Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:244966
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.10.2002.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  INFORMĀCIJAS NOZĪME KONTROLINGĀ    3
1.1.  INTEGRĒ – SĀKUMĀ IR TIKAI DATI    4
1.2.  ANALĪZĒ – RADĪT INFORMĀCIJU    5
1.3.  MĀCIES – VEIDO IZPRATNI PAR BIZNESU    5
1.4.  RĪKOJIES – UZLABO REZULTĀTUS AR INTELIĢENTU RĪCĪBU    5
1.5.  ORGANIZĀCIJAS INTELIĢENCE    6
2.  DATIZRACE    8
2.1.  DATIZRACES IEVIEŠANA    8
3.  SASKAŅOTĀ MĒRĶĒŠANA    10
4.  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    16
Extract

1 Informācijas nozīme kontrolingā
Informāciju sistēmu ēras sākumā, IS kalpoja transakciju apstrādē vai aizvietoja papīra darbu –šādas IS rūpējas par darbinieku algu izmaksāšanu, rēķinu iekasēšanu, produkcijas nogādi un tā tālāk. Vēlāk, IS fokuss novirzījās uz atskaišu un pārskatu veidošanu visu līmeņu menedžeriem. Šajā ērā IS galvenais mērķis kļuva „Nogādāt pareizo informāciju, pareizai personai, pareizajā laikā”. Mūsdienās var nodalīt IS divās daļās, pēc tā kā IS atbalsta lietotāju, Procedūru bāzētas aktivitātes un Mērķu (Problēmu) bāzētas aktivitātes, citiem vārdiem no procesu automatizācijas pāriet arī uz lēmumu automatizāciju. Piemēram, lai IS izpildītu darbu „algu izmaksa” vai „rēķinu iekasēšana” var noteikt labāko soļu secību, kuru tad IS izpilda, bet uzdevuma „uzlabot tirdzniecību Baltijas tirgū” izpildei nevar noteikt labāko soļu secību. Tāpēc menedžerim nākas izmantot dažādas atbalsta sistēmas, lai noteiktu savu lēmumu.
Šajā darbā tiks apskatīts kā IS var atbalstīt Mērķu bāzētas aktivitātes, ietverot aprakstu par Organizācijas inteliģenci, Datizraci, Datu noliktavu, kā arī aprakstu par IS, kas atbalsta Saskaņoto plānošanu (Balanced scorecard).

Sākumā ir tikai dati, tie var būt grāmatvedības kontējumi, bilance, klientu dati, aptauju rezultāti. Tomēr, dati paši par sevi nesniedz labumi. No datiem ir jāizvelk informācija, piemēram, korelācija starp izdevumiem darbinieku apmācībai un klientu apmierinātību ir 0,87, vai izejvielu krājumi noliktavā pēc 28 darba stundām sasniegs signālkrājumus. Kad informācija ir iegūta to var izmantot organizācijas darbībā, pieņemt gudrus lēmumus. Arvien vairāk uzzinot informāciju, rodas zināšanas. Zināšanas palīdz izprast procesus, skatīties uz dažādām lietām, notikumiem un redzēt tajos sakarības, saites un iemeslus. Daži autori šo ķēdi vēl paturpina ar gudrību, jeb inteliģenci.
Dati ir ļoti svarīgs resurss. Kompānijām, kuras pietiekoši investē informācijas pārvaldībā, būs lielākas izredzes uz panākumiem šodienas globālās konkurences apstākļos nekā tām, kuras izšķērdē šo kritisko resursu neveltot tam pietiekamu uzmanību .
Informācijas vākšana nevar būt mērķis pats par sevi, pirmkārt, šai informācijai ir jāatpelna sevi, otrkārt tai ir jāpalīdz nest peļņu. Būtībā, informācijas iegūšana tās ir investīcijas, un kā jebkurai investīcijai ir jāatpelna sevi un jānes peļņa. Kā tad informācija var nest peļņu?
Ir tikai viens veids kā sasniegt noturīgu konkurētspēju, tas ir vadot organizāciju rīkoties inteliģenti. Jādarbojas ātri un gudri, ja tu gribi, lai tava organizācija gūst sekmes.
Ir ļoti daudz veidu kā nokļūt uz veiksmes ceļa. Organizācijas var samazināt izmaksas automatizējot procesus, operācijas veicot ātrāk, bet ātrāk vēl nenozīmē labāk. Lai organizācija būtu labāka tev ir jāpieņem gudrāki lēmumi un jāizspēlē atjautīgāki gājieni, kas prasi inteliģenci, kas prasa pielietot iepriekš gūtās zināšanas veidojot labākus ceļus kā risināt problēmas. Inteliģence dod iespēju lietot zināšanas no pagātnes, lai veiktu akurātākas prognozes par nākotni. Tātad Inteliģence ir iespējas ko dod datu pārvēršana informācijā un informācijas izmantošana.
Kontrolinga speciālistam ir jāpārzina datu pārvēršanas informācijā un iegūtās informācijas izmantošanas process, kā tas sākas, kā tas jāorganizē, kā tas jāpārvalda, kā tas jākontrolē.
1.1 Integrē – Sākumā ir tikai dati
Parasti uzņēmuma informācijas sistēmas kodols ir finansu grāmatvedības sistēma, kurā tad notiek visa uzņēmuma grāmatvedības vešana. Lielākā daļa informācijas par uzņēmumu iegūstama no finansu grāmatvedības datiem. Tā ir ne tikai gada bilance un peļņas zaudējumu pārskats, bet arī pārskati par nodaļu vai darbinieku darbu, statistiku par pārdoto produkciju vai klientiem dažādos griezumos. Bet, lai daudz pilnvērtīgākus pārskatus iegūtu, grāmatvedības uzskaiti ir specifiski jāpiemēro. Piemēram, uzstādīt kases aparātus, kuros ir iespējams reģistrēt katru nopirkto preci, vai, piemēram, organizēt noliktavas darbu tā, ka ir iespējams redzēt cik katru brīdi noliktavā ir preces. Bet tas ir tikai sākums nodrošinot efektīvu un pilnvērtīgu grāmatvedības uzskaiti, būs noiets tikai puse no ceļa.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register