Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:290524
Author:
Evaluation:
Published: 02.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Analīzes daļa    7
1.1.  Analīzes praktiskā nodaļa    7
1.1.1.  Nozares raksturojums, kurā strādā SIA „XXX”    7
1.1.2.  Uzņēmuma SIA „XXX” raksturojums    9
1.1.3  Administratīvās pārvaldes struktūra    10
1.1.4.  Uzņēmuma SIA „XXX” vēsture    13
1.1.5.  Esošās motivāciju sistēmas un personāla stimulēšanas analīze uzņēmumā SIA „XXX”    13
1.1.6.  SVID analīze    14
1.2.  Analīzes teorētiskā nodaļa    16
1.2.1.  Personāla stimulēšanas metodes    16
1.2.2.  Personāla stimulēšanas teorētiskie pamati    17
1.2.2.1.  Vispārējais motivēšanas modelis    17
1.2.2.2.  Maslova teorija    18
1.2.2.3.  Makklelanda teorija    18
1.2.2.4.  Hercberga divfaktoru teorija    19
1.2.2.5.  Galvenās norises jeb procesu motivēšanas teorijas    21
1.2.3.  Iemesli un rekomendācijas    22
2.  Projekta daļa    22
2.1.  Uzņēmuma SIA „XXX” darbinieku darba motivācijas izpēte    22
2.2.  Personāla apmierināšanas pakāpes noteikšana    22
2.3.  Piedāvājumi personāla motivācijas paaugstināšanai un tā efektivitāte    25
2.4.  Ierosinājumu izstrādāšana motivācijas sistēmas pilnveidošana uzņēmumā SIA „XXX”    26
2.5.  Projekta izmaksas    28
  Secinājumi un priekšlikumi    30
  Bibliogrāfiskais saraksts    31
Extract

Viens no sarežģītākajiem uzdevumiem, vadot mazu uzņēmumu, ir atrast labus darbiniekus un pēc tam uzturēt darbinieku motivāciju, lai viņiem veiktos labi.
Mūsdienu uzņēmējdarbībā liela nozīme ir motivējošiem aspektiem. Personāla motivācija ir optimāla resursu izmantošanas pamatlīdzeklis, līdzeklis esošā kadra potenciāla mobilizācijai. Motivācijas procesa pamatmērķis – tas ir maksimālas atdeves iegūšana no esošo darba resursu izmantošanas, kas, savukārt, ļauj paaugstināt kopīgās uzņēmuma darbības rezultatīvumu un ienesīgumu.
Darbinieku darbība ir atkarīga no trīs faktoriem:
- prasmes un spējām (iespējas veikt attiecīgu darbību);
- resursiem (materiāli, iekārtas, informācija);
- motivēšanas (būt ieinteresētam veikt attiecīgo darbu).
Ja darbiniekam trūkst prasmes vai zināšanu, lai veiktu kādu darbu, ir jāpaaugstina viņa kvalifikācija vai darbs jāuztic citam darbiniekam utt. Ja ir problēma ar resursiem, tad arī aptuveni ir skaidrs, ka kaut kas ir jāmaina vai jāuzlabo, vai jāapgūst kas jauns. Taču, ja ir problēma ar motivēšanu, tad to atrisināt ir grūtāk, jo šajā procesā nepastāv standarta metodes, un katrā konkrētā situācijā jāizvēlas vispiemērotākais darbinieku stimulēšanas paņēmiens, lai tie efektīvi strādātu uzņēmuma mērķu labā.
Uzņēmumi darbinieku motivācijai šodien izmanto gan finansiālas, gan nefinansiālas apbalvojumu metodes.
Dažādu motivāciju sistēmu pielietošanas evolūcija, parādīja kā pozitīvus, tā arī negatīvus tā pielietošanas aspektus. Tas, savukārt, ir dabiskais process, jo vadīšanas teorijā un praksē nav ideāla stimulēšanas modeļa, kurš atbilstu prasību daudzveidībai. Esošās motivējošās metodes ir atšķirīgas gan pēc ievirzes, gan pēc efektivitātes.
Latvijas uzņēmumos pastāv daudz problēmu, kuras ir saistītas ar motivācijas politiku: personāla un vadības savstarpējo attiecību problēmas, neapmierinātība ar darba algas apmēru, neapmierinātība ar darba un dzīves apstākļiem. Par galveno šķēršļi šo jautājumu risināšanā var būt minēta vadības nevēlēšanās piedalīties personāla dzīves un darba apstākļos. Tomēr jebkurš labs vadītājs saprot, ka, lai iegūtu šo maksimālo darbinieka atdevi darbam ir jāveido šis projekts. Mūsu jauktās ekonomikas apstākļos ir jāvelta sevišķa uzmanība nemateriālajai stimulēšanai, radot elastīgu atvieglojumu sistēmu.
Motivāciju problēmu aktualitāte nav apstrīdama ne ar zinātni, ne ar praksi, tāpēc no precīzas, efektīvas motivācijas sistēmas izstrādes ir atkarīga gan sociāla un radoša strādnieka aktivitāte, gan uzņēmuma darbības galīgie rezultāti.

Kursa darba mērķis ir pamata motivācijas sistēmas analīze, to priekšrocību un trūkumu atklāšana, to pielietošana praksē, kā arī motivācijas mehānismu un praksē pielietojamo darbinieku motivāciju modeļu pilnveidošanas iespējas.
Savā darbā izvirzu šādus uzdevumus:
aplūkot SIA „XXX” vēsturi;
dot īsu darbības raksturojumu;
izpētīt esošo motivācijas sistēmu;
izveidot SVID analīzi;
apkopot teorētiskos materiālus;
izveidot savu darbinieku motivēšanas projektu, kas uzlabotu uzņēmuma esošo projektu un noteikt projekta izmaksas.
Pētījuma metodes: informācijas meklēšana, apkopošana un salīdzināšana, attēlu un diagrammu veidošana, mācību procesā iegūtās teorētiskās zināšanas pielietošana praksē.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1130371
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register