Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:468706
 
Evaluation:
Published: 10.06.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS   
1.  CENU POLITIKA   
2.  CENU POLITIKA ATKARĪBĀ NO TIRGUS VEIDA   
3.  CENU VEIDOŠANAS STRATĒĢIJU VEIDI STARPTAUTISKAJĀ TIRGŪ ATKARĪBĀ   
3.1.  CENU VEIDOŠANAS STRATĒĢIJA JAUNĀM PRECĒM   
3.1.1.  JAUNAS PRECES – ORIĢINĀLI   
3.1.2.  JAUNAS PRECES – IMITATORI   
Extract

Cenu veidošanai starptautiskajā tirgū ir tāda pati struktūra, kā vietējā tirgū – uzņēmumiem jāņem vērā sociāli ekonomiskais stāvoklis, konkurences situācija, tirdzniecības sistēma un pircēju rīcības īpatnības. Bet parādās vēl daži elementi – valdības politika attiecībā uz iekšējā tirgus aizsardzību un valūta, kuru izmanto darījuma noslēgšanā.
Cenu veidošana starptautiskajā tirgū var būt visai sarežģīta. Lai noteiktu cenu, jāapskata vairākas stadijas. Pirmais, kas darāms, ir jānosaka cenu politika, tad jāizvirza cenu noteikšanas stratēģijas mērķus. Tālāk jānovērtē mērķtirgus pārstāvju pirktspēju un produktu cenas, jāizpēta, kas varētu ietekmēt pirktspēju. Tad seko pieprasījuma novērtēšana, kur jāņem vērā pieprasījuma ietekmējošie apstākļi, jo ne vienmēr palielinot cenu, pieprasījums samazināsies, tas varētu būt atkarīgs, piemēram, no preces veida vai tirgus segmenta. Nākamajā stadijā uzņēmumam jāanalizē produkta izgatavošanas izmaksu, pieprasījuma un peļņas attiecību analīze, bet tālāk jāveic konkurentu produkcijas cenu analīzi. Ļoti svarīgs posms ir cenu noteikšanas stratēģijas izvēlēšanās, ko arī turpmāk aprakstīšu savā darbā.. Kad stratēģija izvēlēta, jāizstrādā cenu noteikšanas metodes, izvēloties uz izmaksām, pieprasījuma vai konkurentiem balstītu cenu veidošanu. Visbeidzot, kad izpētītas visas iepriekšminētās stadijas, nosaka faktiskās cenas.Cenu politika.

Cenas līmeņa noteikšana eksporta precei ir viens no grūtākajiem un atbildīgākajiem lēmumiem starptautiskā mārketinga darbības pasākumos, jo tas nosaka biznesa efektivitāti. Daudzo ārējo un iekšējo faktoru ietekme uz cenu veidošanu, paaugstina risku kļūdīties lēmumu pieņemšanā. Lai šo risku kompensētu, jāizstrādā efektīva cenu politika.
Cenu politika ir noteikumu un ierobežojumu kopums, kā ietvaros pieņem lēmumus par cenu līmeni. Tā ir cenu līmeņa noteikšanas kārtība, daudzvariantu aprēķins, izejot no firmas mērķiem tuvākā un tālākā nākotnē. Tiek izteiktas hipotēzes par cenām pasaules tirgos un produkta cenu maiņas tā dzīves ciklā.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1209408
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register