Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:792246
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.01.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
  Izmantoto terminu skaidrojumi    5
1.  Ozolnieku novada sociālā dienesta apraksts    6
1.1.  Institūcijas mērķis un uzdevumi    7
1.2.  Institūcijas pienākumi un tiesības    6
1.3.  Ozolnieku novada sociālā dienesta darba organizācija    9
1.4.  Ozolnieku novada sociālā dienesta struktūra    10
2.  Pirmā sociālā gadījuma analīze    12
2.1.  Klienta sociālā situācija un vēsture    12
2.2.  Genogramma    13
2.3.  Ekokarte pirms intervences    14
2.4.  Sākotnējā novērtēšana    15
2.5.  Klienta resursu novērtējums    17
2.6.  Sociālās problēmas definējums, intervences mērķu un uzdevumu noteikšana    17
2.7.  Sociālās rehabilitācijas/intervences plāns    19
2.8.  Intervences atspoguļojums    21
2.9.  Rehabilitācijas/intervences novērtēšana    21
3.  Otrā sociālā gadījuma analīze    24
3.1.  Klienta sociālā situācija un vēsture    24
3.2.  Genogramma    26
3.3.  Ekokarte pirms intervences    28
3.4.  Sākotnējā novērtēšana    29
3.5.  Klienta resursu novērtējums    31
3.6.  Sociālās problēmas definējums, intervences mērķu un uzdevumu noteikšana    32
3.7.  Sociālās rehabilitācijas/intervences plāns    34
3.8.  Intervences atspoguļojums    36
3.9.  Rehabilitācijas/intervences novērtēšana    37
3.10.  Ekokarte pēc intervences    41
4.  Sociālo gadījumu risināšanā izmantotās sociālā darba teorijas    42
5.  Sociālā darbinieka lomas un metodes darbā ar sociālo gadījumu    43
6.  Nobeigums    45
7.  Secinājumi    45
8.  Pašnovērtējums    47
9.  Izmantotās literatūras saraksts    49
Extract

Secinājumi
Veicot šo praksi, bija iespēja teorētiskās zināšanas pielietot praktiski. Lai veiksmīgi risinātu šo sociālo gadījumu, bija nepieciešamas sociālā darbinieka profesionālās zināšanas un prasmes. Strādājot ar konkrētajiem gadījumiem, esmu ieguvis jaunas iemaņas un prasmes gan intervēšanā, gan datu un informācijas ievākšanā un apstrādē, gan mērķu izvirzīšanā, gan novērtēšanā. Manuprāt, visprecīzāk sociālā darbinieka un klienta sadarbību raksturo sociālā darba vērtības: klienta personības, izvēles, uzticības, unikalitātes, konfidencialitātes cieņa; bez aizspriedumiem un stereotipiem; labvēlīga attieksme pret klientu; individuāla pieeja klientiem; empātija; profesionālā izaugsme; tiekšanās uz sociālo taisnīgumu.
Sadarbības veidošanā ar klientu palīdzēja tas, ka uztvēru katru kā unikālu personību, bez aizspriedumiem, nosodījuma un stereotipiem. Nozīmīgu atbalstu sniedza sociālā dienesta darbinieku pragmātiski sniegtā iepriekš gūtā informācija, dodot man iespēju uzzināt vairāk faktus par katru gadījumu. Šajā darbā mani atbalstīja supervizors, kā pieredzējis, autoritatīvs kolēģis, atbalstot sarežģītās situācijās un sociālā dienesta darbinieku draudzīgā un labvēlīgā attieksme.
Abu sociālo gadījumu risināšanas procesā akcents tika likts uz intervenci, iejaucoties klientu sociālajās problēmās. Intervence manas prakses laikā tika veikta intensīvi, vadoties pēc iepriekš sastādītā intervences plāna, lielāko vērību pirmkārt pievēršot bērna drošības un sociālo vajadzību nodrošināšanai un klienta motivācijai savu funkcionēšanas spēju atjaunošanai. Uzskatu, ka pēc vairākkārtējām pārrunām ar klientiem, viņu motivācija ir pieaugusi, lai arī turpmāk viņa uzņemtos atbildību par situāciju un varētu uzlabot savus dzīves apstākļus.
Pirmajā gadījumā, kad Vitālijs vairs neapmeklēja noteiktās konsultācijas, rezultātu varētu vērtēt kā negatīvu, taču tas, ka klients vairs nelūdz pabalstus, ir vērtējams pozitīvi – intervences rezultātā klients ir uzsācis personiskus, patstāvīgus “ceļus” savu problēmu risināšanai atbilstoši savām iespējām un viedoklim. Gadījumā, ja Vitālijs, tomēr, atkārtoti lūdz palīdzību, tad sadarbība ar sociālo darbinieku un līdzdarbība rehabilitācijas uzdevumu izpildē būs vairāk motivētas attieksmes.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register