-
Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 4 | |
I. | VISPĀRĒJA INFORMĀCIJA PAR VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTU | 5 |
1.1. | VID BŪTĪBA | 5 |
1.2. | VID GALVENIE UZDEVUMI | 5 |
1.3. | VID VIETA UN LOMA LATVIJAS EKONOMIKĀ, ATTĪSTĪBAS RAKSTUROJUMS | 5 |
1.4. | VID ATTĪSTĪBAS RAKSTUROJUMS 1993- 2003 | 6 |
1.5. | SVARĪGĀKIE VID DARBĪBAS RAKSTUROJOŠIE RĀDĪTĀJI | 9 |
1.5.1. | DARBINIEKU SKAITS | 9 |
1.5.2. | NODOKĻU IEŅĒMUMI | 10 |
1.6. | STRUKTŪRVIENĪBAS | 11 |
1.6.1. | VID RĪGAS REĢIONĀLĀS IESTĀDES GALVENIE UZDEVUMI | 12 |
1.6.2. | VID RĪGAS REĢIONĀLĀS IESTĀDES GALVENĀS FUNKCIJAS | 12 |
II. | VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTA VADĪBA | 15 |
2.1. | LĒMUMU PIEŅEMŠANAS METODES | 15 |
2.2. | INFORMĀCIJAS APSTRĀDES UN ANALĪZES METODES | 15 |
2.3. | OPTIMIZĀCIJAS UN KALENĀRĀS PLĀNOŠANAS METODES | 16 |
2.4. | STRATĒĢISKĀ VADĪŠANA UN TĀS PRINCIPI | 17 |
2.5. | SADARBĪBA AR NODOKĻU MAKSĀTĀJIEM | 18 |
2.6. | VID REALIZĒTIE PROJEKTI, PROJEKTA VADĪTĀJA FUNKCIJAS UN UZDEVUMI | 18 |
2.6.1. | VID REALIZĒTIE PROJEKTI | 18 |
2.6.2. | VID REĢIONĀLO IESTĀŽU LĪMENĪ MODERNIZĀCIJAS PROJEKTA VADĪTĀJU FUNKCIJAS | 19 |
III. | PERSONĀLA VADĪBA VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTĀ | 23 |
3.1. | STRĀDĀJOŠO DEMOGRĀFISKAIS RAKSTUROJUMS | 23 |
3.2. | PERSONĀLA PLĀNOŠANA, ATLASE, NOVĒRTĒŠANA, VIRZĪŠANA | 25 |
3.2.1. | PERSONĀLA PLĀNOŠANA | 25 |
3.2.2. | PERSONĀLA NOVĒRTĒŠANA | 26 |
3.2.3. | PERSONĀLA ATLASE | 28 |
3.3. | PERSONĀLA MOTIVĀCIJAS POLITIKA | 29 |
3.4. | PERSONĀLA TĀLĀKIZGLĪTĪBAS UN KVALIFIKĀCIJAS CELŠANAS IESPĒJAS | 32 |
3.5. | DARBA SAMAKSAS PRINCIPI | 35 |
IV. | VIDE, KURĀ DARBOJAS VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTS, RAKSTUROJUMS | 37 |
4.1. | LATVIJAS IESTĀŠANĀS EIROPAS SAVIENĪBĀ IETEKME UZ NODOKĻIEM UN VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTA DARBĪBU | 37 |
4.2. | STARPTAUTISKĀ SADARBĪBA | 39 |
4.3. | NODOKĻI KONVENCIJAS | 40 |
V. | VALSTS IEŅĒMUMU DIENESTA VADĪBA UN KONTROLE | 43 |
5.1. | IEKŠĒJĀS KONTROLES SISTĒMA | 43 |
5.2. | IEKŠĒJĀ AUDITASISTĒMAS IZVEIDOŠANAS ATBILDĪGĀS PERSONAS UN TO UZDEVUMI | 43 |
5.3. | IEKŠĒJĀ AUDITA STRUKTŪRVIENĪBAS | 44 |
5.4. | EIROPAS KOMISIJAS DAĻĒJI VAI PILNĪGI FINANSĒTO PROGRAMMU UN PROJEKTU IEKŠĒJAIS AUDITS | 46 |
5.5. | IEKŠĒJĀ AUDITA ATTĪSTĪBAS KOORDINĀCIJA | 46 |
VI. | DARBA DROŠĪBA UN AIZSARDZĪBA VID | 48 |
6.1. | RISKA FAKTORU GRUPAS | 48 |
6.2. | DARBA DROŠĪBAS UN AIZSARDZĪBAS PASĀKUMI VID | 49 |
6.3. | DARBA DROŠĪBAS INSTRUKTĀŽU KĀRTĪBA UN NORIŠU PAMATJAUTĀJUMI | 50 |
6.4. | DROŠĪBAS UN VESELĪBAS PRASĪBAS DARBA APRĪKOJUMA LIETOŠANĀ, DROŠĪBAS ZĪMJU IZMANTOŠANA, PIRMĀ PALĪDZĪBA DARBA VIETĀ | 51 |
VII. | VID DARBĪBAS RĀDĪTĀJI | 52 |
7.1. | NODOKĻU IEŅĒMUMI 2004.GADA SĀKUMĀ | 52 |
7.2. | KONTROLES PASĀKUMU EFEKTIVITĀTE | 53 |
7.2.1. | TEMATISKĀS PĀRBAUDES | 53 |
7.2.2. | NODOKĻU AUDITS | 55 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 57 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 58 |
Valsts ieņēmumu dienests (VID) - valsts pārvaldes institūcija, kas darbojas Finanšu ministrijas pārraudzībā un nodrošina valsts ekonomiskās politikas īstenošanu nodokļu administrēšanas un muitas lietu jomā, aizsargā valsts muitas teritoriju un tās robežas, aizsargā sabiedrības intereses, nodrošinot kvalitatīvus pakalpojumus, apmācību, taisnīgu un stingru kontroli, veicina nodokļu saistību brīvprātīgu izpildīšanu.
1.1.VID galvenie uzdevumi ir:
nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta administrēto valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu Latvijas teritorijā un uz muitas robežas;
realizēt valsts muitas politiku un nodrošināt muitas robežas aizsardzību;
novērst un atklāt noziedzīgus nodarījumus valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu jomā;
nodrošināt Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu (darbinieku) apmācību, kā arī šajā likumā noteiktajā kārtībā konsultēt nodokļu maksātājus nodokļu normatīvo aktu piemērošanas jautājumos;
likumos un Ministru kabineta noteikumos noteiktajā kārtībā reģistrēt un uzskaitīt nodokļu maksātājus un kontrolēt reģistrācijas dokumentu atbilstību likumu prasībām un faktiskajam stāvoklim;
nodrošināt akcīzes preču apriti reglamentējošu normatīvo aktu izpildi.
1.2.VID vieta un loma Latvijas ekonomikā, attīstības raksturojums
VID pievērš lielu uzmanību nodokļu maksātāju informēšanai un izglītošanai, lai maksimāli novērstu nodokļu maksāšanas pārkāpumus, kas rodas klientu nezināšanas vai normatīvo aktu neprecīza skaidrojuma dēļ. Tiek veidota sadarbība ar centrālajiem un reģionālajiem masu informācijas līdzekļiem, nodrošinot korektas informācijas sniegšanu par VID darba rezultātiem, gaidāmajiem grozījumiem normatīvajos aktos, muitas formalitāšu kārtošanā un citiem ar VID aktivitātēm saistītiem jautājumiem. Regulāri notiek intervijas ar VID speciālistiem radio un televīzijā, kā arī tiek ievietotas plašākas publikācijas par nodokļu un muitas problēmām laikrakstos un žurnālos. …
Šis darbs ir 4.kursa darbs. Šajā darbā ir izanalizēta VID Rīgas reģionālās iestādes un VID Centrālā aparāta darbība, statistikas rādītāji, vēsture. Lai gūtu pilnīgāku priekšstatu par VID darbību, prakses pārskats ir papildināts ar grafikiem un zīmējumiem. Ļoti labs, apjomīgs darbs, kas augstskolā tika novērtēts ar 9.
- Prakse starptautiskajos ekonomiskajos sakaros uzņēmumā "X"
- Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
- Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
-
Prakse Valsts ieņēmumu dienestā
Practice Reports for university36
-
Prakses atskaite Valsts ieņēmumu dienestā
Practice Reports for university65
Evaluated! -
Valsts kvalifikācijas prakse mēbeļu uzņēmumā
Practice Reports for university28
Evaluated! -
Prakse APP "Valsts Stendes graudaugu selekcijas institūtā"
Practice Reports for university17
Evaluated! -
Prakse uzņēmumā
Practice Reports for university29
Evaluated!