Practice Reports
Business and Law
Management
Dažādu organizāciju personāldaļu darba novērošanas un sal...-
Dažādu organizāciju personāldaļu darba novērošanas un salīdzināšanas prakse
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
X internātpamatskolas vispārējs raksturojums | 5 | |
X internātpamatskolas personāla raksturojums | 8 | |
Personāla daļas funkcijas | 10 | |
Administrācijas un grāmatvedības funkcijas | 12 | |
Personāla plānošanas principi, atlases veidi un metodes | 13 | |
Kompetenču modeļi | 14 | |
Personāla amata apraksti, atbilstība realitātei | 17 | |
Karjeras plānošanas un apmācību sistēma | 18 | |
Darba novērtēšanas metodes un darbinieka veikuma izvērtēšana | 20 | |
Secinājumi | 21 | |
Prakses pašnovērtējums | 22 | |
Divu prakses organizāciju salīdzinājums | 23 | |
Izmantotā literatūra | 24 |
Secinājumi
1. Izglītības iestādes vadītājs atbild par izglītības iestādes darbību un tās rezultātiem, izglītības iestādes darbību reglamentējošo normatīvo aktu ievērošanu, kā arī par intelektuālo, finanšu un materiālo līdzekļu racionālu izmantošanu.
2. Izglītības iestādes vadītājam un darbiniekiem ir tiešs raksturs, katrs darbinieks skaidri redz savu darba ieguldījumu, un tas veicina iniciatīvu un radošu pieeju darbam.
3. Izglītības iestādei ir skaidri, konkrēti veidota struktūra, kurā ir norādītas pakļautības un kurā būtiska nozīme ir komunikācijai.
4. Personāldaļas funkcijas veic izglītības iestādes vadītājs un lietvede, administrācijas un grāmatvedības funkcijas veic attiecīgi nozīmētās personas.
5. Personāla atlase notiek izmantojot ārējās atlases veidu, izmantojot Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta mājas lapu www.e-skola.lv
6. Izglītības iestādē katram darbiniekam ir izstrādāti amatu aprakstu, kuros ir norādītas nepieciešamās kompetences pilnvērtīgai amatu veikšanai. Tā ir neatņemama darba līguma sastāvdaļa.
7. Kompetenču modeļus nosaka MK noteikumi Nr. 662 un Profesionālās izglītības likums.
8. Amatu aprakti tiek papildināti regulāri, sistemātiski pēc darbinieku novērtēšanas un veikuma izvērtēšanas, kā arī mainoties prasībām.
9. Darbinieku novērtēšana ir regulāra, sistemātiska, pamatojoties uz izstrādātiem novērtēšanas noteikumiem un metodēm vienu reizi gadā.
…
Prakses vieta tika izvēlēta, jo prakses autore vēlas izzināt, kā tiek organizēts personāls valsts izglītības iestādē. Pamatojoties uz prakses uzdevumā prasīto salīdzināt dažādu organizāciju personālu daļu, autore šajā prakses laikā salīdzinās privātu uzņēmumu ar valsts izglītības iestādi.Prakses pārskatā ietvertā informācija, par X internātpamatskolas darbību, iegūta no iestādes iekšējiem resursiem, interneta mājaslapas un darbiniekiem. Par piemēru salīdzināšanai izmantota akadēmiskā literatūra. prakses mērķi ir: nostiprināt topošajam personāla vadītājam izpratni par personāla daļas darbību un mērķiem, saskatīt atšķirības personāla daļas funkcijās atkarība no organizācijas veida, veidot un attīstīt iemaņas personāla vadībā, piedaloties personāla daļas darbā dažādās organizācijās. Prakses uzdevumi ir: Iepazīties ar organizācijas struktūru un personāla vadības vietu tajā; Noskaidrot personāla daļas funkcijas un iepazīties ar personāldaļas darbinieku amata aprakstiem un to atbilstību realitātei; Iepazīties ar personāla plānošanas principiem uzņēmumā: • Darba apraksti (pienākumi, tiesības); • Kompetenču modeļi; • Darba izvērtēšanas metodes un darbinieka veikuma novērtēšana. Iepazīties ar karjeras plānošanu, izglītības (izglītošanas) sistēmu; Iepazīties ar personāla atlases veidiem un metodēm; Pastāvīgi veikt piezīmes un izveidot detalizētu pārskatu par prakses programmas uzdevumiem; Sagatavot rakstisku atskaiti par īstenoto prakses programmu iestādē.
Pielikumu nav.
- Darba aizsardzība
- Darba drošība un aizsardzība
- Dažādu organizāciju personāldaļu darba novērošanas un salīdzināšanas prakse
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Darba drošība un aizsardzība
Practice Reports for university18
-
Darba aizsardzība
Practice Reports for university10
-
Iestāžu darba organizācija un vadība
Practice Reports for university24
-
Biroja darba organizators
Practice Reports for university6
-
Valsts kvalifikācijas prakses biroja darba organizācijā
Practice Reports for university15