Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:145848
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Motivēšana un tās nozīme    4
2.  Motivēšanas teoriju raksturojums    7
2.1.  Satura motivēšanas teorijas    8
1.  A.Maslova vajadzību hierarhija    8
2.  K.Alderfera ERG teorija    10
3.  Deivida C.Makklellanda un Dž.Atkinsona trīs vajadzības    10
4.  F.Hercberga divfaktoru teorija    14
5.  Norises motivēšanas teorijas    18
6.  Taisnīguma teorija    18
7.  Gaidu teorija    20
8.  Portera – Loulera (Porter – Lawler) modelis    21
9.  Stimulējošās motivēšanas teorijas    23
  Izmantotās literatūra    25
Extract

Psiholoģiskā un vadībzinību literatūra atklāj daudz motivēšanas būtības raksturojošas definīcijas un atziņas:
Motivēšana- savas nostājas vai rīcības izskaidrošana vai pamatošana sev un savai grupai ar pieņemamiem iemesliem; mērķtiecīga, aktīva darbinieka uzvedības, darbības ietekmēšana [Klauss., 2002, 253.lpp].
Motivēšana-ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus [Praude., Beļčikovs , 1996 , 282.lpp].
Motivēšana ir dinamisks process, kurā, izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķu sasniegšanu [ Forands I., Bokums Z, 2000, 102.lpp] .
Pēc darba autores domām Andra Klausa definīcija ir vispilnīgākā, jo ietver sevī divas iepriekšējās definīcijas.
Visu motivēšanas procesu var nosacīti iedalīt 5 daļās, kurām ir rotējošs raksturs ( skat. 1.attēlu). Viss sākas ar vajadzību vai interesi. Cilvēks "izlemj", ka viņam ir vajadzība vai interese, kura jāapmierina, viņš sāk meklēt iespējas, kā to izdarīt. Kad ir atrastas iespējas, tad ir jāizvēlas kā rīkoties, lai sasniegtu vēlamo, proti, apmierināt vajadzību. Ja vajadzība ir apmierināta, t.i. vērtējums ir pozitīvs, notiek citas vajadzības apzināšanās; ja nē, tad cilvēks var mainīt savu rīcību, kamēr nesasniegs vēlamo vai arī neparādīsies kāda cita, svarīgāka vajadzība.
Eksistē vairākas motivācijas teorijas. Neviena no tām nevar būt universāla un viennozīmīgi neizskaidro cilvēku rīcību, jo cilvēki ir pārāk sarežģītas būtnes.
Landijs un Bekars [Landy, Becker , 1987, 1-38.lpp; Garleja , 2003, 27.lpp] klasificēja visas mūsdienīgas motivācijas teorijas un pieejas 5 kategorijās:
vajadzību (need) teorija;
stimulēšanas (reinforcement) teorija;
taisnīguma (equity) teorija;
gaidu (expectancy) teorija;
mērķu izvirzīšanas (goal-setting) teorija.
Beļčikovs J. un Praude V. [Praude, Beļčikovs, 1996 , 283.-284.lpp] mūsdienu motivēšanas teorijas klasificē trīs lielās grupās:
satura motivācijas teorijas;
norises motivācijas teorijas;
stimulējošas motivācijas teorija. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1142125
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register