Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā

     

    Term Papers70 Pedagogy

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
2,79 (13%)
Discounted price*:
18,69
Purchase
Add to Wish List
ID number:176609
Evaluation:
Published: 14.01.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 53 units
References: Used
Time period viewed: 2009.g. - 2013.g.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotation    5
  Ievads    5
1.  Vērtības pedagogu, psihologu, filozofu atziņās vai skatījumā    8
1.1.  Vērtību vispārīgs raksturojums    8
1.2.  Tikumiskās vērtības – vienas no pamatvērtībām    11
2.  Literārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes veidotāji bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā    15
2.1.  Bērnu literatūras vispārīgs raksturojums    15
2.2.  Tikumiskās vērtības literārajos darbos    19
2.3.  Literāro darbu uztvere vecākajā pirmsskolas vecumā    25
2.4.  Tikumisko vērtību izpratnes veidošanās pasaku ietekmē bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā    30
3.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās izpēte literāro darbu iepazīšanas procesā (praktiskais pētījums)    40
3.1.  Pētījuma metodoloģiskais apraksts    40
3.2.  Pētāmās grupas apraksts    41
3.3.  Praktiskais darbs ar bērniem    47
3.4.  Aptauja pieaugušajiem    67
  Secinājumi    74
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    76
  Pielikumi    79
Extract

Secinājumi
1. Vērtības ir objekti, kas nodrošina pastāvīgu pārliecību par rīcības vai mērķa prioritāti, salīdzinot ar citu mērķi vai rīcības veidu. Vērtības ir viena no sabiedrības morālo attiecību izpausmes formām. Analizējot literatūru par vērtībām atklājas, ka cilvēks jau senā pagātnē centās iztekt dažādas vērtību pakāpes. Tā pakāpeniski vērtība kļuva kā jēgpilnais un saprātīgais, pēc kā katrs no mums vairāk vai mazāk tiecas. Iepazīstoties ar dažādu autoru (A. Milts, M. Kūle, I. Freiberga, T. Zinkeviča- Jevstigņejeva, I.Gēbele, G. Breslavs, R.Purmale, I. Jurgena, A. Špona, H.Gudjons, J. Pujats, I. Beļickis, A. Rubenis u.c.) atziņām par vērtībām, var teikt, ka tās ir apveltītas ar dzīves spēku, kas pārveido daudzas cilvēka vajadzības un intereses. Personību nosaka tās vērtību sistēma, kādā hierarhijā tās atrodas, kāda ir to prioritāte, un katrs no mums par to ir atbildīgs, jo vērtīborientācijas pamatā ir brīva izvēle.
2. Pirmsskolas vecumā attīstās augstākās jūtas (tikumiskās, estētiskās un intelektuālās), vērtību orientācija un tikumi, izpratne par morāles likumiem un normām. Šajā vecumā bērns spēj uztvert tās vērtības, kuras ir pazīstamas un saprotamas, ar kurām bērns ir saskāries kopš agras bērnības. Tas savukārt ir atkarīgs gan no audzināšanas, gan no vides, kurā bērns aug, un lielā mērā arī no bērna personības attīstības īpatnībām. Tādēļ pieaugušo pozitīvais mērķis ir palīdzēt bērnam veidoties par dzīves mīlošu, aktīvu darbīgu personību, attīstīt savu fizisko Es, sociālo Es, afektīvo Es, garīgo Es, kognitīvo Es.
3. Izzinot vairāku psihologu un pedagogu (D. Lieģeniece, G. Svence, A. Špona, T. Zinkeviča- Jevstigņejeva u.c.) atziņas saistībā ar bērnu morālo attīstību un tās veicināšanas nosacījumiem, atklājas viedokļu un pieeju dažādība. Visu to ņemot vērā, var secināt, ka morālie motīvi šajā vecumā ir kvalitatīvi jauns motivācijas veids, kas nosaka kvalitatīvi jaunu uzvedības tipu. Pedagogu un vecāku pieeja un attieksme šajā procesā ir ļoti svarīga, jo viņi kalpo kā piemērs, ko bērni atdarina. Pedagoģiskajā darbībā, lai veicinātu bērnu tikumisko attīstību, var izmantot dažādas darbības formas un metodes, kā to sekmēt.
4. Bērnu literatūra ir mākslinieciskā literatūra dažāda vecuma bērniem.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −15,51 €
Work pack Nr. 1355621
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/176609

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register