1.Ievads - Mūzikas industrija Latvijā
Mūzikas industrija ir uzņēmējdarbību kopums, kas attīstīto valstu ekonomikā ieņem nozīmīgu vietu. Ar katru gadu attīstīto valstu saražoto preču kopējā bilance uzrāda tendenci pieaugt uz intelektuālo produktu mūzikas produktu pieauguma rēķina, samazinot tā saukto cieto produktu ražošanas un patērēšanas daļu pagājušā gadā ASV kopējie ieņēmumi no intelektuālā produkta eksporta pārsniedza ieņēmumu no cieto produktu eksporta.
Mūsu mazā valsts ar nelielu iedzīvotāju skaitu nevar izveidot savu nacionālo mūzikas industriju, kā tas ir iespējams lielās valstīs, piemēram, kā Krievijā, Ķīnā, Indijā, u.c. – valstīm ar lielu iedzīvotāju skaitu un no attīstītām rietumvalstīm atšķirīgu mentalitāti. Latvijai nav cita ceļa, kā iekļauties Eiropas mūzikas industrijas apritē un ievērot “spēles noteikumus”, kādi pieņemti šajās valstīs:
respektēt parakstītās starpvalstu vienošanās;
pildīt pašu Valstī pieņemtos likumus;
nodrošināt atlīdzības iekasēšanu un pārdali par intelektuālo produktu lietošanu;
radīt savus konkurētspējīgus produktus, piedāvājot tos starptautiskajā tirgū.
Atlīdzība par intelektuālo produktu izmantošanu ir mūzikas industrijas, kā arī citu uz intelektuālo produktu balstītu uzņēmējdarbību galvenais ienākumu avots, tirgus regulācijas instruments un attīstības virzītājspēks.
Kā jau daudzkārt atgādinājuši ES komisijas eksperti, Latvija nevarēs iestāties šajā organizācijā, nesakārtojot intelektuālo produktu tirgu, tai skaitā arī mūzikas produktu tirgu, un tā regulatorus.…