Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:319385
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.05.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Loģistikas evolūcija vēsturiskā skatījumā    4
2.  Loģistika saistībā ar ražošanu un mārketingu    5
3.  Uzņēmējdarbības loģistika uzņēmumā    6
4.  Biznesa loģistikas vispārējās funkcijas, uzdevumi un vieta komercsabiedrībās    7
5.  Uzņēmējdarbības loģistika    8
6.  Loģistikas galvenās un papildus darbības    9
7.  Vietas un laika nozīme pievienotās vērtības radīšanā    12
8.  Loģistikas iekšējā un ārējā vide    .13
9.  Krājumu vadības līmenis    14
10.  Uzņēmuma iekšējie konkurētspējas faktori    15
11.  Pētījumā iegūto datu analīze    20
  Secinājumi    22
  Izmantotie informācijas avoti    23
Extract

Otrā pētījuma daļa notika veikalā Elvi, Smilšu ielā. Tika salīdzināti piena produkti un to cenas, kas bija piedāvājumā 2011. gada 2. februārī. Vadoties pēc iegūtās informācijas, var secināt kurš produkts uz veikalu mērojis tālāku ceļu, jo cena ir augstāka. Piemēram, Tukuma piena kombināta ražotais „Baltais” kefīrs litra iepakojumā, kas satur divus procentus tauku maksā par 4 santīmiem mazāk kā attiecīgais kefīrs, ko ražo Valmieras piena kombināta „Gotiņa”. Tā kā ceļš no Valmieras līdz Kuldīgai ir garāks nekā ceļš no Tukuma, tad Valmieras piena kombināts spiests paaugstināt preces cenu, lai segtu loģistikas izdevumus. Šos izdevumus par iepakošanu abās ražotnēs sedz vienāda summa, jo gan tilpums, gan papīra paciņas ir vienāda lieluma. Transportēšana no Valmieras pieprasa vairāk izdevumus, jo precei ir tikpat liels laika limits, lai nokļūtu galā kā Tukuma p. k., bet preces, šajā gadījumā kefīrs, sabojājas un laiks jāizmanto lietderīgi un pēc iespējas ātrāk kefīrs jānogādā galapunktā, lai pircējiem nenāktos sūdzēties par vecu preci, kas vēlāk varētu izraisīt Valmieras p. k. ražoto preču pieprasījuma samazināšanos un atstāt negatīvas sekas ražotnes budžetā.
Ir piemērs arī gluži citam gadījumam, ka tuvākā piegādātāja prece ir dārgāka par preci, kas mērojusi tālāku ceļu. Tukuma p. k. ražotais „Baltais” kefīrs puslitra iepakojumā, kas satur divus procentus tauku ir par 10 santīmiem dārgāks nekā attiecīgais Rīgas p. k. „Rasa” ražotais kefīrs. To var skaidrot ar to, ka Tukuma p. k. ietilpst apvienībā „Piena ceļš”, kas visam nosaka savu cenu. Savukārt, Rīgas p. k. nav šajā apvienībā un pats izvēlas cik var atļauties pieprasīt no pircēja. Šeit šī apvienība noteikusi cenu Tukuma p. k., kuras dēļ tas ir dārgāks, par spīti tam, ka nav tik liela ražotne kā Rīgas p. k., un nav tādi ienākumi, lai segtu daļu no nosacītajiem maksājumiem. Tā kā Rīgas p. k. ražotne ir viena pati un nav iesaistījusies nekādās apvienībās, tad var noteikt cenu ar kuru izdabāt pircējiem un palielināt pieprasījumu, un segt visus savus izdevumus vēl iegūstot papildus ienākumus.

Secinājumi
1. Cilvēki ir pārāk maz informēti par loģistikas darbībām.
2. Cenas ir tik ļoti atšķirīgas dēļ tā, ka tie, kas iesaistās kādās apvienībās pakļaujas sistēmai, kas nosaka konkrētu un negrozāmu cenu politiku.
3. Tādas ražotnes kā Tukuma piena kombināts nespēj pastāvēt pašas par sevi un ir jātirgo prece par noteikto summu. Savukārt, ražotnes, kas mēģina pastāvēt un būt neatkarīgas ir spiestas paaugstināt cenas, lai varētu izdzīvot starp daudzajiem ražotājiem.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register