KOPSAVILKUMS
Pētījuma rezultātā autore izvirza aizstāvēšanai šādas tēzes:
1. Audzinoša rakstura pespiedu līdzekļu mērķis ir preventīvs – atturēt nepilngadīgos no jaunu vai atkārtotu pārkāpumu izdarīšanas, kā arī novērst pieaugušo noziedzību nākotnē, novērst noziedzību jau sākot no mazotnes, ņemot vērā nepilngadīgo dzīves vidi, apkārtesošo sabiedrību u.tml.
2. Piemērojot audzinoša rakstura piespiedu līdzekļus nepilngadīgais tiek atbrīvots no kriminālatbildības un soda, audzinoša rakstura piespiedu līdzekļi nerada sodāmību. Lielākā daļa audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu ir tāda, ko nepilngadīgais var izpildīt savas dzīvesvietas apkārtnē, tādējādi netiek šķirts no ierastās vides un ģimenes, draugiem. Ja, piemēram, brīvības atņemšanu nepilngadīgajam aizstāj ar kādu no audzinoša rakstura piespiedu līdzekļiem (protams, izvērtējot visus apstākļus), viņš netiek iegrūsts noziedzīgajā vidē (resp. - brīvības atņemšanas iestādē), kur tas varētu smelties jaunas negācijas, gūt jaunu noziedzīgu, negatīvu pieredzi, kas tikai varētu veicināt jaunu noziedzīgu nodarījumu izdarīšanu, nevis atturēt no tās.
3. Audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu veidi arī citās valstīs īpaši no Latvijas neatšķirās, autore to skaidro ar to, ka apskatītās valstis ir Eiropas Savienības dalībvalstisvalstis, lielu daļu arī regulē starptautiskās normas, ko valstis ir apstiprinājušas un pāņēmušas arī savā normatīvajā regulējumā.
…