Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:680640
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.04.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Runa, rotaļa, attīstība – jēdzienu zinātniskais skaidrojums    5
2.  Rotaļa – bērna vadošā darbība    9
3.  Rotaļu iedalījums    18
4.  Rotaļu attīstība, to nozīme bērna runas attīstības veidošanā    22
4.1.  Galvenās rotaļu funkcijas    24
5.  Bērna valodas analīze    26
5.1.  Valodas attīstība no 0 – 10 mēnešiem    26
5.2.  Valodas attīstība no 10 – 12 mēnešiem    28
5.3.  Valodas attīstība no 1 – 3 gadiem    29
5.4.  „Kāpēcīšu” vecums – 3 – 7 gadi    32
6.  Rotaļlietas valodas attīstībai    34
7.  Valodas īpatnības vienlaikus dzimušiem bērniem (dvīņiem, trīņiem)    35
8.  Pētniecības metodes    36
9.  Pētījuma rezultāti un to analīze    38
  Secinājumi    44
  Literatūras saraksts    .45
  Anotācija    47
  Annotation    48
Extract

Runa, attīstība – jēdzienu zinātniskais skaidrojums.
Runa – tā ir runāšana, teksta veidošana, savu domu izteikšana saziņas procesā. Runa ir vēsturiski izveidojusies saziņas forma, kuras līdzeklis ir valoda.
Attīstība – secīgas, neatgriezeniskas, likumsakarīgas kvalitātes pārmaiņas cilvēka dzīves, dabas, sociālo un garīgo procesu norisē. Attīstību raksturo ar objekta stāvokļu (situāciju), posmu, fāžu u.tml. maiņas likumsakarību. Cilvēka individuālā attīstība ir viņa dotumu fizisko, garīgo (19. 22)
Pirmie bērna vārdi ir kā signāls vecākiem, tas nozīmē, ka sākas bērna personības veidošanās, bērns sāk apzināties savu ES, izpaužoties bērna dažādajām vēlmēm. Pirmajā bērna dzīves gadā bērnu vairāk piesaista pieaugušo sejas vaibsti un sejas izteiksme, intonācija, taču vēlāk bērns jau sāk pievērst savu uzmanību runas saturam. Ir svarīgi, lai bērns dzirdētu gan gramatiski, gan arī literāri pareizu runu, jo parasti bērniem pirmsskolas vecumā ir tāda kā tieksme runāt un atkārtot darbībā to, ko viņi redz un dzird sev apkārt, tādā veidā bērni ļoti ātri uztver nepareizu.
Ar runas attīstību ļoti cieša saikne ir domāšanai. Bērns sāk domāt tieši tad, kad rodas apziņa par valodas nozīmi. Pirmās bērna domas parādās viņa iekšējā runā. Bērns pirms vispār ir sācis runāt, ir spējīgs saprast dažas, ar viņa tuvāko apkārtni saistītas parādības, tā uzskata Dēķens. ( 11.17)
Runa – tā ir vērtība, kas bērnu saista ar apkārtējiem cilvēkiem. Domāšana un runa savā starpā ir būtiski saistītas. Pakāpeniski apgūstot valodu, bērnam attīstās iekšējā runa, kas veic iekšēju darbības un runas plānošanu, tāpēc būtiski ir iekļaut runā vārdus, kas apzīmē darbību, objektu u.c., jo tas ietekmē domāšanas procesa attīstību, pat, ja bērns sarunu valodu vēl nav apguvis.
Bērns iepazīst pasauli darbībā un ar sajūtu palīdzību. Ž. Piažē atziņas par valodas un domāšanas savstarpējo mijiedarbību to attīstības procesā varētu attēlot šādi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register