas vai garantiju piešķiršanu. Valsts atbalsta piešķiršana var izpausties arī kādai personai vai personu grupai labvēlīga likuma pieņemšanā. Šajā gadījumā valsts naudu tieši nepiešķir, taču rada situāciju, kad atbalsta saņēmēji var izmantot ar likumu radītus apstākļus papildu ienākumu gūšanai vai arī izdevumu samazināšanai.
Valsts atbalsta noskaidrošanā jāņem vērā privātā investora princips, kas tiek pielietots attiecībā uz valsts vai pašvaldības sniegto atbalstu kapitālsabiedrībām, kurās valstij vai pašvaldībai pieder kapitāla daļas. Rīgas pilsētas pašvaldības praksē attiecībā uz tās dibinātām kapitālsabiedrībām vai uz kapitālsabiedrībām, kurās tai pieder kapitāla daļas, minētais princips nav noteikts. …

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register