SECINĀJUMI
Lai gan fokusgrupas intervijā neatklājās, ka klienti izjūt lojalitāti pret uzņēmumu, taču secinot iegūtās atbildes fokusgrupas intervijā un anketu rezultātos, var saprast, ka klientiem ir pirmo divu pakāpju lojalitāte pret uzņēmumu- izzināšanas lojalitāte, kā arī emocionālā lojalitāte.
“Drogas” lojalitātes karte veicina klientos vēlmi vairāk iepirkties, jo var iegūt dažādas atlaides, tāpat nozīmīga ir punktu sistēma, ar kuriem var norēķināties par pirkumiem. Fokusa grupas intervijas dalībnieki atzina, ka vēlētos, lai būtu pieejami personalizētie piedāvājumi, kas veicinātu lielāku vēlmi izdarīt pirkumus “Drogās”, līdz ar to rastos lielāka lojalitāte pret uzņēmumu.
Liela nozīme lojalitātes veidošanā, ir vispirms izveidot attiecības ar klientiem. Veidojot potenciālajiem klientiem interesējošu saturu sociālajos tīklos, var panākt to, ka viņi kļūst par klientiem, seko līdzi sociālajos medijos un ar laiku apdomā veikt pirkumu konkrētā uzņēmumā. Aptaujas un fokusgrupas intervijas analīzē var secināt, ka auditorijai vairāk piesaista tieši aktualitāšu ieraksti, kas ir dažādi pamācoši video, raksti, par jaunākām tendencēm, tāpat auditorijai vairāk interesē izklaidējoša rakstura ziņas. Līdz ar to var secināt, ka uzņēmums veicina labu satura mārketingu, jo tiek veidots saturs, kurš ir noderīgs auditorijai.
Uzņēmums izmanto dažādus integrētās mārketinga komunikācijas instrumentus- reklāmu, produktu realizācijas veicināšanu, interaktīvo mārketingu, sabiedriskās attiecības un personisko apkalpošanu. Visefektīvākā ir produktu realizācijas veicināšana, kas ir loterijas, konkursi, kuponi. Klientu labprāt vairāk pērk produktus, kuri ļauj piedalīties loterijās, tāpat arī labprāt piedalās Facebook konkursos, kurās aktivitāte no sekotājiem ir vislielākā. Tāpat nozīmīga ir mājaslapa, kurā tiek ievietota jaunākā informācija, dažādi raksti un e-veikals, kas atvieglo iepirkšanos.
…