Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:961452
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Motivācija un zinātnieku teorijas    4
1.1.  Motivācijas raksturojums un būtība    4
1.1.  attēls    5
1.2.  Motivācijas satura teorijas    6
1.2.1.  Vajadzību hierarhiju teorija    6
1.2.2.  K. Alderfera ERG teorija    7
1.2.3.  Apmierinātības ar darbu divu faktoru teorija    8
1.3.  Motivācijas procesa teorijas    9
1.3.1.  Ekspektāciju teorija    9
1.3.2.  Taisnīguma teorija    10
1.3.3.  Mērķa izvirzīšanas teorija    11
1.3.4.  Darba raksturojuma teorija    12
1.3.5.  Apmierinātība ar darbu    13
2.  Motivācijas pielietošana organizācijās    14
2.1.  Motivācija tradicionālās organizācijās    14
2.2.  Motivācija virtuālās organizācijā    17
3.  Darbinieku motivācija Latvijas uzņēmumos    19
3.1.  Atalgojums kā motivācijas elements    19
3.2.  Darbinieku motivācija krīzes situācijā    20
  Secinājumi    22
  Priekšlikumi    23
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    24
Extract

Ievads

Motivācija ir darbinieka apzināta ieinteresētība veikt noteiktu darbību. Motivācija, kā virzošais spēks cilvēka uzvedībā, neapšaubāmi ieņem nozīmīgu vietu personības struktūrā un nosaka personības virzību, raksturu, emocijas, spējas, darbības un psihiskos procesus.
Motivācijas pamatā ir cilvēku vēlmes un vajadzības. Vajadzības var būt gan materiālas, gan nemateriālas. Šīs vajadzības arī lielākoties nosaka cilvēka apmierinātību ar darbu, veido motivāciju strādāt efektīvāk, precīzāk un rūpīgāk, kā arī bieži vien nosaka darba rezultātu.
Temats par darbinieku motivāciju ir aktuāls mūsdienās, jo darbinieku motivācijai ir ļoti liela nozīme jebkura uzņēmuma izaugsmē un attīstībā. Motivācijas trūkums var būt par cēloni darbinieku neefektīvam un neproduktīvam darbam, nemaz nerunājot par augstu kadru mainības līmeni. Arī Latvijā uzņēmumi un organizācijas nepārtraukti saskaras ar cilvēku resursu un darbinieku motivācijas trūkuma problēmu.
Darba mērķis un uzdevums ir izpētīt nepieciešamos nosacījumus un stimulus katra darbinieka iespējami lielākai sava darba potenciāla realizācijai konkrētajā darba vietā .
Darba iztirzājuma daļa ir strukturēta trijās daļās. Pirmajā daļā tiks aplūkotas populārāko pētnieku teorijas, kura viena otru papildina un daudzas no tām darba devēji pielieto arī mūsdienās, motivācijas būtība un raksturojums. Otrajā daļā tiks aplūkota teorija par to, kā vislabāk motivēt darbiniekus virtuālās organizācijās un kā vislabāk- tradicionālajās organizācijās. Trešajā daļā tiks aplūkoti motivācijas paņēmieni, kādus pielieto Latvijas darba devēji.


1.Motivācija un zinātnieku teorijas
1.1.Motivācijas raksturojums un būtība

Uz papīra labi izstrādāts plāns un efektīvi sakārtota organizācijas struktūra nedarbosies pati no sevis. Ir nepieciešams darbiniekus motivēt attiecīgi darboties, pildīt pienākumus, lai sasniegtu vajadzīgos mērķus. Menedžerim, pildot attiecīgas funkcijas organizācijā, ir jāņem vērā motivējuma būtības definīcija: Motivējums ir noteiktu motīvu komplekss, kas veicina cilvēku rīcību noteiktā virzienā. [1;339]. Motivēšana, savukārt, ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus. [1;339]

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register