Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Vērtīborientēta mācību stunda kā pozitīvās attieksmes veidotāja skolēnos

     Evaluated!

    Term Papers75 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:149467
 
Evaluation:
Published: 25.03.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 55 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    4
  Annotation    5
  Аннотация    6
1.  Vērtīborientētas mācību stundas raksturojums    9
  Pirmās nodaļas secinājumi    19
2.  Pozitīvas attieksmes veidošana skolēnos    20
2.1.  Skolēnu attieksmju raksturojums pedagoģiskajā vidē    21
2.2.  Skolēnu attieksmes ietekmējošie faktori mācību procesā    23
2.3.  Mājturības priekšmets kā pozitīvas attieksmes veidotājs skolēnos    26
2.4.  Informātikas priekšmets kā pozitīvas attieksmes veidotājs skolēnos    29
  Otrās nodaļas secinājumi    30
3.  Metodika    32
3.1.  Mājturības stundas plāns    32
3.2.  Informātikas stundas plāns    35
  Trešās nodaļas secinājumi    39
4.  Pētījuma raksturojums par skolēnu attieksmju veidošanu mājturības un informātikas stundās    40
4.1.  Pētījuma vides raksturojums    40
4.2.  Pētījuma metožu raksturojums    41
4.3.  Pētījuma rezultātu izvērtējums    44
  Ceturtās nodaļas secinājumi    66
  Secinājumi    67
  Ieteikumi    69
  Literatūras saraksts    70
  Pielikumi    76
  Anketa    77
  Intervija    80
Extract

Sabiedrībā arvien biežāk izskan bažas par skolēnu negatīvām attieksmēm un vērtību neizpratni ikdienā. Šodien neviens vairs nešaubās, ka pusaudžu uzvedība ir sabiedrības kvalitātes spogulis. Negācijas sabiedrībā tieši atspoguļojas jaunās paau­dzes rīcībā, attieksmēs, tāpēc pozitīvas attieksmes veidošana skolēnos ir aktuālas problēmas ikvienā ģimenē, bērnudārzā, skolā, augstskolā un sabiedrībā kopumā. Pedagoģiskās prakses laikā mājturības un informātikas stundās darba autore novēroja skolēnu dažādo attieksmi. Radās nepieciešamība noskaidrot, kādi faktori veido skolēnu attieksmes un kā var veicināt pozitīvas attieksmes veidošanos skolēnos. Skolai jānodrošina skolēnos pozitīvas attieksmes veidošanos, jāattīsta skolēnos vērtīborientācija.
Pētījuma objekts: Mācību process.
Pētījuma priekšmets: Pozitīvās attieksmes veidošana skolēnos mājturības un informātikas priekšmetos.
Hipotēze: Skolēnu pozitīvo attieksmi informātikas un mājturības stundās veicina:
skolotāja personība,
mācību priekšmeta saturs,
vide.
Pētījuma mērķis: Noskaidrot kritērijus, kas nosaka skolēnu pozitīvās attieksmes veidošanos gan mājturības, gan informātikas stundās.
Pētījuma uzdevumi:
1.pētīt zinātnisko literatūru.
2.raksturot skolēnu pozitīvās attieksmes veidošanas ietekmējošos faktorus.
3.salīdzināt skolēnu attieksmes ietekmējošos faktorus mājturības un informātikas stundās.
4.veidot ieteikumus skolēnu pozitīvās attieksmes veidošanas sekmīgas mājturības un informātikas priekšmetu apguvei.
Pētījuma metodes:
teorētiskā: literatūras izpēte,
empīriskās: pārrunas, anketēšana, intervija, datu matemātiskā apstrāde un interpretācija.
Pētījumā tika iesaistīti: Divdesmit 6. klases skolēni un 1 mājturības un informātikas skolotāja.
Pētījuma bāze: Svētes pamatskola un Jelgavas 3. pamatskola.

1.Vērtīborientētas mācību stundas raksturojums

Mācību stunda ir viena no mācību organizācijas formām, kurā skolotājs noteiktu laiku (parasti 45 vai 30 līdz 40 minūtes) ar pastāvīgu skolēnu grupu organizē un realizē didaktiskos uzdevumus mācību iestādē izvirzīto mācību, attīstības un audzināšanas mērķu ietvaros (Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca, 2000., 98).
Mācību stundas jēdziens ietver sevī skolotāju un skolēnus. Sakarā ar mācību stundu vienmēr ir runāts par skolotāju un skolēniem, tātad par viņu attiecībām un attieksmēm. Lai gan attieksmes ir atkarīgas no attiecībām, taču mūsdienu mācību stundas īpatnības galvenokārt izrisina no attieksmēm, jautājot, vai tās ir pietiekami mūsdienīgas - cilvēciskas, atbilstoši mūsdienu uzskatiem par cilvēciskumu, par humanitāti (Beļickis, 2000.).…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1142175
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register