Darbinieki ir uzņēmuma svarīgākais kapitāls un ikvienam uzņēmējam ir jāsaprot, ka viņa ideja nevar tikt realizēta bez kvalificētiem darbiniekiem. Darbs ar personālu un darba attiecību menedžments sastāv no trīs elementiem:
personāla atlase, treniņš un turpmākā apmācība,
personāla atalgojums un stimulēšana,
personāla disciplīnas uzturēšana, atlaišana no darba, štatu samazināšana un atbrīvošana sakarā ar aiziešanu pensijā.
Viss minētais jādara saskaņā ar Latvijas Republikas darba likumdošanu un tādā veidā, kas apmierina darbiniekus un arodbiedrības, direktorus un akcionārus un galu galā klientus.
Bez prasmīga personāla pat datori ir tikai metāls, stikls un plastmasa. Uzņēmējam un darbiniekam ir savas personīgās intereses, un šīs intereses ne vienmēr sakrīt. Algu līmenis un darba apstākļi visbiežāk ir centrālie jautājumi. Tāpēc valsts uzņemas darba devēju un darba ņēmēju attiecību regulēšanu.
Latvijas Republikas darba likumdošanas akti attiecas uz visiem darba devējiem un darbiniekiem neatkarīgi no to statusa, īpašuma formas, ja darba attiecības dibinās uz darba līguma pamata. Tas nozīmē, ka “Darba likumu kodekss” un citi darba likumi attiecas ne tikai uz valsts vai pašvaldību uzņēmumu darbiniekiem, bet arī uz tiem, kuri strādā uz darba līguma pamata sabiedrībās ar ierobežotu atbildību, akciju sabiedrībās, pie individuālā darba devēja utt. Latvijas Republikā ir noteikta darbinieku līdztiesība.…