Stratēģijas plānošanas un stratēģijas vadības būtība ir kļuvusi par dažādu nozaru zinātnieku diskusijas objektu. Stratēģijas plānošana ir nākotnes situācijas paredzēšana, bet mārketings - robežfunkcija starp uzņēmumu un ārējo vidi. Proti, mārketings ir it kā stratēģijas vadības veids, kurš ietver analīzi.
Interesantu ierosinājumu devis Dž. Linčs. Stratēģiskais menedžments risina galvenos stratēģijas jautājumus dažādās uzņēmuma darbības sfērās. Kā galvenos jautājumos viņš izvirza:
misijas, rakstura un mērķu apzināšanu (kas ir mūsu uzņēmums un kādu to mēs vēlētos redzēt);
stratēģijas iespēju un stipro pušu izpētīšanu (kurā sfērā uzņēmums var dot ieguldījumu sabiedrībai, kurā nozarē uzņēmumam ir lielāka konkurētspēja).[2,12]
Uzņēmuma mārketinga speciālistiem var būt graša cena, ja tie galvenokārt nodarbojas ar esošās situācijas analīzi, vai vēl sliktāk – analīzē savas kļūdas pagātnē (kaut gan no tām arī kādreiz var mācīties). Mārketinga galvenais uzdevums - skatīties nākotnē, modelēt visdažādākās situācijas, tirgus segmentu un piedāvājumu – pieprasījumu maiņas, kas būs konkrētajā tirgū tikai pēc gadiem. Īsāk izsakoties – mārketinga speciālistiem ir jādzīvo nākotnē, neatraujoties no realitātes. Tas patiešām ir grūti izpildāms uzdevums, bet reāls un nepieciešams.
Mūsu kursa darba mērķis ir apskatīt un analizēt Latvijas lielākas alus darītavas „Aldaris” pozīcijas tirgū, novērtēt šī uzņēmuma preču un pakalpojumu līmeni un vērtību, izanalizēt draudus un iespējas, kā arī sniegt secinājumus un priekšlikumus par uzņēmuma stāvokļa uzlabošanu.…