-
Globālā konkurence
Nr. | Chapter | Page. |
Tabulu un grafisko attēlu saraksts | 2 | |
Attēlu saraksts | 2 | |
Ievads | 3 | |
1. | Globālās konkurences ietekme uz ekonomiku | 5 |
1.1. | Ekonomikas ietekmējošo faktoru loma konkurences apstākļos | 5 |
1.2. | Globālās ekonomikas konkurences ietekme uz kapitāla - finansu tirgu un tirdzniecību | 7 |
2. | Globālās konkurences apstākļu ietekme uz transnacionālajām korporācijām un lielākajām valstīm pasaulē | 9 |
2.1. | Uzņēmējdarbības attīstība konkurences apstākļos izvēršot darbību vairāku valstu ietvaros | 9 |
2.2. | Konkurences nozīme uzņēmējdarbības izaugsmē lielākajās pilsētās | 11 |
3. | Globālās ekonomikas loma Latvijas uzņēmējdarbības attīstībā | 14 |
3.1. | Starptautisko uzņēmumu nozīme Latvijā | 14 |
3.2. | Latvijas uzņēmējdarbības loma Starptautiskajā tirgū | 16 |
Secinājumi un priekšlikumi | 20 | |
Priekšlikumi | 21 | |
Izmantotās literatūras un avotu sarakts | 22 |
Arvien pieaugošā informācijas tehnoloģiju attīstība un izplatība pasaulē rada jaunu laikmetu ekonomikā, kurā zināšanas, piekļuve jaunākajai informācijai, to prasmīga izmantošana, jaunrade un inovācijas kļūst par galveno attīstības dzinējspēku un konkurētspējas nosacījumu, kas arvien vairāk un vairāk cilvēkiem rada vēlmi uzsākt savu uzņēmējdarbību, bet tiem, kuriem jau tā ir, cenšas to paplašināt un pilnveidot gan valsts robežās, gan arī globālā mērogā, protams, konkurējot ar tādas pašas nozares uzņēmumiem.
Līdz ar to šī darba izvirzītais mērķis ir atspoguļot globālās konkurences attīstību starpvalstu mērogā, kā arī šo apstākļu ietekmi uz vietējo un starptautisko uzņēmēj darbību.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tiek risināti šādi uzdevumi:
Noskaidrot objektīvos nosacījumus, atbilstoši tiem parādīt prasības, kas tiek
izvirzītas globālās konkurences attīstībai mūsdienās un konkurējošās uzņēmējdarbības pieaugumu
Izpētīt galvenās problēmas, kas skar attieksmi pret uzņēmējdarbību globālās konkurences apstākļos.
Izvērtēt uzņēmējdarbības attīstību starptautiskajā mērogā un kā tas ietekmē vietējo tirgu, kur izvērtās un attīstījās uzņēmuma sākotnējā darbība.
Darbā tiek pielietota salīdzināšanas pētījuma metode, kas parāda dažādu uzņēmumu gan pēc to darbības sfēras, gan pēc uzņēmējdarbības lieluma attīstību un spēju darboties gan vietējā, gan arī globālā tirgus mērogā.
Par darba pamatu tika ņemta Pītera Allena uzrakstītā grāmata „Pārdošana”, kur tieši ir atspoguļota konkurences darbība, vieta tirgū, pareizo metožu izvēle uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai, kā arī neaizvietojams faktors, kas būtiski atspoguļo uzņēmuma darbību – pircējs un tā vajadzību apmierinājums, kas uzsākot uzņēmējdarbību tiek likts pirmajā vietā. Grāmatas izmantotais materiāls visa darba garumā tiek sapludināts ar pašlaik notiekošo procesu, ko speciālisti nosaukuši par globalizāciju, konkrētāk, pasaules globālās ekonomikas ietekme uz katras valsts uzņēmumiem. Aizvien vairāk uzņēmumu veic savu darbību vairāku valstu robežās, aizvien vairāk valstu iesaistās globālo organizāciju robežās, aizvien vairāk cilvēkiem mājas ir visa pasaule. Pats tāda veida process, kā jau tika rakstīts, nemaz nav jauns, bet pēdējos desmit gados ieguvis specifisku veidolu, kas tiks apraksturots šajā darbā ar nolūku parādīt šī procesa attīstību, būtību, darbības sfēras, iesaistītos elementus, parādīt citas mūsdienu laikmeta iespējas, kā arī pretdarbību šim procesam un arī globalizācijas saistību ar Latviju. Respektīvi, izprast šo sarežģīto procesu, jo tas ir laiks, kurā mēs pašreiz dzīvojam un tas bija ir un arī būs aktuāls gadiem ritot.…
Darbs izstrādāts augstkolas līmenī. Apskatītās tēmas: Globālās konkurences ietekme uz ekonomiku;Globālās konkurences apstākļu ietekme uz transnacionālajām korporācijām un lielākajām valstīm pasaulē; Globālās ekonomikas loma Latvijas uzņēmējdarbības attīstībā
-
Eiropas Kopienas konkurences tiesības
Research Papers29 Economics, International Organizations, Law
- Globālā konkurence
- Pilnīga konkurence, tās izpausmes Latvijas lauksaimniecībā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Konkurence, tās būtība
Research Papers for university6
-
Pilnīga konkurence
Research Papers for university17
-
Peļņas maksimizācijas nosacījumi un iespējas pilnīgā konkurencē
Research Papers for university16
-
Konkurence
Research Papers for university4
Evaluated! -
Konkurence
Research Papers for university6