-
Cūkas tēls drukātajās reklāmās
Nr. | Chapter | Page. |
ANOTĀCIJA | 3 | |
Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts | 4 | |
IEVADS | 5 | |
1. | REKLĀMA | 7 |
1.1. | Drukātā reklāma | 7 |
1.2. | Dzīvnieki reklāmās | 10 |
1.2.1. | Cūkas apraksts | 12 |
1.2.2. | Cūka Latvijā | 14 |
1.3. | Humors reklāmās | 16 |
2. | REKLĀMĀS LIETOTO TĒLU RAKSTUROJUMS, TO UZTVERE UN ANALĪZE | 19 |
2.1. | PADS objekta tēls un imidžs | 19 |
2.2. | Reklāmas uztveres nosacījumi | 22 |
2.2.1. | Cūkas tēla uztvere PADS | 26 |
2.3. | Dažādu cūkas tēlu analīze PADS | 31 |
3. | PATĒRĒTĀJU VIEDOKLIS PAR CŪKAS TĒLA IZMANTOŠANU PADS | 40 |
3.1. | Pētījuma objekta un metožu raksturojums | 40 |
3.2. | Pētījuma norise un rezultātu analīze | 40 |
3.3. | Individuālo respondentu intervijas | 54 |
3.4. | Pētījuma rezultātu interpretācija | 55 |
SECINĀJUMI | 56 | |
PRIEKŠLIKUMI | 58 | |
Literatūras saraksts | 59 | |
Anketas paraugs | 61 | |
Padziļinātā intervija nr.1 | 65 | |
Padziļinātā intervija nr.2 | 67 | |
Cūkas tēls drukātajās reklāmās | 69 |
IEVADS
Patērētājs aizvien vairāk sāk pievērst uzmanību reklāmas kreativitātei, proti, ir svarīga reklāmas oriģinalitātes pakāpe. Tas ir kā āķis, uz kura patērētāji uzķeras, ja reklāma viņus patiešām kaut kādā veidā ir ieinteresējusi. Viens no šādiem ieinteresētības paņēmieniem ir dzīvnieku izmantošana reklāmās.
Reklāmdevēji bieži izmantot dzīvniekus reklāmām, bet par to izmantošanu ir maz akadēmiskās pētniecība, kas ir vērsta uz patērētāju reakciju uz to izmantošanu.
Reklāmās, kurās tiek izmantoti dzīvnieki, var iedalīt divās lielās kategorijās: dzīvnieks kā savas dzīvnieku dabas izpildītājs un dzīvnieks, ka informācijas nesējs un raksturlomas tēlotās, kuram piešķir raksturīpašību šķautņainību.
Viens no spilgtākajiem un komiskākajiem dzīvnieku tēliem, ko izmanto reklāmās, ir cūka, kura cilvēkos izraisa gan patīkamas, gan negatīvas emocijas. Tāpēc esmu nolēmusi izpētīt, kā šo cūkas tēlu, kas reklāmās atspoguļojas gan kā cūka, gan kā atsevišķas šī dzīvnieka ekstremitātes (ausis, aste, šņukurs, kājas u.c.), drukātajās reklāmās uztver patērētājs. Vai cūkas tēls spēj aizvainot, vai sasmīdināt patērētāju, un kādās reklāmās šo cūkas tēlu būtu ieteicams izvēlēties. Un, protams, noskaidrot, kādu nozaru reklāmās cik pozitīvi vai negatīvi, tiek atspoguļots cūkas tēls.
Pētījums „Cūkas tēla izmantošana drukātajās reklāmās” ļaus noteikt patērētāju attieksmi pret cūkas tēlu, kas ir būtiski, ja reklāmas veidotāji šo tēlu vēlas iekļaut reklāmā un vēlās to pozicionēt kā uzņēmuma vārda nesēju.
Pētījuma priekšmets ir drukātā reklāma, bet izmantotās metodes – anketēšana un intervēšana. Darba ietvaros veikta 80 respondentu anketēšana, kā arī analizēta cūkas tēla izmantošana drukātajās reklāmās.
Pētījuma ietvaros izvirzīju hipotēzi: „Cūku drukātajās reklāmās patērētāji raksturo kā komisku un pozitīvu tēlu”, jo vēlējos noskaidrot, kas ir jāievēro PADS veidotājiem, ja viņi izvēlās reklāmās lietot šo tēlu.
Pētījums veikts ar mērķi noskaidrot, kāda ir patērētāja attieksme pret cūkas tēlu drukātajās reklāmās. Teorētiskajā daļā bija literatūras analīzes veikšana, metodikas izstrādāšana. Praktiskajā daļā - respondentu atlase empīriskā pētījuma veikšanai, kā arī iegūto rezultātu analīze.
1. REKLĀMA
1.1. Drukātā reklāma
PADS ir visvairāk izplatītais reklāmas veids pasaulē. Pie PADS pieder reklāmas avīzēs, žurnālos, plakāti uz ielām, flaieri, bukleti. PADS aizņem Zviedrijā 93%, Nīderlandē 83%, Vācijā 75%, Lielbritānijā 64%, ASV 53% no mediju reklāmas tirgus. [4. 288.] Latvijā PADS aizņem 47,9% no mediju reklāmas tirgus. [2. 14.] Šobrīd irt vērojami PADS tirgus apjoma pieaugumi visā pasaulē.
Vides reklāmas plakāti parasti tiek izvietoti blakus intensīvas satiksmes autoceļiem, vietās, kur pulcējās visvairāk cilvēki, un atgādina patērētājiem par uzņēmumiem, precēm, kurus patērētāji jau zina, vai, ja nezin, tad norāda uz vietām, kur var veikt nepieciešamos pirkumus vai saņemt attiecīgos pakalpojumus. Vides reklāmas mīnus ir tas, ka ziņojums parasti ir īss un nevar pilnībā informēt patērētāju. Vides reklāmas sludinājums parasti ir liela izmēra plakāts, kurš var būt apgaismots.
…
Kursa darba pirmajā daļā tiek apskatīti drukātās reklāmas veidi un noskaidrots, ka jebkura drukātā reklāma, kas izraisa lasītājā kādas emocijas, izrādās efektīva, bet bērni un dzīvnieki izraisa noteiktas jūtas jebkurā cilvēkā, izņemot, protams, pašus bezjūtīgākos. Cūkas tēla izmantošana drukātajās reklāmās kalpo kā veiksmīgs patērētāja uzmanības piesaistīšanas objekts, uz ko norāda reklāmas uztveres nosacījumi (Geštela princips). Cūkas tēls PADS patērētājiem ir izveidojies noteikts un asociatīvs tēls saistībā ar šo dzīvnieku. Visbiežāk cūkas tēlu izmanto vides, banku un ēdināšanas iestāžu reklāmās. Ja patērētājs drukātajā reklāmā ierauga cūkas tēlu, tad viņam rodas nojauta, ka šī reklāma būs saistīta ar naudu, tīrību vai pārtiku. Kursa darba otrajā daļā tiek izanalizēts patērētāju viedoklis par cūkas tēlu PADS. Pētījums rāda, ka lielākā daļa aptaujāto respondentu uzskata, ka cūkas tēls PADS ir humoristisks, bet to parasti lieto negatīvā nozīmē. Izvirzītā hipotēze: „Cūku drukātajās reklāmās patērētāji raksturo kā komisku un pozitīvu tēlu” tiek daļēji apstiprināta.
- Cūkas tēls drukātajās reklāmās
- Reklāmas attīstības novērtējums. ASV Otrā pasaules kara parādzīmju reklāmas analīze
- Reklāmas pirmsprojekta analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vides reklāmas vieta mārketinga kompleksā
Research Papers for university42
-
Reklāmas politika mazumtirdzniecības uzņēmumā
Research Papers for university8
-
Interneta reklāmas un tās novērtējums
Research Papers for university12
-
Uzmanības piesaistīšanas paņēmieni TV reklāmās (patērētāju attieksme pret tiem)
Research Papers for university27
-
Uzņēmuma SIA "Sky Building" reklāmas veidi un to novērtējums
Research Papers for university30