-
Vizualizēšana matemātikas stundās
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 6 | |
1. | PĒTĪJUMA TEORĒTISKIE ASPEKTI | 8 |
1.1. | Vizualizēšana kā mācību metode | 8 |
1.2. | Mācīšanas stili un to veidi | 11 |
1.3. | Uztveres un sensoro sistēmu raksturojums | 13 |
1.4. | Sensorās sistēmas | 16 |
1.4.1. | Reprezentatīvo sistēmu kodi | 16 |
1.4.2. | Skolēnu dominējošās sensorās sistēmas noteikšana | 19 |
1.5. | Mācību metodes, kas attīsta vizualizēšanas prasmes | 23 |
1.5.1. | Izskaidrojoši ilustratīvā metode | 24 |
1.5.2. | Reproduktīvā metode | 25 |
1.5.3. | Produktīvā metode | 25 |
1.6. | Algoritmizācija mācību procesā | 27 |
1.7. | Metodiskie paľēmieni vizualizēšanas prasmju attīstībai | 29 |
1.7.1. | Domu karte | 29 |
1.7.2. | Grafiskie informācijas organizētāji | 33 |
1.7.3. | Prezentācijas | 36 |
1.7.4. | Plakāti | 38 |
1.7.5. | Zīmējumi | 40 |
1.8. | Uzskates līdzekļu izmantošana | 41 |
2. | VIZUALIZĒŠANAS METODISKĀS REKOMENDĀCIJAS | 42 |
2.1. | Vienādojumu grafiskā atrisināšana | 42 |
2.3. | Funkciju pētīšana | 55 |
2.4. | Daudzskaldľu šķēlumu konstruēšana | 65 |
3. | PĒTĪJUMA GAITA UN IEGŪTO REZULTĀTU ANALĪZE | 84 |
3.1. | Pētījumā izmantotā metode | 84 |
3.2. | Pedagoģiskā pētījuma mērķis un saturs | 84 |
3.3. | Pētījuma iegūto rezultātu analīze un interpretācija | 85 |
SECINĀJUMI | 98 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 99 |
SECINĀJUMI
Darbā tika izpētīts, kā vizualizēšanas metoţu pielietojums var palīdzēt skolēniem paaugstināt skolēnu zināšanu, prasmju un iemaľu apgūšanas kvalitāti. Tika izpētīta psiholoģiski-pedagoģiskā un metodiskā literatūra, kas saistīta ar pētījuma problēmu. Tika izpētītas daţādas mācību materiāla vizualizēšanas metodes un izstrādāti stundu konspekti, kuros galvenais akcents tika likts uz skolēna jaunās mācību vielas vizuālo uztveršanu un vizuālās domāšanas attīstību.
Apkopojot maģistra darba rezultātus var secināt:
1. Literatūras avotos ir ļoti maz informācijas par vizualizēšanas metodēm, to attīstību un pielietojumu mācību procesā.
2. Skolēnu prasmi vizualizēt uzdevumu var attīstīt kā jebkuru citu prasmi.
3. Ja skolēniem mērķtiecīgi attīstīt vizualizēšanas prasmes, tad var panākt to, ka skolēni efektīvāk un ātrāk apgūst jauno vielu. Tā kā labi attīstīta vizualizēšanas prasme ļauj brīvi pāriet no viena informācijas sniegšanas veida uz citu.
4. Pētījuma rezultātā ir sagatavoti un novērtēti metodiskie materiāli, kas varētu būt izmantojami skolēnu vizuālizēšanas prasmju attīstībai matemātikas stundās.
5. Eksperti atzinīgi izvērtēja izveidotus stundas konspektus ar mērķtiecīgi izveidotiem uzdevumiem un gatavi izmantot tos savā darbā. Kā arī eksperti atzīmēja, ka autora piedāvātie uzdevumi pilnībā atbilst mācību saturam.
6. Petījuma mērķis tiek sasniegts un tiek noskaidrots, ka matemātisko objektu vizualizēšana var palīdzēt skolēniem izprast matemātiskos jēdzienus un definīcijas, kā arī pētīt, analizēt un risināt uzdevumus.…
Atslēgas vārdi: vizualizēšana, algoritmizācija, vizualizēšanas prasmes, uztveres veidi, telpiskās domāšanas attīstība. Pētījuma mērķis: izpētīt matemātisko objektu vizualizēšanas iespējas un tās ietekmi uz matemātisko jēdzienu izpratni. Pētīšanas metodes: 1. Teorētiskās metodes: zinātniskās, metodiskās un mācību literatūras analīze; izglītības normatīvo dokumentu, standartu, mācību programmu analīze. 2. Empīriskās metodes: iegūto datu analīze. Pētījuma novitāte: Ir izpētīta vizualizācijas un algoritmizācijas savstarpelja saistība un tās izmantošana matemātisku jēdzienu izpratnē. Pētījuma teorētiskā un praktiskā nozīmība: Vizualizēšana īpaši ir vajadzīga matemātikas mācību procesā tāpēc, ka šeit ir nepieciešams abstrahēties augstākā līmenī nekā citos mācību priekšmetos. Savukārt, pie pareizas lietošanas, vizualizēšana palīdz attīstīt abstrakto domāšanu. Pētījuma rezultātā ir sagatavoti un novērtēti metodiskie materiāli, kas varētu būt izmantojami skolēnu vizualizēšanas prasmju attīstībai matemātikas stundās. ... Pētījuma mērķis tika sasniegts, var secināt, ka matemātisko objektu vizuālizēšana pozitīvi ietekmē skolēnu matemātisko jēdzienu un definīciju izpratni. Attīstot skolēniem vizulalizēšanas prasmes, var panākt, ka tie kvalitatīvāk apgūst mācību materiālu. Jo labi attīstīta vizualizēšanas prasme ļauj skolēniem pāriet no viena informācijas iegūšanas vai sniegšanas veida uz citu, kas atvieglo izvirzītā uzdevuma risināšanu. Matemātisko objektu vizualizēšana ir nepieciešama matemātikas mācību procesā tāpēc, ka ir nepieciešams abstrahēties augstākā līmenī nekā citos mācību priekšmetos. Savukārt, pie pareizās lietošanas, vizualizēšana palīdz attīstīt abstrakto domāšanu.
- Matemātikas eksāmena vērtējuma nozīme turpmākajā karjeras izvēlē
- Matemātikas vēsture
- Vizualizēšana matemātikas stundās
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Lingvokulturoloģiskā eseja literatūras stundās mazākumtautību programmas 11.klasē
Term Papers for university55
Evaluated! -
Interaktīvo metožu nozīme pedagoģiskajā procesā ģeogrāfijas stundās pamatskolā
Term Papers for university60
-
Projekts kā sākumskolas skolēnu praktisko prasmju pilnveidošanas līdzeklis mājturības un tehnoloģiju stundās
Term Papers for university82
-
Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana ekonomikas stundās 5. un 6.klasē
Term Papers for university49
Evaluated! -
Informāciju tehnoloģiju izmantošanas iespējas mājturības stundās
Term Papers for university60