Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:402305
 
Evaluation:
Published: 02.04.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Extract

IV - KO NO ŠĪ PIEMĒRA VAR MĀCĪTIES
Abu šo projektu galvenais mērķis bija panākt mazāku ēku un to iedzīvotāju enerģijas patēriņu tā minimizējot to iespaidu uz vidi. To realizācijas galvenie ieguvumi - avārijas prognozēšanas iespējamība, naudas plūsmas optimizācija PA "Mālkalne", P/A "Mālkalne" tehniskās daļas reorganizācija, kā arī patērētāju (Ogres iedzīvotāju) izglītošana.
ENERLAB projekta rezultāti un īpaši A kategorija, kas tika sasniegta vienā no ēkām gada laikā, norāda uz to, ka arī vecās apbūves ēkās ir liels energoekonomijas potenciāls un ir jāstimulē iedzīvotājus to sasniegšanā. Tāpat projekta rezultāti parādīja, ka piedāvāto ēku energosertifikācijas shēmu var viegli ieviest, tā ir jūtīga pret cilvēku uzvedību un var būt ar sekmēm izmantota kā ēku energovadīšanas sistēma citās Latvijas pilsētās un arī citās valstīs ar līdzīgu apbūves praksi.
Galvenie faktori, kas palīdzēja sasniegt vēlamos rezultātus projekta ietvaros bija:
ēku energomarķējums izvietots labi redzamās vietās, kā arī vienlaikus tika veikta plaša informācijas kampaņa, nodrošinot iedzīvotāju informētību un aktīvu piedalīšanos projekta realizācijā. Galvenokārt informētību nodrošināja tieši ēku energomarķēšana, kas uzskatāmi parādīja visiem iedzīvotājiem, ka vienādās pēc struktūras ēkās var būt krasi atšķirīgs siltuma patēriņš;
energrosertifikācijas skalas kritērija - standartizētā gada īpatnējā siltuma patēriņa jūtīgums pret iedzīvotāju izvēlētām telpu temperatūrām un ūdens patēriņa daudzumu un jūtīga skalas gradācija, kas dod iespēju, ekonomējot siltumu, sasniegt nākošo labāko siltuma patēriņa klasi.
Tomēr pēc otra projekta ENCEREB realizācija nedeva tik pārliecinošus rezultātus, kas lielā mērā ir saistīts ar iedzīvotāju līdzdarboties motivācijas trūkumu. Būtisks faktors šādai situācijai ir tieši komunikācijas trūkums, tādejādi liela daļa iedzīvotāju nav informēti par marķējumu nozīmi un nepievērš tam uzmanību. Līdz ar to iedzīvotāju informēšanai un izglītošanai ir jābūt sistemātiskai, tādejādi nodrošinot iedzīvotāju motivēšanu līdzdarboties.
Šis projekts parādīja, cik veiksmīgi var tikt izmantoti vides marķējumi resursu ietaupīšanai, ja tiek pienācīga nodrošināta sabiedrības informēšana un izglītošana jeb vides komunikācija, kā arī pats vides marķējums var tiks veiksmīgi izmantojams kā vides komunikācijas instruments.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register