Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:571761
 
Evaluation:
Published: 21.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  ANALITISKĀ DAĻA    7
1.1.  Darbaspēka būtība un nozīme    7
1.2.  Darba organizēšanas nozīme    8
1.3.  Darba procesa organizācija    10
1.4.  Darbaspēka nodrošinājuma organizēšana    12
1.5.  Darba laiks un darba laika organizācija    16
1.6.  Darba samaksas sistēma    20
1.7.  Darba motivācija    21
1.8.  Darba aizsardzība    23
2.  PRAKTISKĀ DAĻA    25
2.1.  Dzelzceļa nozares raksturojums    25
2.2.  Uzņēmuma apraksts    28
2.3.  Dzelzceļa stacijas darba tehniskais un ekspluatācijas raksturojums    32
2.4.  Dzelzceļa stacijas darba operatīvā vadība    33
2.5.  Dzelzceļa stacijas darba operatīvā plānošana    34
2.6.  Kravas un komercdarba organizēšana    35
2.7.  Preču kases darba organizēšana    37
2.8.  Tehniskā kantora darba organizēšana    39
2.8.1.  Tehniskā kantora operatora darba organizēšana    39
2.8.2.  Tehniskā kantora operatora darba laika organizēšana    40
2.8.3.  Tehniskā kantora operatora darba samaksas aprēķins    42
  Secinājumi un priekšlikumi    44
  Bibliogrāfiskais saraksts    46
  PIELIKUMI    47
Extract

Pastāv viedoklis, ka personāls ir viens no svarīgākajiem uzņēmuma ražošanas faktoriem. Darbaspēka kompetence un radošais potenciāls ir nozīmīgākais faktors uzņēmuma attīstībai. Darbinieka spējas ģenerēt ideju vai radīt jaunu produktu, tiek vērtēta kā produkts ar visaugstāko pievienoto vērtību.
Kā patstāvīga zinātnes nozare darba organizēšana sāka veidoties pagājušā gadsimta sākumā, tā saistīta ar zinātniski tehnisko revolūciju, sākot lielražošanu. Lai darba padarītu efektīvāku, bija nepieciešama zinātniski pamatota strādājošo darba organizēšana. No vienas puses, darba organizēšana paredz maksimālu darba ražīgumu – iespējami liela apjoma produkcijas ražošana ar esošajiem resursiem, no otras, maksimālu darbaspēka ekspluatāciju uz tā fizisko un garīgo spēku izsīkuma robežas. Darba ražīguma paaugstināšana saistās gan ar jaunu kvantitatīvāku tehnisko un tehnoloģisko risinājumu ieviešanu, gan darba organizatorisko procesu izpēti un uzlabošanu.
Kursa darbā autore apskata Valsts Akciju sabiedrības „Latvijas dzelzceļš” struktūrvienības darbinieku organizēšanu. Uzņēmums „Latvijas dzelzceļš” galvenokārt sniedz kravu un pasažieru pārvadājumu pakalpojumus. Pakalpojumu sniegšana ir viena no plašākajām uzņēmējdarbības nozarēm. Pakalpojumu uzņēmumu ekonomiskā izaugsme ir cieši saistīta ar cilvēkresursu kvantitatīvu nodrošinājumu un kvalitatīvu organizēšanu tajos, jo uzņēmumu kopējā kapitāla struktūrā viens no nozīmīgākajiem rādītājiem ir cilvēkkapitāla īpatsvara pieaugums.
Kursa darba mērķis ir izanalizēt darbaspēka organizēšanas aspektus pakalpojumu uzņēmumā.
Mērķu sasniegšanai tiek definēti šādi uzdevumi:
apkopot informāciju par darbaspēka organizēšanas būtību un nozīmi;
izpētīt darba laika organizēšanas pamatprincipus un tiesisko bāzi;
izanalizēt darba samaksas sistēmas veidus;
izanalizēt motivācijas un darba aizsardzības nozīmi darbaspēka organizēšanas aspektā;
izpētīt nozari, kurā darbojās uzņēmums;
īsi izanalizēt izvēlētā uzņēmuma vēsturi un darbību;
izanalizēt uzņēmuma vienas struktūrvienības darbaspēka organizēšanas principus;
sastādīt darba laika grafiku vienam mēnesim;
aprēķināt darba samaksas apmēru struktūrvienības darbiniekiem.
Darba gaitā par ierobežojumu var uzskatīt informācijas trūkumu un ierobežotas iespējas sazināšanā ar uzņēmuma darbiniekiem.

No uzņēmuma ražošanas faktoriem centrālā vieta ierādāma darbaspēkam. Līdz ar to noteicošais panākumu gūšanā un uzņēmuma efektivitātes celšanā ir pareiza darbaspēka plānošana, atlase, organizēšana un izmantošana. Īpaši liela, pat varētu teikt, ka primārā nozīme darbaspēkam ir tieši uzņēmumos, kuru darbība ir saistīta ar pakalpojumu sniegšanu. Tādēļ var apgalvot, ka pakalpojumu uzņēmumu būtiskākais priekšnosacījums veiksmīgai uzņēmējdarbībai ir veiksmīga darbaspēka organizēšana. [1;15.lpp.]
Darbs ir darbaspēka patērēšanas process. Prece, ko var pirkt konkrētajā ražošanas resursu tirgū, var būt vai nu darbaspēks, vai arī darba rezultāts - ražojums, pakalpojums. Uzņēmuma darbaspēku veido tā personāls. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register