Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:886356
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.12.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  DARBA DEVĒJI UN DARBA ŅĒMĒJI    4
1.1.  Darba devēji    4
1.2.  Darba ņēmēji    9
2.  ATTIECĪBAS DARBA VIETĀ    12
2.1.  Komunikācija starp darba devējiem un darba ņēmējiem    14
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    16
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    18
Extract

2.1.Komunikācija starp darba devējiem un darba ņēmējiem
Komunikācija ir informācijas apmaiņa, uz kuras pamata vadītājs var pieņemt efektīvus lēmumus, kā arī pieņemtos lēmumus paziņot saviem darbiniekiem.
Vadītājs 50-90% sava laika tērē sarunām, tas ir, starppersonu informācijas apmaiņai. Te ir jāsastopas ar vairākām būtiskām problēmām. Cilvēki reaģē nevis uz to, kas patiesībā notiek, bet uz to, ko viņi uztver kā notiekošo. Cilvēki var interpretēt vienu un to pašu informāciju dažādi atkarībā no uzkrātās pieredzes. Tas nozīmē, ka daudzos gadījumos cilvēki uztver tikai daļu informācijas. Informācija, kas nonāk pretrunā ar mūsu pieredzi un agrāk apgūtiem jēdzieniem, vai nu vispār netiek pieņemta, vai arī izkropļota saskaņā ar šo pieredzi un jēdzieniem. Pētījumi rāda, ka cilvēkiem piemīt tendence uztvert savas organizācijas problēmas no sava un darba pienākumu viedokļa. Ļoti svarīgi, cik atklāti un godīgi ir vadītāji informācijas apmaiņā ar padotajiem.
Komunikācijas mērķis ir nodrošināt informācijas sapratni. Stājoties informatīvajā apmaiņā un izmantojot simbolus, mēs cenšamies apmainīties ar informāciju un panākt tās izpratni. Par simboliem kalpo vārdi, žesti, intonācijas. Vienu un to pašu vārdu cilvēki var uztvert dažādi, tas nozīmē, ka nosūtītā informācija ne vienmēr tiks atbilstoši saprasta un interpretēta.
Simbolu nozīme izpaužas caur pieredzi un atkarībā no konteksta.Katram cilvēkam ir sava pieredze, un, tā kā katra informācijas apmaiņa ir jauna situācija, neviens nevar būt pārliecināts, ka kāds cits mūsu simbolu sapratīs tāpat kā mēs.
Piemēram, sakot:”Izdariet to, kad jums radīsies iespēja”, padotais var nesaprast, ko jūs gribat:”pēc iespējas ātrāk” vai “kad būs laiks”.
Ja jūs teiksiet padotajam:”Uzmeklējiet mani, ja radīsies problēmas”, nevar zināt, vai padotais sapratīs, ko tieši jūs domājāt ar vārdu “problēmas”.
Komunikācijas problēmas it īpaši var rasties daudznacionālā vide. Komunikācijā liela nozīme ir arī žestiem, stājai, pozai, acīm, brillēm, runas intonācijai.
Starppersonu informācijas apmaiņā ierobežojošs faktors var būt atgriezeniskās saites trūkums. Tā ir ļoti būtiska, jo ļauj konstatēt, vai klausītājs patiešām ir peišķīris ziņojumam to pašu nozīmi, ko jūs.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1327213
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register