Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:176556
 
Evaluation:
Published: 05.12.2001.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Extract

Matemātikas programma sagatavošanas klasēm izstrādāta, ņemot vērā apsvērumu, ka bērnam ne tikai veidojamas speciālās mācību prasmes, bet viņi arī vispusīgi attīstāmi, izraisot viņos interesi par matemātiku.
Vispirms bērnā jāveido elementāri matemātiskie priekšstati, lai bērns tiktu sagatavots matemātikas apguvei pirmajā un arī vēlākajās klasēs. Pirmos matemātiskos priekšstatus bērns gūst no apkārtējās pasaules, kuru bērns izzina, darbojoties pieaugušā vadībā. Pirmsskolas pedagoga uzdevums ir precizēt un paplašināt bērna priekšstatus par priekšmetu skaitu, lielumu, formu, par to novietojumu telpā.
Matemātikas programmas saturs balstās galvenokārt uz kopas jēdzienu. Tas veido bērnam skaidru priekšstatu par skaitļa sastāvu un lielumu. Šeit ļoti labi izmantojami dažādi priekšmeti – bumbiņas, klucīši, āboli, utt., jo priekšmetiskā kopa bērnam palīdz izprast matemātiskā modeļa atbilstību reālām dzīves situācijām. Bērns ir jāiepazīstina arī ar apkārtnē sastopamām ģeometriskām formām – trijstūri, četrstūri, riņķi, kubu, lodi. Jāiemāca arī orientēties pulksteņa laikos. Jāparāda dažādi matemātiskie termini un simboli – skaitlis, cipars, plusa/mīnusa zīme, lielāks/mazāks, vienāds. Jāmāca arī mērīt priekšmetu garumu, par vienību izmantojot metru un centimetru, salīdzināt kopu lielumu pēc skaita.
1997. gadā Izglītības satura un Eksaminācijas centra izdotajā izdevumā “Sākumskolas mācību priekšmetu vadlīnijas” mācību uzdevumi definēti šādi:
attīstīt matemātisko domāšanu, matemātiskās spējas, sākotnējās intelektuālās darbības, prasmes (analizēt un sintezēt, salīdzināt, abstrahēt, vispārināt, klasificēt), prasmi mācīties;
rosināt vēlēšanos apgūt matemātiku, kas nepieciešama ikdienas dzīvē, skolas mācībās, kā arī mācību turpināšanai nākamajā izglītības posmā;
apzināti un stabili apgūt skaitļošanas prasmes un iemaņas (galvā un rakstos) ar naturāliem skaitļiem un prast tās izmantot vienkāršu praktiska satura uzdevumu risināšanā;
veidot prasmes mērīt un salīdzināt dažādus lielumus;
iepazīties ar vienkāršākajām ģeometriskajām figūrām plaknē un telpā.…

Author's comment
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register