Attīstības brīvība – bērna spontānās aktivitātes atbrīvošana, tas nozīmē – netraucēt bērna aktivitātes un izteikumus!
“Mācīšanās” brīvību garantija:
• Kustību brīvība sagatavotā vidē.
• Interešu un priekšmeta izvēles brīvība.
• Laika brīvība, t.i., koncentrēšanās ilgums.
• Kooperācijas brīvība (2 – 3 bērni).
• Izglītības līmeņa izvēles brīvība (brīvi pievienoties dažāda vecuma bērnu mācību grupām).
Ne no kā bērns neiemācās vairāk kā no otra, īpaši, ja otrs bērns māca un viņš priekšmetu vēl tik labi nepārzina. Bērns pilnveido to, ko viņš zina, mācot otru, jo viņam ir jāanalizē savs nelielais zināšanu krājums.
Nobeigumā galvenās atziņas:
1. Montesori pedagoģija veicina bērna personības attīstību (pašvērtības, pašcieņas, patstāvības attīstība).
2. Montesori metode ir multifunkcionāla (piemērota visām bērnu grupām).
3. Paver jaunas iespējas bērnu attīstībā un rehabilitācijā.
4. Lai realizētu Montesori pedagoģijas principus, ir nepieciešami izglītoti Montesori pedagogi un ievērojami jāpaplašina vecāku loma, kā arī nepieciešama ir bērna personības izpēte.
…