Investīciju kompāniju piedāvātie investēšanas produkti un to daudzās populārās iezīmes ieņem nozīmīgu vietu katras valsts ekonomikā. Šodien pasaulē ir neskaitāmas investīciju kompānijas, kuras piedāvā desmitiem tūkstošu fondu, kas apkalpo ietaupījumus simtiem miljoniem investoru, pārvaldot triljoniem dolāru.
Viens no faktoriem, kas veicina investīciju kompāniju, t.sk., ieguldījumu fondu pieprasījumu, ir tas, ka daudzās valstīs cilvēki arvien vairāk uztraucas par saviem valsts pensiju plāniem. Nepārtraukti pieaugošais paredzamais dzīves ilgums nozīmē, ka daudzi cilvēki arvien ilgāk saņems pensiju. Turklāt, augošās medicīnas izmaksas atstāj negatīvu iespaidu uz pensionāru budžetu. Pakāpeniski nodokļu maksātāju skaits uz vienu pensionāru turpinās pavājināt esošās valsts pensiju sistēmas. Neskatoties uz augošajām finansu grūtībām, daudzas valdības nespēj vai nevar veikt atbilstošus pasākumus, lai uzturētu pie dzīvības pensijas, ko pilnībā finansē valsts. Arvien vairāk valstu izmanto labvēlīgu nodokļu politiku, lai iedrošinātu privātpersonas pašas finansēt privātos investīciju plānus un lai veicinātu vai pat aizstātu savus ienākumus no valsts pensijām. Tā rezultātā vairums investoru pievēršas ieguldījumu fondiem, lai nodrošinātu sev saulainas vecumdienas.
Strauji augošās izglītības izmaksas un aizvien pieaugošā valdību nevēlēšanās atbilstoši finansēt valsts mācību programmas tādā pašā veidā spiež vecākus un vecvecākus ieguldīt naudu fondos, šajā gadījumā lai finansētu savu bērnu izglītību. Sākot agri un investējot regulāri, vecāki un vecvecāki var vislabāk nodrošināt, lai viņu atvasēm būtu pieejama laba izglītība.
Pašlaik Latvijā iedzīvotāji var investēt naudas līdzekļus tādās investīciju kompānijās kā dzīvības apdrošināšanas sabiedrību piedāvātajos produktos, komercbanku depozītnoguldījumos, kā arī dažādos, aizvien straujāk popularitāti ieguvušos ieguldījumu fondos. Referāta gaitā tuvāk tiks apskatīti Latvijā reģistrēto ieguldījumu sabiedrību piedāvātie fondi un Latvijas komercbanku piedāvātie ieguldījumi ārzemju fondos. …