Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:498250
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.07.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Matemātikas uzdevumi laikā no 1918. gada līdz mūsdienām matemātikas kursā Latvijā    5
1.1.  1918. - 1940. g. matemātikas uzdevumi    5
1.2.  1940. - 1990. g. matemātikas uzdevumi    6
1.3.  1990. - 2002. g. matemātikas uzdevumi    6
2.  Ķīmijas uzdevumi ar matemātikas elementiem    8
2.1.  Procentu uzdevumi    8
2.2.  Uzdevumi par nezināmā lieluma izteikšanu    10
2.3.  Uzdevumi par maisījumiem un sakausējumiem    12
3.  Uzdevumu ekspermentālā pārbaude    16
  Nobeigums    19
  Izmantotās literatūras saraksts    20
Extract

Ar ķīmiju saistītās zināšanas skolēni sāk vairāk apgūt sākot jau no 8. klases. Ķīmijas stundās lielāko uzdevumu daļu aizņem matemātiskie elementi. Līdz as matemātikas attīstību, mēs varam izrēķināt pat ļoti sarežģītus uzdevumus. Ikvienam cilvēkam, kas vēlas apgūt ķīmiju, ir jārisina dažādu grūtības pakāpju uzdevumi un, lai to veiksmīgi paveiktu, ir jāprot dažādas matemātiskās darbības, piemēram, pamatdarbības ar procentiem, nezināmā locekļu izteikšana un aprēķināšana, kā arī darbības ar parastajām un decimāldaļām u.c. Ķīmijas stundās risinātie uzdevumi ir saistīti ar vairākām matemātiskām darbībām, piemēram, šķīdumu sastāvu izteikšana procentos, maisījumu uzdevumi, kuros jāprot sastādīt vienādojums ar nezināmo, kā arī jāsastāda vienādojumu sistēmas ar nezināmajiem x un y, u. c. Tāpēc varu teikt, ka ķīmija un matemātika ir savstarpēji saistīti mācību priekšmeti.
Matemātikas saistību ar ķīmiju es izvēlējos pētīt tāpēc, ka skolēniem, apgūstot ķīmijas kursu, rodas problēmas uzdevumu risināšanā. Problēmas rodas tāpēc, ka ir nepietiekošas zināšanas matemātikā. Lai sekmētu zināšanas ķīmijā, būtu nepieciešams matemātikas kursā ieviest un izmantot vairāk ķīmijas uzdevumus.
Aptaujājot ķīmijas skolotājus, tika iegūta informācija, kas apliecināja, ka skolēniem tiešām rodas problēmas risinot ķīmijas uzdevumus, piemēram, nemāka sastādīt proporcijas un izmantot tās aprēķinos, vienādojumu sistēmu risināšanas paņēmieni uzdevumos ar nezināmo x un y, u. c. Iespējams, ka tā nav skolēnu problēma, ka ķīmijas uzdevumu risināšana sagādā grūtības, bet problēmu rada nepietiekams paredzēto stundu skaits. Piemēram, 8. un 9. klasē ir paredzētas tikai divas ķīmijas stundas nedēļā, bet vidusskolas kursā divus gadus ir paredzētas divas ķīmijas stundas nedēļā un vienu gadu trīs stundas nedēļā. Šī problēma, kā liecina anketu rezultāti, ir aktuāla vairumam Liepājas skolu. Galvenās problēmas ķīmijas uzdevumu risināšanā rada:
rēķināšana ar procentiem;
pāriešana no vienas mērvienības uz citu mērvienību;
rēķināšna ar nezināmajiem;
vienādojumu sistēmas risināšanas paņēmieni;
darbības ar pakāpēm;
matemātisko darbību prioritāte;
pozitīvo un negatīvo skaitļu saskaitīšana.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register