Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Vecāku audzināšanas kompetences pilnveide darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem

     

    Term Papers39 Pedagogy

14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:734043
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.10.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Bērnu vecumposma raksturojums no 1 – 3 gadiem    6
2.  Audzināšanas procesa teorētiskie aspekti    10
2.1.  Audzināšanas jēdziens    10
2.2.  Ģimeņu tipi un audzināšanas stili    11
2.3.  Ģimenes nozīme bērna audzināšanā    14
2.4.  Vecāku audzināšanas kompetence    16
3.  Vecāku audzināšanas kompetences izpēte    26
4.  Darbs ar vecākiem    37
4.1.  Pirmsskolas pedagoga un ģimenes sadarbības pedagoģiskie un psiholoģiskie aspekti    37
4.2.  Vecāku izglītošana un piesaiste    38
  Secinājumi    42
  Literatūras saraksts    44
  Anotācija latviešu valodā    46
  Anotācija angļu valodā    47
Extract

Secinājumi
1.Agrīnās bērnības vecumposmam ir liela nozīme personības veidošanā. Tieši šajā vecumā veidojas nākamā personība, kurai nepieciešama ir īpaša emocionālā saikne ar pieaugušo. Pieaugušā biežā saskarsme ar bērnu mazbērna vecumposmā ir galvenais apstāklis, kas nosaka mazuļa aktīvo rīcību, viņa psihisko attīstību un personības veidošanos, viņa uzvedību sabiedrībā.
2. Ap trīs gadiem vērojams krīzes periods, kad parādās bērna kaprīzes, egoisms, pretošanās pieaugušo prasībām.
3. Krīzes rodas tad , kad pieaugušais cenšoties ignorēt bērna tieksmes pēc patstāvības, ierobežo viņa patstāvību, saglabājot veco savstarpējo attiecību tipu.
4. Ģimenēs, kur saskarsmē ar bērniem izpaužas pārāk liels prasīgums, kur vecāki neizrāda pietiekamu uzmanību pret bērnu kā pret personību, sāk parādīties negatīvas iezīmes – bērni kļūst noslēgti, cenšas ierobežot savus kontaktus ar vecākiem.
5.Saskarsmes stils ģimenē ietekmē arī bērnu tikumisko attīstību. Saskarsmē ģimenē, kas balstās uz savstarpēju cieņu un uzticēšanos bērniem, veicina viņu patstāvības attīstību, veido labvēlīgu attieksmi pret cilvēkiem.
6. Pieaugušā un bērna kopīga darbība, viņu saskarsme pirmsskolas vecumā ir viens no visefektīvākajiem audzināšanas līdzekļiem.
7.Pieaugušo rīcība un izturēšanās bagātina bērnu, veicina viņa patstāvīgo darbību, radot iespēju pašam izmantot savas zināšanas un iemaņas praktiskajā darbībā.
8.Bērna psihisko attīstību nodrošina ne tikai galvenās darbības raksturs, bet arī attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem.
9.Audzināšana norit sekmīgi ja, vecāki var „nolaisties” līdz bērna līmenim.
Vecākiem jāsaprot , ka bērniem ir arī savas vajadzības, vēlmes un jūtas, kuras viņi neprot atbilstoši izpaust.
10. Pirmajos piecos gados bērni tiecas pēc maksimālas neatkarības, tāpēc saceļas pret vecāku radītiem ierobežojumiem.
11.Audzināšanas procesā vecākiem vajadzētu izstrādāt modeli, kas atbilstu uzvedībai, kādu viņi vēlas panākt, lai bērns iemantotu tikumus un apzinātos vērtības, kuras ir visbūtiskākās pašiem vecākiem.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −44,17 €
Work pack Nr. 1232726
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register