Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanā...-
Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmās
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
TEORIJAS APSKATS UN ANALĪZE | 3 | |
1. | Reklāma | 6 |
1.1. | Reklāmas koncepcija | 6 |
1.2. | Reklāmas nozīme | 6 |
1.3. | Reklāmas ietekme uz skatītājiem | 7 |
2. | Bērni kā reklāmas tēli | 9 |
2.1. | Bērna tematizējums | 9 |
2.2. | Bērna attīstības psiholoģija | 10 |
3. | Ētika reklāmā | 11 |
3.1. | Koncepcija un nozīme | 11 |
3.2. | Ētikas normas reklāmās, to ievērošana | 12 |
3.3. | Ētikas normu pārkāpšanas sekas | 13 |
PĒTĪJUMA METODES UN IZLASES APRAKSTS UN PAMATOJUMS | 15 | |
1. | Reklāmas avotu – televīzijas kanālu izvēles pamatojums | 15 |
2. | Kontentanalīzes jeb satura analīzes un kvantitatīvā novērojuma raksturojums | 15 |
PĒTĪJUMA REZULTĀTU APKPOJUMS UN REZULTĀTU ANALĪZE | 18 | |
1. | Bērna tēla izmantojums televīzijas reklāmās | 18 |
2. | Reklāmu ar bērniem translāciju apskats | 19 |
3. | Kvantitatīvie rādītāji | 20 |
4. | Reklāmas tēlu un elementu savstarpējā mijiedarbība | 22 |
5. | Ētikas normu pārkāpumi Latvijas televīzijas reklāmās | 23 |
NOBEIGUMS | 25 | |
IZMANTOTO INFORMATĪVO AVOTU SARAKSTS | 25 |
NOBEIGUMS
Kursa darba mērķis bija noskaidrot Latvijas televīzijas reklāmās, kur bērni tiek izmantoti kā reklāmas tēli tiek pārkāptas vispārpieņemtās ētikas normas. Lai izvirzītais mērķis tiktu sasniegts tikta veikta reklāmu uzskaitīšana un analizēšana. Darba autore uzskata, ka izvirzītais mērķis ir sasniegts jo apkopojot iegūtos rezultātus secināja, ka Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmās, kurās piedalās bērni, viss atbilst ētikas normām un iespējami pārkāpumi netika konstatēti.
Turpmāk veicot tamlīdzīgus pētījumus ir jārēķinās, ka iegūtos datus savstarpēji būs grūti salīdzināt, jo kontentanalīze jeb satura analīze kā pētniecības metode, lai arī sniedz iespēju pilnvērtīgi izprast reklāmas saturu un to vēstījumu, ir diez gan problemātiska, jo ir grūti noteikt vispārpieņemto ētikas normu pārkāpumus balstoties vienīgi uz teoriju. Turpmāk izstrādājot šādus pētījumus būtu nepieciešams veikt dziļās intervijas ar ekspertiem kā arī veidot fokusa grupu intervijas.
Kursa darba galvenie secinājumi ir sekojoši:
• Latvijas reklāmas televīzijā translētajās reklāmās, kurās bērni tiek izmantoti kā reklāmas tēli, netika konstatēti iespējami ētiskie pārkāpumi
• Kopumā tika apskatītas 5064 reklāmas, kuras 870 (16%) bija reklāmas, kur tiek izmantots bērna tēls, kas ir salīdzinoši liels rādītājs, lai varētu analizēt iespējamos ētikas pārkāpumus.
• Lai arī ētiskie pārkāpumi reklāmās ar bērniem netika konstatēti, niecīga daļa, proti, 2-3 reklāmas balansēja uz ētikas normas robežas.
• Brīvdienās reklāmu skaits palielinājās par 27%, līdz ar to bērnu izmantojums reklāmās arī attiecīgi palielinājās, tādējādi palielinot iespējamo ētisko normu pārkāpuma risku.
• Ne tikai bērna tēls, bet arī ar to saistītie elementi (objekti, tehniskie elementi un attēlojums, padara reklāmu efektīgāku.
• Reklāmas, kurās bērni tiek izmantoti kā tēli, kanālos TV3, LTV1, PBK UN LNT tiek translētas līdzīgā daudzumā (manāma vien 5% atšķirība)
• Reklāmu saturs iepriekš uzskaitījos kanālos, kur bērni tiek izmantoti kā reklāmas tēli atšķiras vien par 2%. …
Šajā kursa darbā, darba autores lielākā uzmanība tiek vērsta uz ētisko normu pārkāpumiem un iespējamajām sekām uzskaitītajās reklāmās, ar kurām ir saistīti bērni. Šāds pētījums tika izvēlēts sekojoša iemesla dēļ – bērni kā neaizsargāta sabiedrības daļa, kas neapzinās savas izmantošanas pārkāpumus tiek pakļauti riskam tikt izmantoti reklāmās lai piesaistītu potenciālo pircēju piesaistīšanu, pārkāpjot ētikas normas. Tas šobrīd ir aktuāli, jo maksimālas peļņas gūšanas nolūkos pēdējos gados pat milzīgi starptautiski uzņēmumi mēdz pārkāpt dažādus likumus un visiem saistošu noteikumus tai skaitā ētikas un morāles normas.
- Bērna tēla ētiska ekspluatācija Latvijas televīzijas kanālu translētajās reklāmās
- Mērķa mārketings Latvijas alus tirgū
-
Tirgus izpēte SIA "Latvijas Balzams"
Research Papers27 Marketing, Advertising, Accounting, Economics
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mērķa mārketings Latvijas alus tirgū
Research Papers for university52
Evaluated! -
Tirgus izpēte SIA "Latvijas Balzams"
Research Papers for university27
-
Latvijas reklāmas un reklāmas tirgus attīstība
Research Papers for university45
-
AS "Latvijas Balzams" tirgzinības vides izpēte
Research Papers for university24
-
AS "Latvijas Balzams"
Research Papers for university19