Secinājumi
Apkopojot visu iegūto informāciju, autors secina, ka Iekšlietu ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde, kura veic liela apjoma darbus iekšlietu nozarē. Tas nozīmē, ka IeM atbild par ļoti daudz funkcijām. IeM viena pati iestāde nespēj nodrošināt funkciju darbu izpildi. Lai IeM nodrošinātu šo funkciju izpildi ir jāorganizē darbu sadale. Tāpēc tiek dibinātas vairākas institūcijas, kuras ir Iekšlietu ministrijas pakļautībā. Pašlaik IeM pakļautībā ir 9 institūcijas. Katrai no šim iestādēm ir jāveic savi pienākumi attiecīgajā nozarē. Robežsardze – atbild par robežu; IeM informācijas centrs – atbild par tai pieejamo informāciju apriti, glabāšanu un apkopošanu IeM datubāzē; utt.. IeM dod tiešus rīkojumus padotībā esošajai iestādei, kā arī ir tiesiska pieņemt vai atcelt lēmumus un rīkojumus. Katra no IeM padotībā esošām iestādēm izstrādā savu iekšēju darbu sadali tā, lai kopumā tiktu izpildīta attiecīgā funkcija, par kuru šī iestāde ir atbildīga
. Autors uzskata, ka savā ziņā visas 9 institūcijas kopā ir viena vienota vienotu mērķa sasniegšanai. Jo katra institūcija ir kompetenta savā jomā un cita institūcija to nevarētu izpildīt. Tāpēc autors uzskata, ka katra no IeM padotībā esošām iestādēm ir neaizstājama.
…