Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Cigarešu reklāmās dominējošo tēlu izmaiņas. Žurnālā "Klub...-
Cigarešu reklāmās dominējošo tēlu izmaiņas. Žurnālā "Klubs" publicēto cigarešu reklāmu analīze laikā no 1994.gada līdz 2004.gadam
2000 - 2010 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Reklāmas būtība | 6 |
1.1. | Reklāmas veidi | 7 |
1.2. | Īsa reklāmas vēsture | 8 |
1.3. | Reklāmu tēli | 9 |
2. | Cigarešu reklāmas | 12 |
2.1. | Tabakas reklāmas regulācija Latvijā | 13 |
3. | Vīriešu žurnālu vēsture un to specifika | 15 |
4. | Par žurnālu Klubs | 20 |
5. | Kontentanalīze kā pētniecības metode | 21 |
6. | Cigarešu reklāmās dominējošo tēlu izmaiņas | 22 |
6.1. | Pētījumā iegūto datu kvantitatīvā analīze | 22 |
Secinājumi | 33 | |
Nobeigums | 38 | |
Literatūras saraksts | 39 | |
Pielikums | 43 |
Reklāma mums nosaka labu dzīvi. Tā stāsta ko nozīmē un kā tas ir būt populāram, veiksmīgam, inteliģentam, seksuāli pievilcīgam un modernam. Ar reklāmu palīdzību mēs absorbējam, parasti zemapziņā un caur pilnīgu pārliecināšanu no atkārtošanas, idejas par dzimtes lomām, ķermeņu tēliem, novecošanas procesiem, kultūras un ģimenes vērtībām un pat patriotismu. Reklāma vienlaicīgi veido mūsu vēlmes un tad piedāvā piepildīt šīs vēlmes ar produktiem, no kuriem tikai neliela daļa izpilda savus solījumus.1
Reklāma veic sociālu un psiholoģisku iedarbību uz sabiedrību,2 veidojot jaunas vajadzības. Tā dod cilvēkiem un organizācijām jaunas zināšanas, jaunu pieredzi, bagātina viņu dzīvi. Reklāma palīdz izvēlēties produktu, dzīves veidu, stiprina pircējā apmierinātības sajūtu par pirkumu, iesaka pircējam, kā pareizāk izmantot viņa rīcībā esošo naudu.3
Arī cigarešu reklāmas ir veidotas ar mērķi pārdot cigaretes un piesaistīt arvien jaunus patērētājus, kā arī, lai popularizētu noteiktu ražotāju marku. Lai labāk izprastu reklāmas mērķus un veicamos uzdevumus, sīkāk apskatīšu reklāmas būtību.
Ar reklāmas palīdzību tiek sekmēta preces vai pakalpojuma atpazīstamība, kā arī tiek nostiprināta ticība šiem produktiem. Tāpat arī reklāma stimulē konkrēta uzņēmuma markas produkta pieprasījumu un arī piedalās cīņā pret konkurentu produktu. Ar reklāmas palīdzību tiek saīsināts jaunā produkta ieiešanas laiks tirgū, tiek stimulēts pasūtījums, daļēji tiek novērsta impulsīvā pirkšana. Kā arī ar reklāmas palīdzību tiek paziņots par izdevīgiem darījumiem, prezentēti produkta pilnveidojumi un citas lietas.4 Tas viss liecina par to, ka ar reklāmas palīdzību tiek nodrošināta uzņēmējdarbībā ieguldīto resursu un līdzekļu labāka atdeve, kā arī uzlabota vai mainīta produkta vai uzņēmuma reputācija. 5
Vairums reklāmu iedarbojas uz cilvēka zemapziņu.6 Reklāma nav personisks komunikācijas veids, tai jāuzrunā liels cilvēku skaits, tādēļ informācijai jābūt skaidri saprotamai lielai cilvēku auditorijai. Reklāma ir jebkura metode, ar ko kāda firma cenšas palielināt savu ražojumu noietu un popularizēt savas preces nosaukumu. Ekonomistu skatījumā reklāma ir ideālas konkurences veicinātāja, jo informē par ražojuma īpašībām un tādejādi tirgu tuvina ideālas konkurences stāvoklim, vai kavētāja, jo rada ilūziju, ka būtībā vienādi ražojumi, kaut kādā veidā atšķiras.7
Reklāma ir biznesa kompāniju, bezpeļņas organizāciju vai fizisku personu apmaksāta, pastarpināta komunikācija masu medijos, kas kaut kādā mērā ir identificējama reklāmas ziņojumā un kuras galvenais uzdevums ir informēt vai pārliecināt kādus auditorijas daļas locekļus.8 Reklāma neizbēgami balstās uz kultūru. …
1. Reklāmas būtība 1.1. Reklāmas veidi 1.2. Īsa reklāmas vēsture 1.3. Reklāmu tēli 2. Cigarešu reklāmas 2.1. Tabakas reklāmas regulācija Latvijā 3. Vīriešu žurnālu vēsture un to specifika 4. Par žurnālu Klubs 5. Kontentanalīze kā pētniecības metode 6. Cigarešu reklāmās dominējošo tēlu izmaiņas 6.1. Pētījumā iegūto datu kvantitatīvā analīze Interese par reklāmām ir ne tikai reklāmas veidotāju un pasūtītāju aprindās, bet tās tiek apspriestas gan preses izdevumos, gan savstarpējās sarunās. Tās tiek uzskatītas par “manipulāciju ar ļaužu prātiem” vai arī kritizētas kā neizdevušās. Viens no reklāmas teorētiķiem un praktiķiem Deivids Olvgdijs ir teicis: “Jūs sakāt, ka esat redzējis ģeniālu reklāmu? Ļaujiet man par to šaubīties. Ja jūs patiešām būtu redzējuši ģeniālu reklāmu, jūs runātu par produktu, nevis reklāmu.” “Mūsu ārkārtīgi ražīgā ekonomika prasa, lai mēs preču izpirkšanu un izmantošanu pārvērstu par rituālu, lai mēs meklētu savu garīgo vajadzību apmierinājumu dažādu preču patērēšanā. Mums arvien vairāk vajag patērēt lietas, uzkurināt nepieciešamību pēc tām, novalkāt tās, aizvietot ar jaunām un atsacīties no šīm jaunajām mantām vēl jaunāku dēļ.” Tā par reklāmu ir teicis amerikāņu rakstnieks Venss Pakards /Packard/. Viņam piebalso ievērojams sociologs profesors Dž. Gelbreits /Gelbrait/, sacīdams, ka “ir nepieciešams, lai katra jauna prece padarītu iepriekšējo preci par zināmu kuriozu, lai tā savu īpašnieku, kurš to iegādājies un izmanto, padarītu smieklīgu citu ļaužu acīs”. Pirmā drukātā reklāma tapusi jau 1472.gadā. Kopš tā laika ir pagājuši vairāki simti gadu, līdz ar tiem mainījusies arī reklāma.
- Cigarešu reklāmās dominējošo tēlu izmaiņas. Žurnālā "Klubs" publicēto cigarešu reklāmu analīze laikā no 1994.gada līdz 2004.gadam
- Reklāmas kampaņa
- Reklāmas tirgus
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas kampaņa
Research Papers for university13
-
Reklāmas tirgus
Research Papers for university4
-
Reklāmas iedarbība uz patērētāju
Research Papers for university25
-
Reklāmas psiholoģija
Research Papers for university9
-
Reklāmas tirgus analīze Latvijā (2001.-2002.g.)
Research Papers for university19