Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:615585
 
Evaluation:
Published: 27.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 100 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pirmsskolas izglītība    10
1.1.  Agrās bērnības vecumposma raksturojums    12
1.2.  Rotaļa kā vērtīborientācijas veidotāja pirmsskolā    17
2.  Vērtīborientētas nodarbības raksturojums    23
3.  Pozitīvas attieksmes veidošana pirmsskolas bērnos    33
3.1.  Bērnu attieksmju raksturojums pirmsskolas vidē    35
3.2.  Pirmsskolas bērnu attieksmes ietekmējošie faktori    37
3.3.  Pirmsskolas nodarbība kā pozitīvas attieksmes veidotāja bērnos    40
4.  Bērnu attieksmju veidošanās pētījums pirmsskolas nodarbībās    44
4.1.  Pētījuma norises vietas raksturojums    46
4.2.  Pētījuma metožu raksturojums    51
4.3.  Pētījuma apraksts    52
4.4.  Pētījuma rezultātu izvērtējums    59
  Secinājumi    65
  Bibliogrāfija    66
  Galvojums    74
  Pielikumi    75
Extract

Sabiedrībā arvien biežāk izskan bažas par bērnu negatīvām attieksmēm un vērtību neizpratni ikdienā. Šodien neviens vairs nešaubās, ka bērnu uzvedība ir sabiedrības kvalitātes spogulis.
Negācijas sabiedrībā tieši atspoguļojas jaunās paau­dzes rīcībā, attieksmēs, tāpēc pozitīvas attieksmes veidošana bērnos ir aktuālas problēmas ikvienā ģimenē, bērnudārzā, skolā, augstskolā un sabiedrībā kopumā. Nodarbību laikā pirmsskolas izglītības iestādē darba autore novēroja bērnu dažādo attieksmi. Radās nepieciešamība noskaidrot, kādi faktori veido bērnu attieksmes un kā var veicināt pozitīvas attieksmes veidošanos bērnos.
Pirms 400 gadiem čehu pedagogs Jans Amoss Komenskis formulēja katras tautas lielāko nacionālo bagātību - tā ir laba skola, labi skolotāji, labas mācību grāmatas un labas audzināšanas metodes (Špona, 2005.).
Katrs cilvēks ir neatkārtojama vērtība. Attieksmes audzināšana pret sevi, pret citiem cilvēkiem, pret valsti un sabiedrību, pret darbu kultūru, pret dabu raksturo audzināšanas saturu. Audzināšanas saturs ir attieksmju realizācija un pilnveidošanās. Attieksmes veidojas, attīstās un pilnveidojas visā cilvēka mūža garumā (Špona, 2006.).
Mēdz teikt, ka vērtības ir cilvēka dzīves pamats. Tās nosaka, kam mēs ticam, ko domājam, ko darām, kā vadām savu dzīvi. Vērtības ir idejas vai objekti, kam sabiedrība vai tās daļa piešķir īpašu nozīmi, uzskata par ideālu un orientējas pēc tiem savā darbībā (Kreišmane, Valgere, Gulbe, 2000.).
Vērtību kārtā var iekļūt garīgās, materiālās, morālās, estētiskās un citas kategorijas. Bērns var skaidri apzināties vērtības, bet var arī pēc tām tiekties neapzināti. Skolotāju uzdevums ir palīdzēt bērniem apgūt, apzināties un pieņemt noteiktu vērtību sistēmu, jo priekšstati par vērtībām būtiski ietekmē personību, kas arī ir audzināšanas galvenais uzdevums - palīdzēt izveidoties personībai. Aktīva darbība vērtību realizācijas virzienā tiek saukta par vērtīborientāciju (Plotnieks, 1990.).
Katram ir svarīgi veidot bagātu savu vērtību pasauli. Taču visa sabiedrība kopumā ir atbildīga par jaunās paaudzes vērtībizglītības realizāciju (Līdaka, 2005.).
Darba autore ir ieguvusi Mājturības/mājsaimniecības skolotājas un informātikas skolotājas pamatizglītībā kvalifikāciju un profesionālo bakalaura grādu izglītībā. Šobrīd ir SIA „Edgars un Tamāra” PII „Pīlādzītis” pirmsskolas skolotāja. Maģistra darbā autore pēta tematu Vērtīborientētas nodarbības kā bērnu pozitīvās attieksmes veidotājas pirmsskolā.
Darba teorētiskajās daļās ir raksturota vērtīborientēta nodarbība un analizēta pozitīvas attieksmes veidošana pirmsskolas bērnos. Darba empīrisko pētījumu daļā ir bērnu attieksmju veidošanās pētījums pirmsskolas nodarbībās.
Pētījuma objekts
Vērtīborientētas nodarbības pirmsskolā.
Pētījuma priekšmets
Pozitīvās attieksmes veidošana vērtīborientētās nodarbībās.
Mērķis
Bērnu pozitīvās attieksmes vērtīborientētās nodarbībās.
Pētījuma jautājums
Vai bērnos veidojas pozitīvās attieksmes pret nodarbībām, ja pirmsskolas nodarbības ir vērtīborientētas?
Uzdevumi
1.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par vērtīborientāciju un attieksmes veidošanu bērnos.
2.Raksturot pirmsskolas bērnu attieksmes veidošanas ietekmējošos faktorus.
3.Izstrādāt tematisko plānu pirmsskolas izglītības programmas pirmajai izglītības pakāpei.
4.Veikt empīrisko pētījumu par bērnu attieksmju veidošanu pirmsskolas nodarbībās.
5.Veikt datu matemātisko apstrādi un interpretāciju.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −50,24 €
Work pack Nr. 1117189
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register