-
Prakses plāns. Novērošana
• Kas prakses laikā bija:
Interesants
Praksei tikko sākoties, man bija ļoti liela interese, kā patiesībā ir strādāt PII, jo teorija ir viens, bet prakse ir kaut, kas pavisam cits. Pirmajā nedēļā, kad es biju pie pašiem mazākajiem bērniem (1,5 – 3 g. v.), man bija interesanti pavērot, kā nodarbības un, kāds dienas ritms ir mazākajā grupiņā. Protams, man lielāka interese radās tad, kad es pati varēju iesaistīties šajā dienas ritmā un palīdzēt skolotājām. Vienīgais, man likās ne tik interesanti tas, ka bērniem šī nodarbība ilga, aptuveni 10 min un tad bērni pavadīja laiku spēlējoties.
Esot vecākās grupiņās, man bija interesanti, kā viņiem tiek vadītas nodarbības un kādas metodes izmanto, tāpēc es vairāk gaidīju, kad tikšu uz lielākajām grupiņām. Interesanti bija vērot to, ka katru reizi skolotājas cenšas bērniem piedāvāt, kaut ko jaunu, lai bērniem būtu interesantāk. Es ar prieku un lielu interesi iesaistījos nodarbību vadīšanā, palīdzēju bērniem saprast, kas jādara. Vel man interesanti bija tas, ka es kopā ar bērniem varēju doties ārā pastaigāties un spēlēties nojumītēs, bija interesanti vērot bērnus.
Būtisks
Pats būtiskākais man likās prakses laikā bija tas, ka man tika dota šī iespēja, piedalīties nodarbībās, palīdzēt skolotājām un bērniem. Manuprāt, ļoti būtiski ir tas, ka cilvēks var pats, kaut kur iesaistīties, jo tikai tad tev rodas šī nepieciešamā pieredze un skatījums uz visu pedagoģisko procesu. Ja, es būtu tikai sēdējusi un novērojusi, man tas nebūtu devis šo pieredzi, darīt , kaut ko pašai, tas jau nozīmē, man daudz. Man būtiski un svarīgi bija tas, ka skolotājas bija ļoti pretimnākošas un nekad neatteica man palīdzēt, kā arī labprāt dalījās savā pieredzē.
Profesionālā darbā noderīgs
Beidzoties šai praksei, manuprāt, profesionālajā darbā man noderīgs būs gandrīz viss, jo līdz šim man nebija nekādas personīgās pieredzes darbā ar bērniem. Noderīga visnotaļ ir šī iegūtā informācija, ko pastāstīja skolotājas, stāstot no savas pieredzes, kā ir bijis, kā arī viss tas, kam es izgāju cauri, jo līdz šim es tikai varēju lasīt teoriju vai klausīties, ko stāsta citi. Man ļoti patika tas, ka man tika dota šī iespēja iziet cauri visām bērnu vecuma grupiņām, jo vismaz tagad man ir priekšstats par to, kā tiek vadītas nodarbības katrā grupiņā, kā arī varu redzēt šo atšķirību.
• Kā vērtējat prakses kvalitāti kopumā?
Prakses kvalitāti kopumā, es vērtēju ļoti augstu, jo izņemot novērošanu, man tika dota iespēja iesaistīties nodarbībās, varēju palīdzēt bērniem veikt uzdevumus, kā arī palīdzēt skolotājām. Nekādu neskaidrību saistībā ar manu praksi nebija. Par, cik man katra diena atnesa, kaut ko jaunu un man vel nezināmu, un es varēju pati personīgi iesaistīties, praksi vērtēju kopumā augstu.
…
Gan iestādē, gan tās tuvākajā apkārtnē tiek ievēroti veselības un drošības nosacījumi. Iestādes telpās bērniem tiek stāstīti drošības noteikumi, lai viņiem būtu zināms, ko drīkst un, ko nedrīkst darīt telpās. Bērniem grupiņās ir likumi, kuri ir jāievēro un, kurus skolotāja ar bērniem bieži atkārto. Ja bērni neievēro drošības noteikumus, skolotāja attiecīgi soda un sabar bērnus, jo tikait tā bērni saprot, ko izdarija nepareizi. Grupiņas iekārtojums un inventārs ir veselībai nekaitīgs un novietots tā, lai bērni varētu brīvi pārvietoties pa telpu. Gan kontaktligzdas, gan vadi nav bērniem pieejami. Grupas telpas tiek tīrītas, kad bērni nav telpās. Tā pat tiek ievēroti drošības un veselības nosacījumi citās mācību iestādes telpās. PII ir gan medmāsa, gan logopēds, kas ierodas ik pēc noteikta laika. Ja skolotāja redz, ka bērns nejūtas labi, vai viņš pats sūdzās par veselības stāvokli, tad tiek aizvests pie medmāsas un skolotāja ziņo vecākiem.
- Prakses atskaite
- Prakses plāns. Novērošana
- Sociālpedagoģiskās prakses materiāli pašvaldības policijas Vidzemes priekšpilsētas iecirknī
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Prakses materiāli speciālajā skolā
Practice Reports for university11
-
Prakses atskaite
Practice Reports for university49
-
Pedagoģiskās prakses atskaite
Practice Reports for university20
-
Pirmsdiploma sociālpedagoģiskās prakses dienasgrāmata
Practice Reports for university59
-
Audzināšanas prakses atskaite
Practice Reports for university8